Mikä talvihaalarin väri hylkii parhaiten likaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paluumuuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paluumuuttaja

Vieras
Auttakaa Suomeen palannutta talvipukeutumisessa. Ostaisitteko liikkuvaiselle 4-vuotiaalle tytölle haalarin, jonka housuosa on pinkkiä, harmaata, ruskeaa vai mustaa? Vaaleanpunainen on tytön suosikkiväri mutta eikö siinä näy heti kaikki lika ja polvien ja peppuosan kuluminen? Mikä väri on paras, ettei haalaria tarvitse koko ajan pyyhkiä märällä tai ettei pieni lika siinä heti näy, ja ettei polvet näytä heti kuluneilta? Kiitos vastauksista.

Meillä pojalla on mustata, harmaat, tummansiniset, punaiset ja turkoosit ulkohousut kierrossa. Ei minusta mitään eroa värillä, kaikkiin tarttuu kostea hiekka ja ovat päivän käytön jälkeen pesukunnossa. Talvihaalareissa pinta on ehkä helpommin puhtaanapidettävä, mutta näissä välikausijutuissa on kokemus se, että aina on puoli hiekkalaatikollista kuraa ensin lahkeissa ja sitten pesukoneessa. Plus avoimet taskut lapsen housuissa on paholaisen keksintö.

Tietenkin hikanvärisessä näkyy hiekka vähiten;) Meillä on tytöillä nyt käytössä vaaleanpunaharmaat Huppa merkkiset haalarit (halvat) ja kummasti ne tuntuu hylkivän likaa eli käytön jälkeen hiekka vain rapisee pois ja on kuin uudet vaikka kertaakaan ei olla niitä vielä pesty.

Oma kokemukseni on se, että vaatteessa kuin vaatteessa ärhäkät värit säilyttävät parhaiten ilmeensä niin kuluessaan kuin likaantuessaankin. Omilla pojillamme oli viime talvena käytössään kirkkaan vihreä ja kirkkaan punainen toppatakki yhdistettynä mustiin housuihin. Vaikka takit olivat jatkuvasti melkoisen likaiset, niin näyttivät hyviltä hehkuessaan ulkona päivänvalossa.

Harmaa tai likaisenruskea on paras väri kuran ja lian kannalta. Vaaleanpunaista en suosittele. Polvet ja takamus, samaten myös hihansuut ja vatsa tahtovat likaantua helposti.

Vaikka tunnen olevani täysin sokea, niin minä kyllä näen sen paskan haalarista oli pohjaväri mikä tahansa. Käytän mieluiten värikkäitä ulkovaatteissa: keltaista, vihreää, turkoosia, oranssia...

Hyvälaatuiseen kankaaseen ei lika pinty ja kyllä minä likaisille vaatteille usein pesukonetta käytän. Muutenhan se lika on sitten autossa, minun vaatteissa, kämpässä...

Yhteistyössä