mikä siinä on niin pahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pääpää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pääpää

Vieras
Ostaa kaljaa jos on pieni lapsi mukana kaupassa? Ostin tänään mäyräkoiran ja six pacin tölkkejä ja ne katseet, voi herranjumala. Nämä juomat eivät edes olleet minulle, en itse juo kaljaa lain. Nooh, ajattelin että katsokoon. Mutta mikä siitä ostamisesta tekee niin pahaa?

Olisitpa nähnyt kun ostin 3 lavaa kaljaa , 8kk ikäinen lapsi rattaissa... Teki mieli kirjoittaa otsaan:
MEILLE NOSTETAAN TÄNÄÄN OMAKOTITALON KATTO HARJAAN JA TALKOO VÄELLE NÄMÄ KALJAT TULEVAT!

No jos ostaa tupakkia tai ostaa alkoholia niin ei se tee äidistä kaljottelijaa tai tupakoitsijaa! Ja kuinka äidin tupakanpoltto tekee lapsesta passiivisen tupakanpolttajan, yksikään tuntemani tupakoitsija ei polta lasten ollessa vieressä.

[QUOTE="vieras";23628189]no alkoholi tekee ihmisestä erilaisen ja tupakanpoltto lapsen läheisyydessä tekee lapsesta passiivisen tupakanpolttajan[/QUOTE]
Alkoholin ostokinko jo muuttaa ihmisen??

No juurikin se, että sinun luullaan tietty juovan ne... Ja se ei tietty ole hyvä asia että lapsiperheessä kiskotaan kaljaa urakalla. Täällä maassa on vaan niin paljon surullisia kohtaloita sen juopottelun seurauksena että ihan hyvä jos vielä on ihmisiä kenestä on vaikea katsella lasten kanssa liikkuvien kaljan kantamista!

[QUOTE="muu";23628195]Olisitpa nähnyt kun ostin 3 lavaa kaljaa , 8kk ikäinen lapsi rattaissa... Teki mieli kirjoittaa otsaan:
MEILLE NOSTETAAN TÄNÄÄN OMAKOTITALON KATTO HARJAAN JA TALKOO VÄELLE NÄMÄ KALJAT TULEVAT![/QUOTE]

Juu ja meidän isukki lähtee saunailtaan, ei voi tajuta tätä ihmisten syyllistämistä heti jos OSTAA...

no täytyy olla aika idiootti, jos ei ymmärrä, että se alkoholin osto liitetään siihen, että sitä itse juodaan ja vielä lapsi mukana, niin silloin liitetään siihen, että lapsen läheisyydessä ryypätään ja tupakalla sama juttu! kukapa nyt ajattelisi nico-petteristä, että kappas!!! nico-petteri osti varmaan tuttavansa kaverin lapsen serkun äidille tupakkaa!

Mä hain viimeisilläni raskaana mäyräkoiratolkulla viinaa tallinnasta isän 50v juhliin... sitä vasta ällisteltiinki. Sanoin tuijottajille, että tuli jano!

No juurikin se, että sinun luullaan tietty juovan ne... Ja se ei tietty ole hyvä asia että lapsiperheessä kiskotaan kaljaa urakalla. Täällä maassa on vaan niin paljon surullisia kohtaloita sen juopottelun seurauksena että ihan hyvä jos vielä on ihmisiä kenestä on vaikea katsella lasten kanssa liikkuvien kaljan kantamista!

Just niin kierokatseinen elämänasenne =/ . Hooh, nooh sanonpa vain että itse olen absolutisti, olen itse juonut tasan kerran elämässäni, mutten näe esimerkiksi mieheni juomisessa mitään väärää, hän ku ei juurikaan muutu kaljotellessaan ja mistä ne ihmiset muuten tietää jos ostaa enemmänkin sitä ettei ne ole vaikka puolen vuoden saunakaljat?

Ja mua kyylättiin ku oon pahasti ylipainoinen ja ostin 6 pussia karkkia ja 2 sipsipussia.

Vittu jos jollain on niin köyhä elämä et pitää muita kytätä niin aivan vapaasti...EVVK!

