Mikä sinusta olisi kohtuu summa korvaamaan kärsimykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monet itkut itkenyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

monet itkut itkenyt

Vieras
seuraavanlaisessa tilanteessa.
Kerron tarinan tiivistettynä ja ilman sen selvempiä yksityiskohtia, mutta
toivottavasti silti vastaatte.

Miestäsi syytettäisiin x ( käytän tuosta "raiskatusta" naisesta tuota x kirjainta )raiskauksesta.
Juttu menee niin pitkälle, että mies joutuu tutkintavankeuteen pariksi viikoksi vankilaan.
Sinä tiedät, ettei miehesi pystyisi ikinä sellaista tekemään, samoin muu suku. Mutta tämä x vaan levittelee juttua ja pian mies on koko kaupungin puheenaihe ja häntä pidetään raiskarina.
Lasta kiusataan tämän takia koulussa, itse ei kehtaa liikkua missään, mies joutuu turvautuun unilääkkeisiin jne. Tästä aiheutuu koko perheelle ja lähisuvulle suurta kärsimystä ja tuskaa...

Muutaman kuukauden päästä tulee oikeuden päätös asiasta.
Jutusta ei ole minkäänlaista näyttöä ja x on käynyt perumassa syytteensä. Selviää, että jopa ystävä on valehdellut kuulusteluissa x puolesta.

Mikä sinusta olisi sopiva summa kunnianloukkauksesta ja perättömästä ilmiannosta tälläisessa tapauksessa?

En osaa sanoa, mutta tuossa tapauksessa myös perheenjäsenillä on mielestäni oikeus korvauksiin, sillä miehesi lisäksi myös sinä ja lapsenne olette kärsineet kohtuuttomasti!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
mä vaatisin 60000, joista suomen oikeuslaitoksen tuntien saisin lopulta ehkä 1700 euroa...mutta tuskin jaksaisin tuosa tilanteessa ruveta käräjöimäänkään.
jättäisit jutun tuohon? Kyllä kuule sen verta raivoissaan ollaan tuollaisesta paskanpuhumisesta, että asia ei tosiaankaan jää tähän!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sanoa, mutta tuossa tapauksessa myös perheenjäsenillä on mielestäni oikeus korvauksiin, sillä miehesi lisäksi myös sinä ja lapsenne olette kärsineet kohtuuttomasti!

Ehdottomasti iso korvaus,Suomessa kun ei mitään ees saa.

Mä oisin niin kostonhimoinen että keksisin jonkun källin tuolle akalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, tarkoitinkin, että mikä ois kohtuullinen korvaussumma itseni ja lasteni puolesta. Miehellä on jo omat vaateet tiedossa.
Omaa ja lasten kärsimyksen korvaussummaa pohdinkin..
Olin tuon asian takia sairaslomallakin töistä.

Alkuperäinen kirjoittaja monet itkut itkenyt:
seuraavanlaisessa tilanteessa.
Kerron tarinan tiivistettynä ja ilman sen selvempiä yksityiskohtia, mutta
toivottavasti silti vastaatte.

Miestäsi syytettäisiin x ( käytän tuosta "raiskatusta" naisesta tuota x kirjainta )raiskauksesta.
Juttu menee niin pitkälle, että mies joutuu tutkintavankeuteen pariksi viikoksi vankilaan.
Sinä tiedät, ettei miehesi pystyisi ikinä sellaista tekemään, samoin muu suku. Mutta tämä x vaan levittelee juttua ja pian mies on koko kaupungin puheenaihe ja häntä pidetään raiskarina.
Lasta kiusataan tämän takia koulussa, itse ei kehtaa liikkua missään, mies joutuu turvautuun unilääkkeisiin jne. Tästä aiheutuu koko perheelle ja lähisuvulle suurta kärsimystä ja tuskaa...

