Mikä tää ihastuttava tauti on?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pee"

Vieras
Sain maanantaina kuulla että autoon tarvittava kärpäsen p*skan kokoinen osa maksaa 260e, siihen asti olin ollut täysin kunnossa. Tästä hetkestä kun ehti kulua 10 min. niin mua alkoi särkeä joka paikkaa ja päässä tuntua oudolta. Epäilin olevani kipeä, mies epäili että pihinä ihmisenä sain stressireaktion autonosan hinnasta :D

Kotiin kun päästiin oli kuumetta 37 jotain ja iltaan mennessä se nousi asteella. Koko päivän oli huono ja väsynyt olo, paleli ja välillä vähän hikoilutti. Lihaksia särki. En muista oliko silloin jo pientä yskää.

Tiistaina olin aivan toimintakyvytön, palelin ja hikoilin vuorotellen, väsytti aivan tolkuttomasti, lihaksiin sattui vieläkin enemmän, olin ihan sänkykamaa. Iltaan mennessä kuumetta oli 39,8 ja mulla ei ikinä ole tollasta kuumetta, paitsi siis nyt.
Otin tuolloin ekat särkylääkkeet. Jos edellisenä päivänä ei ollut yskää niin tuolloin viimeistään oli.

Keskiviikkona aamulla kuumetta 38 ja olo huomattavasti elävämpi, vähän väsytti ja hikoilutti. Iltaan mennessä yskä paheni ja häiritsi nukkumista jonkin verran. Kuumetta nukkumaan mennessä taas 37,2.

Torstaina aamulla 37 astetta, laski päivän aikana alle sen. Yskästä tuli päivänkin riesa, on todella häiritsevää. Illalla alkoi taas palella ja kuumemittari näyttikin 38,6. Yö meni todella huonosti yskän takia, vasta viideltä antoi mun vähän huilata.

Tänään lämpöä ollut koko päivän noin 37 astetta, äsken mittasin niin 38,3. Yskä on nyt ihan helvetillistä, paitsi etten voi nukkua en voi tehdä muutakaan, kun yskänpuuskat on niin rajuja. Äsken yökkäilin jo yskäkohtauksen mukana pariin kertaan päivän syömisiäni. Siis ei ollut oksentamista, vaan yskä aiheutti yökkimisen.

Koko aikana mulla ei ole ollut tukkoista nenää, ei siis minkäänlaista nuhaa vaikka mulla muuten on melkein aina nenä tukossa. Myöskään kurkkukipua ei ole ollut.

Kuuluuko tosta yskästä olla huolissaan? Vai voiko kropan reaktio kalliiseen autonosaan olla näin raju :D

Öö, no älkää tätä noin vakavasti ottako :D Tää yskä vaan on suoraan sieltä jostain, mistä mä voin tietää koska se muuttuu jokskin pahemmaks jos se eikä kuume, siis noin pienikään ikinä lopu. Sorry että pilasin teidän illan, olinpa sika =)

Jotain flunssaa, pitkäkestoista yskää on ollut liikkeellä.

Voihan olla, että se stressireaktio oli se viimeinen pisara, joka katkaisi kamelin selän ja pöpöt selättivät puolustusmekanismit.

Taudin pitkittyessä lääkäriin

Asko Järvinen muistuttaa, että hengitystieinfektioiden aiheuttajia on useita. Valtaosa kyseisistä infektioista on virustauteja, jotka eivät vaadi antibioottihoitoa. Myös mykoplasma-bakteerin aiheuttama tauti paranee yleensä itsestään. Olipa taudinaiheuttaja mikä hyvänsä, toisinaan hoitoon on syytä kuitenkin hakeutua.

Järvisen mukaan lääkäriin pitää mennä, jos tauti ei lähde selvästi paranemaan neljän päivän jälkeen tai kuume nousee uudelleen. Hoitoon on syytä hakeutua myös silloin, jos yleistila on jo alkuvaiheessa huomattavan huono.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24965455:
Kuulostaa autokuumeelta. :D

Onneks sen voin sulkea pois :D Tuo auto ostettiin vuosi sitten ja silloinkin koin äärimmäistä autopahoinvointia kaaran hinnasta. Mutta mitäpä sitä ei rakkaalle miehelleen soisi, paitsi sikakalliin auton, joka hajoaa vuodessa <3

Meillä on täälläpäin pari viikkoa kestävää KAMALAA yskää: ensin viikko ääni käheänä yskitään keuhkoja pihalle, sitten vielä viikko röhitään limaa irti. Ja ihan tavallista virusflunssaa kuulemma. Ei kivaa :(

Kai sitä pitää sitten jossain vaiheessa piipahtaa näyttäytymässä lääkärille, ihan vaikka naurujen vuoks :)

Tässä mietin sitäkin kun meidän 3-vuotiaalla on ollut helmikuusta asti "mysteeriyskä", joka vaikuttaa samanlaiselta kuin tää mun. Pojan yskän takia on käyty monesti lääkärillä, myös yksityisellä. Kerran saatu antibiootit, jotka helpotti tilannetta ehkä siksi aikaa kun niitä otettiin.
Tässä on vaan se ero että lapsi ei ole kertaakaan ollut kuumeessa tuon yskän aikana tai kipeä muutenkaan, niin en nyt sitten taida uskoa siihenkään vaihtoehtoon, että olisin sairastuttuani napannut pojan yskän itsellenikin...

Yhteistyössä