Mikä siinä on, että facessa voi paljastaa melkein mitä vaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anna77"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anna77"

Vieras
Aloitin uudessa duunissa vähän yli vuosi sitten ja suurin osa mun lähemmistä työkavereista on 25-45v naisia. Lähes kaikki on mun facebook-kavereita, mua on pyydetty ja olen poikkeuksetta hyväksynyt kaveripyynnön.

Tuntuu vaan jotenkin hassulta, että jotkut on hirveen hiljaisia kahvipöytä yms. keskuteluissa ja suorastaan karttaa kertomasta itsestään. Jos puhuvat, puhe on ihan sellaista pintapuolista, ei sivuta omaa elämää kuin ihan kevyesti. Mutta auta armias facebookkiin sitten voidaan kirjoittaa näemmä mitä vain.

Huvittavinta on se, että sinne esim. yksi nainen haukkuu duunimestaansa ja työkavereita ihan avoimesti. Duunissa on kyllä turpa kiinni kun ongelmista keskustellaan.

Mistä se johtuu? Eikö kaikki tajua, että itse asiassa facebookissa sanotut asiat ovat jopa merkitsevämpiä kuin suulliset heitot, koska facen jutut ovat kirjallisia?

Muilla on varmaan samanlaisia kokemuksia? Vai kirjoitteletteko itse facebookkiin samanlaisia juttuja?

Nojaa.. itse heitän sinne sellaisia asioita, jotka sillä hetkellä on mielessä/harmistuttaa/ilostuttaa tms..

Ei tarvi sitten erikseen ruotia kellekään niitä :D Eli ei mitään ns. salaista, mutta mistä ei jaksa muuten jauhaa.. mutta jotkut jutut joitain muuten liikaa uteluttaisi ja kiinnostaisi. Parempi heittää julkisesti jakoon.

No huh.. Kummallisia duunikavereita sulla. Mun työkaverit (tai minä!) eivät "paljastele" työasioita fb:ssä. Jos jotain työhön liittyvää, niin erittäin pintapuolisesti ilmaistuna. Useilla työpaikoilla on nykyään ihan säännötkin mitä on soveliasta nimellään faceen kirjoitella. Uskomattoman urpoja juttuja kyllä välillä saa lukea :o

Tuohon yksityisasioista kirjoittamiseen en oikein osaa ottaa kantaa, jokainen tietää varmasti oman mukavuusrajansa mitä haluaa julkisesti fb:ssä ruotia.

Mua ihmetyttää etenkin se, että kirjoitetaan lapsista ihan mitä vaan. Kouluikäiset on ihan ihmisiä joilla on yksityisyys, tietysti nuoremmatkin. Yksi mun puolituttu kirjoittelee aina tytönsä ja poikansa edesottamuksia, tavalla joita en usko lastensa haluavan koko maailman tietoon.

Tietysti se on sitten vähän eri kun vauvoista kirjoittaa. Se on sitten eri, että ketä kiinnostaa sen vauvan kakan koostumus.

Yhteistyössä