mikä tätä 2 veetä vaivaapi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joSSSu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

joSSSu

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
5 248
0
36
aina ennen on menny kiltisti nukkumaan omaan sänkyyn. nyt yhtäkkiä ei suostu mitenkään menemään omaan sänkyynsä vaan huutaa niin kauan että oksentaa.. miun pitää sitten nukkua hänen kanssaan meidän sängyssä. siihen nukahtaa tosi hyvin. kannan sitten aina omaan sänkyynsä...

neuvoja????

Jaa-a, suoraa vastausta en osaa antaa mutta veikkaisin "herkkyyskautta"..
Meidän poika on nyt 2,5v. ja noin kuukauden sisällä on alkanut herkistelemään/ pelkäämään esim lastenohjelmista joitain tilanteita sekä hahmoja.. Myös oudot äänet kummastuttavat. Iltaisin nukkumaan käydessä puhelee että pelottaa omassa huoneessa.. Kun kysyy että mikäs niin pelottaa vastaa jotain epämääräistä kuten "tonttu" sunmuita mielikuvitus juttuja..
Toistaiseksi olen puhumalla saanut hänet jäämään nukkumaan ja sanonut että äiti on kyllä kokoajan "oven takana" ja mitään hätää ei ole..

Puhuuko lapsesi jo paljon eli siis osaako sanoa että voisiko tuo nukkumaan meno kammo johtua juuri peloista yms.?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 21:41 äiti minäkin kirjoitti:
Jaa-a, suoraa vastausta en osaa antaa mutta veikkaisin "herkkyyskautta"..
Meidän poika on nyt 2,5v. ja noin kuukauden sisällä on alkanut herkistelemään/ pelkäämään esim lastenohjelmista joitain tilanteita sekä hahmoja.. Myös oudot äänet kummastuttavat. Iltaisin nukkumaan käydessä puhelee että pelottaa omassa huoneessa.. Kun kysyy että mikäs niin pelottaa vastaa jotain epämääräistä kuten "tonttu" sunmuita mielikuvitus juttuja..
Toistaiseksi olen puhumalla saanut hänet jäämään nukkumaan ja sanonut että äiti on kyllä kokoajan "oven takana" ja mitään hätää ei ole..

Puhuuko lapsesi jo paljon eli siis osaako sanoa että voisiko tuo nukkumaan meno kammo johtua juuri peloista yms.?

puhuu kyllä mutten usko että vielä osaa sitä sanoiksi pukea että pelottaa... tulee ottamaan aina minua kädestä ja sanoo äiti tähän nukkuu... ja minähän nukun... ja aiiiina ennen olen vaan laittanu sänkyyn, lukenu unisadun ja sanonu että hyvvää yötä ja sinne on jääny.

Painajaisia?Kun sinne pieneen mieleen tuntuu jäävän vaikka mitä.Meilläkin tuo 2,5-vuotias herää usein muutama tunti nukahtamisen jälkeen hirveään huutoon,rauhoittelen olemalla vieressä,laulamalla ja pitämällä sylissä ja kippaan sitten takaisin omaan sänkyyn.

Yhteistyössä