Mikä siinä on että toi mies joka kerta pyykätessään tuhoaa jonkun MUN vaatteen?!

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Tällä kertaa jopa kolme kärpästä yhdellä iskulla: mun punaisessa työpaidassa, uudessa pinkissä kesäpaidassa ja omenanvihreässä t-paidassa on kaikissa isoja, näkyviä tummansinisiä tahroja! En tajua miten se on tuon saanut aikaiseksi, kun tuskinpa se edes on pessyt noin erivärisiä paitoja samassa koneessa.

Laitoin miehelle pyykkäyskiellon sen jälkeen kun se pari vuotta sitten heitti mun uuden, h*lvetin kalliin, mustavalkoisen silkkipaidan samaan koneeseen kuin omat mustat farkkunsa, joita ei vielä ollut pesty kertaakaan... ja arvaatte varmaan minkä näköinen mun paita sen jälkeen oli... Välillä se lipsuu tuosta kiellosta kun haluaa olla kiltti ja auttaa, mutta joka kerta menee joku vaate pilalle. Tämän kertainen kolmen tuhoaminen oli kyllä uusi ennätys :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
täällä kans yks. kerran pesi villapaidan ja jätti sen hihan luukun väliin ja pesi 90. ku tuli ulos se oli ku vauvan paita jossa yks kaksmetrinen hiha

:laugh:
Anteeks kauheesti mut kun vaan kuvittelen villapaitaa :ashamed:

Miä oon ukolle sanonu et tässä kämpässä pyykkiä pesee vain ja ainoastaan yksi ihminen, ja se olen minä!!
Tuol tyypil ei oo asiaa pesukoneen lähellekään! Ties mitä kaikkee sielt ulos tulis :whistle:

Itse pesen kirjopyykin eli värilliset yhdessä, mustat ja valkoiset erikseen. Ei ole tullu värjäymiä. Oudolta kyllä tuntuu että värillisiin tullu toista väriä. Mustaa ja valkoista ei kannata kauheesti pestä samassa kun värilliset tarvii erilaisen pyykkiaineenkin, ei saisi olla kirkasteita.

Meillä isäntä pesi kerran mun villapaidan joka oli ehdoton suosikkini ja laitto sit samassa koneessa olleiden vaatteiden kanssa kuivausrumpuun, eihän se olis mahtunut enää "huovutettuna" kun pienen lapsen päälle :laugh: :D :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Nimra Kyllä mahtoi olla aika näky se villapaita kuivausrummusta tullessaan. :ashamed: :)

Joo, tavallaan se oli ihan "hellyyttävä", mutta se oli ehkä kokoa mikä mahtuisi 3 vuotiaan päälle =) Siitä ois pitäny ottaa kuva :D

Punaiset, pinkit ja vihreät kyllä pesisin samassa itsekin, mutta mistä siniset tahrat tulleet??
Mä yleensä laitan punaiset omaan koneelliseen, kun niitä on meillä aika paljon, ja ne saattaa usein päästää väriä... mutta sininen on täysi mysteeri, kun vastapestyjä sinisiä vaatteita ei missään näy... :/

NIIN tuttua, meillä oli kyllä pesty kerran valmiiksi lajiteltu pyykkikasa, mutta sama kasa oli myös työnnetty kuivausrumpuun... >:/. Kaikkihan ei ollut kuivausrummun kestäviä. Toinen bravuuri on se jos sattuu 2 kertaa vuodessa tekemään ruokaa niin kiehuttaa aina jotain keraamiselle liedelle yli. Siis AINA.

Voin kuvitella että jos meillä mies pyykkäis, se menis muuten ihan hyvin mutta kun se laittais kuivumaan, se heittelis mun vaatteet likaiselle lattialle kasaan märkinä ja ripustaisi kallisarvoiset omat vaatteensa kuivumaan. Sitten se "unohtais" ne mun vaatteet sinne lattialle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toinen bravuuri on se jos sattuu 2 kertaa vuodessa tekemään ruokaa niin kiehuttaa aina jotain keraamiselle liedelle yli. Siis AINA.
No mitä sitten? On ainakin tuhannesti helpompi putsata kuin valurautaliesi ja jos nyt ei ole sokeria sulattamassa tai tinaa valamassa niin ei sitä keraamista saa edes pilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Toinen bravuuri on se jos sattuu 2 kertaa vuodessa tekemään ruokaa niin kiehuttaa aina jotain keraamiselle liedelle yli. Siis AINA.
No mitä sitten? On ainakin tuhannesti helpompi putsata kuin valurautaliesi ja jos nyt ei ole sokeria sulattamassa tai tinaa valamassa niin ei sitä keraamista saa edes pilalle.

Samaa minäkin mietin, kun olen itse se joka kiehauttelee jotakin yli keraamiselle liedelle. Sehän on maailman helpoin putsata.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Punaiset, pinkit ja vihreät kyllä pesisin samassa itsekin, mutta mistä siniset tahrat tulleet??
Mä yleensä laitan punaiset omaan koneelliseen, kun niitä on meillä aika paljon, ja ne saattaa usein päästää väriä... mutta sininen on täysi mysteeri, kun vastapestyjä sinisiä vaatteita ei missään näy... :/

Oisko ollu esim. mustekynä samassa pyykissä?

Kyllähän aikunen ihminen pyykkiä osaa pestä, miehet vaan pääsee helpommalla kun muutaman kerran tuhoo jotain pyykätessä --> ei koskaan enää tarvi pyykkejä pestä.

No voi kertoa että ei ollu todellakaan helppo putsata, kun kiehutti makaronit yli ja länttäs taloupaperit perään, jotka myös paloivat levyyn kiinni. Että sitä sitten. Kerroppas sitten vinkkisi miten saa helposti putsattua, kun jysähtää oikein kunnolla, esim. pinaattikeitto? Voin sanoa että EI ollut helppoa.

No voi kertoa että ei ollu todellakaan helppo putsata, kun kiehutti makaronit yli ja länttäs taloupaperit perään, jotka myös paloivat levyyn kiinni. Että sitä sitten. Kerroppas sitten vinkkisi miten saa helposti putsattua, kun jysähtää oikein kunnolla, esim. pinaattikeitto? Voin sanoa että EI ollut helppoa.

No ensin kostuttaa ne tahrat vedellä ja kaapii pois sillä lieden kaavintahommelilla. Sitte vielä keraamisen lieden puhdistusainetta ja riepu, avot, puhdasta tulee :) Ainakin yleensä...

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:

Oisko ollu esim. mustekynä samassa pyykissä?

Kyllähän aikunen ihminen pyykkiä osaa pestä, miehet vaan pääsee helpommalla kun muutaman kerran tuhoo jotain pyykätessä --> ei koskaan enää tarvi pyykkejä pestä.

Mustekynää mäkin meinasin tulla ehdottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

No ensin kostuttaa ne tahrat vedellä ja kaapii pois sillä lieden kaavintahommelilla. Sitte vielä keraamisen lieden puhdistusainetta ja riepu, avot, puhdasta tulee :) Ainakin yleensä...

Juu, se rauta on ihan ehdoton, sillä lähtee hienosti.

Yhteistyössä