Mikä siinä on että kotona olisi miljoona hommaa tehtävä, mutta mitään ei oikein tahdo saada aikaiseksi, aloitus on niin vaikeaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Ja kaikki jää kuitenkin sitten puolitiehen. Mä ensinnäkin vihaan siivoamista ja laistan siitä aina kun vaan mahdollista, joten minua ei pahemmin pieni epäjärjestys haittaa eikä pienet villakoirat nurkissa.
Kyllä sitä päivittäin jotain pientä edes saa aikaiseksi, mutta täs koko kämpäs olisi hyvä tehdä täydellinen suursiivous, mutta ei oikein tiedä mistä aloittais, eikä kyl kauheasti inspiroikaan.

No meillä kyllä on yksi suuri ongelma se, että meillä ei ole säilytystiloja oikeastaan yhtään. ulkoeteisessä takit on tasan yhdessä pystynaulakossa, josta ne tursuaa, kengät pitkin lattioita, pari kenkätelinettä on, mutta isännän isot popot ei niihin oikein edes mahdu, sitten on vielä tuon lapsen lelut ja vaatteet. Pojalla on pari lelulaatikkoa, mutta vaatteille ei tällä hetkellä ole mitään kaappia, joten ne lojuu jätkän huoneessa pöydillä.

Mä oikeastaan toivon sitä lottovoittoa, että saisi tähänkin torppaan lisää säilytystiloja, niin ehkä sitten olisi edes vähän siistimpää.

Miehen osallistuminen tuskin on sen parempi, vaikka kuinka pirttihirmuksi alan ja tuosta lapsesta ei pahemmin vielä apua ole, se paremmin sotkee sen kun kerkiää.

Niin ja mä tiedän että pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä, mutta kun ei sekään auta, mä vetkutan ja vetkutan.

Olen omalla kohdalla huomannut, että säilytystilojen puute aiheuttaa sekä sekasortoa että haluttomuutta edes aloittaa siivousurakkaa. Meiltä puuttuu tällä hetkellä kirjahylly ja laatikostoja ja tuntuu, että kaikki on sen vuoksi sikin sokin. Lottovoittoa odottaessa pitäisi varmaan opetella tykkäämään ikean halpishyllyistä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Olen omalla kohdalla huomannut, että säilytystilojen puute aiheuttaa sekä sekasortoa että haluttomuutta edes aloittaa siivousurakkaa. Meiltä puuttuu tällä hetkellä kirjahylly ja laatikostoja ja tuntuu, että kaikki on sen vuoksi sikin sokin. Lottovoittoa odottaessa pitäisi varmaan opetella tykkäämään ikean halpishyllyistä.

Mulle kyllä kelpaisi se ikeankin hyllystö jos ton miehen saisi lähtemään sinne Ikeaan edes joskus, mutta käytiin tossa reilu viikko sitten muutamassa huonekaluliikkeessä, niin isäntä vaan katselee tv-tasoja, joka sekin meiltä puuttu (telkku lattialla) ja se ei edes piirun vertaa voinut katsella vaatekaappia pojalle. Minä niitä yritin katsella, mutta ei sitä kiinnostanut, kuin sellainen mikä nyt ei ole tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä.
K-Raudassakin se katseli ulkovaloja ja kysyin, että miksi se niitä niin tarkkaan katselee, niin ajatteli että hankitaan sellainen vanhan tilalle. Totesin vaan että on tässä tärkeämpääkin hankintalistalla, etenkin kun se vanha toimii ihan hyvin.

Ihan totta toi, että jos ei ole tavaroille paikkoja niin paskempi niitä silloin paikoilleen järjestää... Mut toihan siinä kans on, että kun mielessä on kaikki ne miljoona projektia, niin ei jaksa yhtäkään. Vaikka yhtä enempää kerralla ei pysty kummiskaan tekemään.

Opettele se projektiin ryhtyminen ihan vasiten: lupaat ittelles hyvän palkan ja että teet sitä juttua vaan vartin. Niin oppii vähitellen pääsemään irti siitä inhostaan. Vähitellen sitte vasta pidennät sitä kertasuoritusta.

Mulla sama homma, kertakaikkiaan vihaan siivoamista. Meillä vielä kolme koiraa joista tulee sotkua. Välillä oikein itkettää kun ei saa itsestään irti siivota. Olen jopa kysynyt porraskäytävän siivoojalta voisiko hän tulla palkkaa vastaan meille siivoamaan. Ei ikävä kyllä voinut tulla.
:'(

emmäkään siivoamista varsinaisesti rakasta, mutta kyllä siihenkin voi mieltyä. Se ryhtyminen vaan joskus mättää, mutta siinä asiassa itteensä voi kyllä halutessaan kouluttaa. Ne palkkiot ja riittävän pieniksi paloiksi purkaminen on jutun juju

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Mulla sama homma, kertakaikkiaan vihaan siivoamista. Meillä vielä kolme koiraa joista tulee sotkua. Välillä oikein itkettää kun ei saa itsestään irti siivota. Olen jopa kysynyt porraskäytävän siivoojalta voisiko hän tulla palkkaa vastaan meille siivoamaan. Ei ikävä kyllä voinut tulla.
:'(

Meillä on 5 koiraa ja nekin pitkäkarvaisia ja matalaraajaisia, joten tuovat ihan kiitettävästi tuota roinaa sisälle.

Yhteistyössä