Muutaman kuukauden päästä tulee oikeuden päätös asiasta.
Jutusta ei ole minkäänlaista näyttöä ja x on käynyt perumassa syytteensä. Selviää, että jopa ystävä on valehdellut kuulusteluissa x puolesta.

Mikä sinusta olisi sopiva summa kunnianloukkauksesta ja perättömästä ilmiannosta tälläisessa tapauksessa?

ottaisin lakimiehen peliin mukaan!

tarkoitan, että mun heikolla psyykeellä ja mielenterveydelläni en varmaankaan kestäis rosista enää tuollaisen jälkeen. älä vedä hernettä nenuun, kun yritän auttaa...mitä mieltä olet summasta?

Alkuperäinen kirjoittaja ettei:
vaa olisi painostuksen takia nainen perunut sanojaan
Valitettavasti ei ole. Oli vaan tajunnut tyhmyytensä ja kuvitteli, että annamme jutun olla siinä.
Hän oli ihastunut mieheeni ja kun ei saanut mitä halusi keksi tuollaisen jutun.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Ilman juristia et välttämättä saa kohtuullista. Nyt hyvä asianajaja. Tiedän mistä puhun.
Meillä tulee olemaan hyvä asianajaja.
Itse ajattelin korvaussummaksi 10000e, mies sitten omasta puolesta enemmän+ valtionkorvaus syyttömänä vankilasta istumisesta.

Mä haluisin, että siitä tehtäs juttu johonkin lehteen, ehkä se auttas vähän maineen puhdistuksessa. Rahamääristä en osaa sanoa.

Tai ehkä muuttaisin johonkin kauemmas asumaan perheeni kanssa, johonkin jossa ei tunneta. Jotta sen verran rahaa, että päästäisiin pois.

Tarvitset sen juristin ollaksesi vakuuttava. Lisäksi tarvitset:
-Lääkärin lausunnon mielenterveytesi järkkymisestä aiheeseen liittyen. Jos todistus on jostain muusta syystä kirjoitettu, sen arvo on yhtä kuin vessapaperi.
-Jonkun todistamaan lastesi puolesta ( Ilman todistajaa ei ole mitään koko lausunto )
jne.
Noi on mitä ensin tuli mieleeni. Usko pois.. niiden tärkeys.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Ilman juristia et välttämättä saa kohtuullista. Nyt hyvä asianajaja. Tiedän mistä puhun.
Meillä tulee olemaan hyvä asianajaja.
Itse ajattelin korvaussummaksi 10000e, mies sitten omasta puolesta enemmän+ valtionkorvaus syyttömänä vankilasta istumisesta.

Hyvä juttu!

Olen itse vierestä seurannut niin tuontyylistä kuin pedofiilijuttujakin joissa ei ole mitään perää....minusta nykynaiset ovat hyvin katkeria eivätkä osaa hallita tunteitaan tai hakeutua hoitoon....

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen jaa:
ahneutta.ei raha korvaa tuskaa

Hei!
Älä käytä mun nimimerkkiä samassa ketjussa! Paat mun suuhun omia tyhmiä ajatuksiasi!

no mustu sitten

enkä mustu! hanki itse mielikuvitus, niin voit keksiä oman harmaan nimimerkkisi.

no älä sitten

Julkinen anteeksipyyntö ilmanmuuta.
Ei todellakaan aiota lähteä täältä mihinkään. Mehän ei olla mitään väärää tehty. Miksi meidän pitäisi paeta?
Jokaikinen tulee kuulemaan, että tämä x keksi koko jutun.
Totta, että raha ei korvaa henkisiä kärsimyksiä, mutta opetushan naikkosen on saatava, jotta muut miehet eivät joudu samaa kokemaan. Minusta on myös todella väärin tuollainen juttu oikeasti raiskattuja kohtaan. Toinen pelleilee asialla, mikä on monille täyttä totta.
Sillä haluan, että x joutuu asiasta jotenkin kärsimään.

Yhteistyössä