Mikä teille on "kaveri" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Mikä on kaverin kriteeri? Esim. että näkee tietyin väliajoin, näkee muulloinkin kuin töissä, pystyy juttelemaan tietyistä asioista jne.. vai onko esim sellaisetkin "kavereita" joita olette nähneet viimeksi vuosi sitten? Entä kolme vuotta sitten? Entä tuntemattomat tyypit netissä joiden kanssa keskustellaan tietyistä teemoista?

Mietin vain että onkohan mulla yhtään kavereita.. Koulukaverien kanssa saatetaan nähdä kerran kuussa tai kahdessa kahvilla tms kun koulussakaan ei näe enää (kirjastotouhua opiskelu), ex kaverit asuu 500km päässä ja heitä näen kerran vuodessa parhaimpia, toisia en olekaan nähnyt sitten kolmeen tai kuuteen vuoteen. Kenellekään ei voi varsnaisesti "puhua".

Mulle kaveri voi olla sellainen niin sanottu hyvänpäiväntuttu, jolle voi kertoilla pintapuolisesti elämästä eikä haittaa tai harmita vaikka se siitä juoruilis tai tekis jotain muuta ikävää. Ystäväksi puolestaan kutsun ihmistä, johon voi luottaa, johon on säännöllisesti yhteydessä ja suhde on molemminpuolinen. Ollaan toistemme elämässä läsnä ja tiedetään, että toinen auttaa tarvittaessa.

Jännä miten ihmisillä on tosiaan erilaisia käsityksiä tästä asiasta. Itse en oikein uskalla nimittää ketään näistä pintapuolisista tutuista kavereiksi. Kun ennen oli "oikeita" kavereita jotka olivat paljon enemmän.

Kaveri on mielestäni sellainen ihminen, jonka kanssa voi jakaa ilot, muttei välttämättä murheita. Voi keskustella lapsista ja säästä ja mennä yhdessä kävelylle tai drinkille. Sellaista harmitonta yhdessäoloa. Ystävät on sitten ihan eri asia.

Tuttava on ihminen jonka kanssa puhutaan pintapuolisesti, ei siis mistään henkilökohtaisesta, saati kerrota paljoakaan itsestään tai elämästä. Tuttavia harvemmin kutsuu kotiinsa.

Kaveri on ihminen jonka kanssa voi keskustella. Jolle kerrotaan jo jotain omasta elämästä ja henkilökohtaisemmistakin asioista. Jonka voi kutsua kylään. Mutta jolle ei kuitenkaan uskoudu kovinkaan suurista asioista.

Ystävä on sitten jo jotain muuta. Ystävä tietää sinusta ne kipeimmätkin asiat.

Jos on mun Facebookin ystävälistalla, on mun kaveri. Niistä en kaikkia ole tavannut livenä. On mulla myös tuttuja, jotka edelleen hangoittelevat feisbuukkia vastaan. Jos tunnen jonkun, joka käyttäytyy ystävällisesti minua kohtaan, on ystäväni. En mä mitään sielunkumppaneita kaipaa, en usko sellaisiin.

Yhteistyössä