Mikä siis virallisesti olen ammatiltani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että mikä on ammattini kun olen koulutukseltani yo-merkonomi ja työni on toimistotyötä, ehkäpä toimistotyöntekijä? Ja kirjallista työsopimusta ei vielä allekirjoitettu, suullisella menty kohta 8 vuotta...

Nimimerkki: "hiukan tyhmä ainakin"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että mikä on ammattini kun olen koulutukseltani yo-merkonomi ja työni on toimistotyötä, ehkäpä toimistotyöntekijä? Ja kirjallista työsopimusta ei vielä allekirjoitettu, suullisella menty kohta 8 vuotta...

No sä olet ammatiltasi merkonomi. Teitpähän sit työnäs vaikka pannukakkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No sä olet ammatiltasi merkonomi. Teitpähän sit työnäs vaikka pannukakkuja.

Mun mielestä taas merkonomi on koulutus ei ammatti. Tuo toimistotyöntekijä on sun ammatti sitten mun mielestä. Ja toinen kirjastotyöstä kyseli, olisiko sitten kirjastovirkailija tms työntekijä?

Koulutus on esim. filosofian maisteri tai merkonomi, mutta ammatti on se työ jota teet: opettaja, tarjoilija, vakuutussihteeri, toimistotyöntekijä.
Ja vaikkei olisi mitään koulutusta mutta tekee paperitehtaalla töitä, niin silloin on paperityöläinen (tai mikä ammattinimike siellä nyt sittn onkaan käytössä).

Alkuperäinen kirjoittaja Verokarhu laiskana:
Koulutus on esim. filosofian maisteri tai merkonomi, mutta ammatti on se työ jota teet: opettaja, tarjoilija, vakuutussihteeri, toimistotyöntekijä.
Ja vaikkei olisi mitään koulutusta mutta tekee paperitehtaalla töitä, niin silloin on paperityöläinen (tai mikä ammattinimike siellä nyt sittn onkaan käytössä).

Näin mäkin itse tätä ajattelin. Kiitos.
Tuo pervo oli ihan ensimmäinen kerta kun musta sanottiin niin - jään miettimään sitä, vaikka tuskin se mua kuvaa, kiitos silti kommentista ja mielenkiinnosta kommentoida ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Entä mikä mä olin, kun olin kirjastontätinä yo-papereilla?

Kirjastoapulainen

En nyt tarkalleen muista vanhoja koulutuksia, mutta Kirjastonhoitaja on enemmän koulutettu kuin Kirjastovirkailija. Nykyään kirjastoissa taitaa olla enempi Informaatikkoja.

Yhteistyössä