Mikä teillä on pakkasraja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten teillä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten teillä?

Vieras
Mikä teidän mielestänne on pakkasraja, että voi vielä lähteä 2-vuotiaan kanssa rattailla kauppaan n. kilometrin päähän? Vai onko niin, että pakkasrajaa siihen ei ole, kunhan vaatteita on tarpeeksi?

Pakkasraja, mikä se on?
Kyllä mekin ulkoiltiin viime talvena 1,5-vuotiaan kanssa vaikka pakkasta oli se -20C... Eihän sitä nyt voi koko talvea sisällä tapittaa!

Ja kyllä me ulkoillaan tän 10kk tytyön kanssa varmasti ihan läpi talven normaalisti...

Mä ennemmin katsoisin muuten sitä säätä.. jos on kuiva ilma ja -18 pakkasta ni en näe mitään estettä lähteä hetkeksi ulos jos vaatetta on riittävästi, mut taas jos on ns. koiranilma eli tulee vaakasuorassa ja on -5 astetta pakkasta ni en lähtis.

Kasvot paleltuu herkästi jos on tuulista. Jos rattaissa on hyvä kuomu ja tarpeen vaatiessa saa jotain tuulisuojaa päälle niin menoksi vaan.
Meill' käytettiin pahimmilla pakkasilla sadesuojaa rattaissa niin ei tuullut suoraan lapsen kasvoihin.

no ku ei ollu muuta vaihtoehtoa... lämmitätkö auton ku oot menossa puolen kilometrin päähän kauppaan vai lähetkö jalan sen lapen kanssa... yli kolkyt astetta oli ja kaupassa vaan oli käytävä. jäi tosin monesti ne kurkut sit ostamatta tai sit mulla oli joku reppu systeemi että jonku puseron sisään ne ja äkkiä kotia. mut jos kuukauden ajankin on -25... -35 pakkasta niin pakko sitä on ulkona käydä

No ei kai rataslnkille mitään pakkasrajaa oo,2v on kuitenkin jo "aika iso" niin varmasti kestää pikkupakkasen.me ulkoiltiin aamulla pari tuntia ja mulla on just 2v täyttäny ja 3v,hyvin tarkeni kun oli kunnolla päällä.Pakkasta oli -15.ja viime talvena samaisten miksujen kans ulkoiltiin niillä hirmupakkasilla ainakin puol tuntia

Eihän se pelkkä pakkaslukema vielä kerro mitään, eilen oli 6 astetta lauhempaa kuin tänään, mutta kylmä tuuli kaksinkertaisti pakkasen purevuutta, tänään taas kovemmassa pakkasessa tarkeni hyvin, kun ei tuullut. Kyllä kilometrin matkan rattailla voi mielestäni 2-vuotiaan kanssa käydä säällä kuin säällä, varsinaisen ulkoilun ajan kannattaa seurata ettei posket saa paleltumia ja lähteä ajoissa sisään ettei sormet ja varpaat palellu.

Yhteistyössä