Mikä siinä lasten vaatteiden nimikoinnissa on niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin miksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin miksi

Vieras
Mä olen nimikoinut jokaikisen vaatekappaleen villasukista lähtien. Aina kun ostan uuden vaatteen lapselle, niin käyttöottopesun jälkeen vaate laitetaan sivuun odottamaan nimikointia, ellen ehdi sitä heti nimikoida. Päiväkodissa lasteni lokerossa on ollut useamman kerran nimikoimattomia vaatteita ja monesi olen eteissä nähnyt kun hoitajat pähkäilevät mikä kuuluu kenellekin, kun nimiä ei lue missään.

Mä olen niin köyhä, ettei mulla ole varaa hukata lasteni vaatteita. Toki niitä voi nimikoinnista huolimatta hävitä, mutta todennäköisyys saada vaatteet takaisin on kuitenkin suurempi, jos vaatteissa on nimi. Mä olen muutenkin tarkka tavaroideni suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Aina ei vaan muista/ehdi :whistle:
Mut kyllä meillä löytyy varmaan kaikista muista paitsi sukista ja alusvaatteista..

Mä nimikoin myös ne. Alusvaatteissa on pesulaput, johon nimen saa ja sukkia valitsen värin perusteella, et pystyy varteen laittamaan nimikirjaimet

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi nimikoisin?
Mä en ole nimikoinu muutako ulkovaatteet ja harrastusvälineet.
En keksi miksi minun pitäis joka sukka nimikoida.

No jos on 15 paria samanlaista ja samankokoista sukkaa (esim) niin voihan ne vähän mennä sekaisin hoidossa, tosin samahan se on jos lapsi tulee kuitenkin sukat jalassa kotiin, oli ne sitten omat tai kaverin ... vai?

Samaa ihmettelen itsekin. Meiltä ei lähde yksikään vaate käyttöön, jos ei ole nimeä. Ei edes sukkia tai alusvaatteita. En itsekään ole mikään ompeluihminen, mutta olen saanut näin aikuisiällä oppia tuotakin " ihanaa " taitoa. Ja onneksi nykyään lähes kaikissa vaatteissa on niminauhoja valmiinakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut kyllä meillä löytyy varmaan kaikista muista paitsi sukista ja alusvaatteista..

Mä nimikoin myös ne. Alusvaatteissa on pesulaput, johon nimen saa ja sukkia valitsen värin perusteella, et pystyy varteen laittamaan nimikirjaimet

Miten ihmeessä ne alushousut vois edes mennä päiväkodissa hukkaan ??? Päällähän ne koko ajan on ja jos menee likaseksi, laitetaan pussiin ja lapsen lokerikkoon ja repusta uudet tilalle.

Miksi nimikoisin?

No eikö asiaa voi miettiä siltä kannalta, et helpotat hoitajien työtä? jos sua ei haittaa, että teidän uudet vaatteet katoaa, niin ajattele edes niitä hoitajia. Vai oletko sä niitä äitejä, jotka sitten karjuu siellä päiväkodin eteisessä, kun teidän Nico-Jadessan vaatteet on taas hävinneet, koska hoitajat on olleet huolimattomia?

Miksi nimikoisin?

No eikö asiaa voi miettiä siltä kannalta, et helpotat hoitajien työtä? jos sua ei haittaa, että teidän uudet vaatteet katoaa, niin ajattele edes niitä hoitajia. Vai oletko sä niitä äitejä, jotka sitten karjuu siellä päiväkodin eteisessä, kun teidän Nico-Jadessan vaatteet on taas hävinneet, koska hoitajat on olleet huolimattomia?

Minkä hoitajan? Meillä lapset ovat olleet ihan kotihoidossa. Ja hoitaja ollut meillä. Et ei ne minnekkään vaihdu.

Alkuperäinen kirjoittaja en tajuu:

Miten ihmeessä ne alushousut vois edes mennä päiväkodissa hukkaan ??? Päällähän ne koko ajan on ja jos menee likaseksi, laitetaan pussiin ja lapsen lokerikkoon ja repusta uudet tilalle.

No kyllä nekin voi sekaisin mennä, kun pienet lapset pukee itse itseään päiväunien jälkeen. Siinä joku samalla vahingossa vähän riisuukin itseään ja lopputulos on alusvaatteet sekaisin.

Miksi nimikoisin?

Minkä hoitajan? Meillä lapset ovat olleet ihan kotihoidossa. Ja hoitaja ollut meillä. Et ei ne minnekkään vaihdu.

Ja päätit sitten tulla kertomaan tämän, vaikka aihe oli päiväkotilapsien vaatteiden nimikointi? No ei kai kukaan nyt kotihoidossa olevien vaatteita nimikoi :headwall:

Miksi nimikoisin?

Sit on ihan turha itkee, et miks vaatteet vaihtuu siellä. Mut jos on rikas, ja rahaa ostaa joka mutkassa uusia kamppeita, niin ollos hyvä vaan.

Ja ihan vinkkinä, myös pph:n hommia helpottaa, jos on ne vaatteet nimikoitu... ;) Esim. samankokoisten tyttöjen sukkahousut menee varsin helposti päiväunien yhteydessä sekasin...

