Mikä siinä on kun ei osata ajatella asiaa muiden kannalta?

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Yks sukulainen olis tunkemassa meille kylään (vähintään kolme päivää ), ja mua ei sitten huvita yhtään.

Tilanne on se että mun mies on reissussa ja tää sukulainen kuvittelee että mä tarttisin tänne seuraa ja "apua". Lainausmerkit siks että ei se täällä oikeesti mitään auttais tois vaan kolme lasta lisää mun vahdittavaksi. Miehensä osaa ajatella asiaa mun kannaltani ja sanoo ettei halua tänne jos mun mies ei ole paikalla, mutta tää nainen on nyt vakaasti päättänyt tulla sit ilman miestään.

Tilannetta hankaloittaa vielä se että tää sukulainen jaksaa muistutella jatkuvasti masennuksestaan, eli kai sekin pitää ottaa huomioon kun koittaa kieltäytyä kohteliaasti vierailusta.

Miks ei voi vaan asettua mun asemaani ja tajuta etten mä kaipaa tänne ylimääräistä härdelliä?

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
Joltain ihmisiltä puuttuu vain se taito.

Sanot sukulaisellesi, että sinulla on sovittua menoa, että katsellaan sitä vierailua joku toinen kerta.

Mut kun mä en keksi mitään menoa koko viikonlopuks, mikään lyhyempi ei haittaa kun jäähän sitä aikaa olla yhdessä silti.

Nätisti saa sanoa "ei". Ja sitä voi sanoa niin pitkään, että menee perille. Kerro vaikka mitä täällä kerroit. Haluat omaa rauhaa.

Tää olis sellanen asia mitä munkin pitää harjoitella, koska muuten olisin koko ajan pitämässä täyshoitolaa tuttaville ja sukulaisille tai pyörittäisin omaa taksifirmaa pimeenä.

Miksi tällasia keskustelupalstoja on jos ei kukaan saa sanoa mitä on mielessä?? Jos ottaa pattiin saa vinkua täällä ja jos kaikki on vallan mainiosti saa hehkuttaa. Mut ei, eihän se käy.

Yhteistyössä