[QUOTE="älypää";23628220]no täytyy olla aika idiootti, jos ei ymmärrä, että se alkoholin osto liitetään siihen, että sitä itse juodaan ja vielä lapsi mukana, niin silloin liitetään siihen, että lapsen läheisyydessä ryypätään ja tupakalla sama juttu! kukapa nyt ajattelisi nico-petteristä, että kappas!!! nico-petteri osti varmaan tuttavansa kaverin lapsen serkun äidille tupakkaa![/QUOTE]

Sillon täytyy olla kyllä aika suppea ajatusmaailma jos kaljaa ostavasta ajatellaan että hän itse kaljat juo? Hehhehahahahhehehehehahhahaha!!!

[QUOTE="a p";23628239]Sillon täytyy olla kyllä aika suppea ajatusmaailma jos kaljaa ostavasta ajatellaan että hän itse kaljat juo? Hehhehahahahhehehehehahhahaha!!![/QUOTE]

no luuletko, että naapurin seppo kävellessään kassalta huomatessaan sinut ostamassa kaljaa lapsen kanssa käy mielessään ajatukset, että tuo taisi ostaa nyt pekalle kaljaa... eiköhän se ekana tule mieleen, että itselle!!! luuletko että seppo ajattelee sinun kaljan ostoasi niin paljon, että tulee mieleen kaikenmaailman mahdollisuudet... jospa se ostikin äidillensä, siskolleen, tädilleen.... eiei eieieiei! ei seppo ole niin jääräpää vaan ohimennen ajattelee pikaisesti asian ja sitten menee jo muihin ajatuksiin kuten seuraavan vastaantulijan punainen tukka tai iso perse.

No miksi sitä toisten kaljan ostoa tarttee edes miettiä? Minä en ole koskaan käsittänyt. Minä en edes kyyläile muiden ostoksia kaupassa, saatika spekuloi päässäni että mitäköhän tuo nyt meinaa?

Kun esikoinen oli pieni en edes muuten huomannut moista, en edes osannut kuvitella että joku kyylää mun ostokset. Nyt kuopuksen kohdalla vasta olen huomannut moisen uteliaiden ihmisten tavan. On ihminen vaan kumma nisäkäs. Ja ne jotka juo lastensa aikana, ostavat kyllä tasan niin juotavansa että koittavat tapansa peitellä ja häpeävät sitä ostamista. Siis kaappijuoppoja on monesti äidit jotka juo, minä en ainakaan yhtään häpeile kaljan ostoani, onneks omassa päässäni tiedän sen ettei niistä lapset kärsi =D . Eli voisinpa sanoa että suurempi alkoholiongelma on niillä äideillä jotka ei pysty ostamaan sitä six päkkiä niitten lasten aikana, omiin suihinhan se menis :P . No tämä keskustelu ihan teillekin vainoharhaiset kanssa kauppailijat että älkää vaivatko päitänne turhilla asioilla, asiat eivät 99% ole niin kuin ajattelette, jos edes siinä 1% kohdalla.

olen ostanut miehelle joskus saunakaljat ja lasten kanssa rattailla liikeenteessä, en ole kummoisempia katseita huomannut.. mutta annas olla olin ravintolassa mieheni ja pienen vauvan kanssa, ja join ruoan kanssa yhden tuopin olutta (mies ei ottanut mitään) niin jokos eukot viereisessä pöydässä silmiään pyöritteli ja mulkoili suut auki..naurettavaa,,,ja vieressä turisti, eteläeurooppalainen äiti veti nautinnollisesti ison lasillisen viiniä iso lapsi lauma mukanaan eikä sitä kukaan kauhistellut!

Mä olin tänään kaupassa mun pojan kanssa, ja poika otti siitä filttereitä ja puruja ja heitti ne vaan kassahihnalle ja mä maksoin ne..
Kukaan ei katsonut, mun poika on jo 18. Valitan sille tupakoinnista, mutta ei se mitään auta. Mä en polta, lapsen isä ei polta, mutta lapsi on oppinut jossain tupakoimaan. Ja joo, samainen muksu kantaa joskus kotiin mun saunasiiderit. On se kamalaa.

[QUOTE="a p";23628211]Juu ja meidän isukki lähtee saunailtaan, ei voi tajuta tätä ihmisten syyllistämistä heti jos OSTAA...[/QUOTE]

Vetääkö isukki nämä saunaillassa mäyräkoiran ja six pacin tölkkejä?

[QUOTE="a p";23628701]Alkoholi on näemmä suomessa aikamoinen
tabu...[/QUOTE]

Suomesa on paljon alkoholisteja ja alkoholin suurkäyttäjiä, nykyään myös naisissa enenevissä määrin...

Yhteistyössä