Ja päätit sitten tulla kertomaan tämän, vaikka aihe oli päiväkotilapsien vaatteiden nimikointi? No ei kai kukaan nyt kotihoidossa olevien vaatteita nimikoi :headwall:

:ashamed: Niin, ei muut, paitsi mun äiti. Tai merkkasi, mulla oli keltanen ja siskolla punanen väri-koodi, et isä erotti meidän vaatteet... :D

No kyllä nekin voi sekaisin mennä, kun pienet lapset pukee itse itseään päiväunien jälkeen. Siinä joku samalla vahingossa vähän riisuukin itseään ja lopputulos on alusvaatteet sekaisin.

:D Hivenen kaukaa haetun makua. Mulla on ollu 4 lasta päiväkodissa vuosikausia, eikä ole yhdetkään pikkuhousut/alusvaatteet vaihtuneet kesken päivän. Onhan tohon hypoteettinen mahdollisuus (ehkä..) mut aika teoreettinen =) Sitä paitsi meillä ainakin tunnistavat itse jo pienestä pitäen omat vaatteensa ja ovat niistä aika tarkkojakin joka ikinen.

Oli meillä kerran esikoisen kengöt hukassa, mut niissä oli kyllä nimi ja löytyivät jonkun toisen kotoa.

Itseasiassa mä olen yllättynyt miten vaikeaa se on.Mä kun yritän laittaa kaikkiin aina nimet niin tuntuu,että mun tussikynäilyt kuluu pois kahessa päivässä.Esim saappaisiin on tosi hankala saada kunnolla se nimi pysymään.Tai sitten mulla on väärät menetelmät tässäkin..Mutta teen parhaani! :saint:

Miksi nimikoisin?

Ehkä sinun pitäisi mennä töihin vain ihan tahallasiko heittäydyt tyhmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Miksi nimikoisin?

Sit on ihan turha itkee, et miks vaatteet vaihtuu siellä. Mut jos on rikas, ja rahaa ostaa joka mutkassa uusia kamppeita, niin ollos hyvä vaan.

Ja ihan vinkkinä, myös pph:n hommia helpottaa, jos on ne vaatteet nimikoitu... ;) Esim. samankokoisten tyttöjen sukkahousut menee varsin helposti päiväunien yhteydessä sekasin...

No omituinen on vanhempi, joka ei palauta hoitopaikkaan vahingossa heille tulleita vaatteita :o

Alkuperäinen kirjoittaja Shokeerattu Letkajenkka:
Itseasiassa mä olen yllättynyt miten vaikeaa se on.Mä kun yritän laittaa kaikkiin aina nimet niin tuntuu,että mun tussikynäilyt kuluu pois kahessa päivässä.Esim saappaisiin on tosi hankala saada kunnolla se nimi pysymään.Tai sitten mulla on väärät menetelmät tässäkin..Mutta teen parhaani! :saint:

Reunaan sisäpuolelle

Se, kun sitä ei yksinkertaisesti muista tehdä!

Enkä minä ala koko vaatekaapillista nimikoimaan, yleensä nimikoin (= yritän parhaani mukaan muistaa ) ne mitä nakkaan lapselle aamulla päälle..

Voipihan se tulla pissavahinko päiväkodissa isollakin.
Ei meillä päiväkodin tädit valittaneet, kun alushousujen kokolapussa oli nimi, tai sukissa.
Kerrran olin fiksu, ja laitoin nimen vain toiseen rukkaseen. Mutta kaverilla olikin tasan samanlaiset rukkaset, joten sekaisn ne meni.

Samoin unilelu meni vahingossa kaverin reppuun, kun lapsilla oli samanlaiset. Kaverin olin leikitympi, meillä vähemmän nuhjuinen. Oma löytyi, kun siinä oli nimi !!

Minun mielestäni päiväkodin henkilökunnan tehtäviin ei kuulu vaatteiden etsiminen ja pähkäily, vaan lasten hoitaminen ja jos vaatteiden ja kenkien nimikointi helpottaa työtä, niin miksi en sitä tekisi !! Esim. nyt on samantyyppisiä kenkiä joka toisella pojalla, siinä sitten kisataan mikä on kenenkin kenkä. meidän oli ne, joissa oli nimi.

Tai kun mummo tulee hakemaan lasta,e ikä tiedä millaiset monot ja sukset lapsenlapsella on, kun niissä ei ole nimeä, ja on rivistö samaa kokoluokkaa...

Itse asiassa aihehan on vaatteiden nimikoimisen vaikeus. Yksi viittaus päiväkodin lokeroon ei vielä paljasta että ketju on vain päiväkodissa hoidettujen lasten vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja Shokeerattu Letkajenkka:

Osta kirjakaupsta semmoinen vedenkestävä musta tussi. Sillä on hyvä kirjoittaa ja pysyy pesuissakin. Nimimerkillä kokemusta on. Aina välillä voi kaappiin laittaessaan tarkistaa onko nimikointi haalistunut ja vahvistaa. Mulla on keittiössä purkillinen kyniä, toiset pitää eteisessä tms. kirjoituspöydällään ja sieltä se kynä hyppysiin ja nimikirjaimet vaan lappuseen...

Yhteistyössä