Mikä santioo teillä tulisi tästä vai tulisiko mitään ? Ja muitakin vinkkejä otan vastaan ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie2

Aktiivinen jäsen
30.08.2010
5 694
1
36
Eli kävi niin, että 7 -vuotias jäi yksin ulos, kun me muut lähdimme kauppareissulle. Kun olin kaupassa, soitti minulle, että kukaan kaveri ei voi enää olla -sanoin, että Ok,mene kotiin sitten,me tulemme pian.Pyysin vielä soittamaan, kun on päässyt kotiin.
Soittoa ei ruvennut kuulumaan ja itse soitin 3-4 kertaa eikä vastannut. Aloin hätääntyä ja kauppareissu jäi vähän kesken, kun mulle tuli niin kiire kotiin ( olen vähän taipuvainen huolestumaan kaikesta.. ) .
Kotoa löytyi lapsi kaverinsa kanssa ja he pelasivat pleikkaria. Olivat yrittäneet sammuttaa koneen pikaisesti, mutta eivät ehtineet.
Ollaan sovittu, että kun me vanhemmat emme ole kotona, ei meille tule ketään kavereita -ainakaan ilman ennakkoilmoitusta tai sopimista.Ja että silloinkaan ei saa pelata pleikkaa.
Lisäksi että puhelimeen vastataan aina ( tai soitetaan heti takas kun huomataan puhelun tulleen .. ) - nyt oli jättänyt vastaamatta kun ei (muka) kuullut että soitin ( vaikka luuri oli sohvalla vieressään ja äänet päällä kun tultiin.. ).

Iskin päälle viikonmittaisen karenssin, että meille ei tule kukaan lapsen kaveri sinä aikana. Lapsen mielestä se oli ok rangaistus, mutta itse mietin,onkohan mitenkään "järkevä" tai että miten muuten "paremmin" tilanteen olisi voinut / voisi jatkossa hoitaa..

Kiva kiitos, jos tulee asiallisia vastauksii =)

Viimeksi muokattu:
no mun mielestä ihan ok rankkari, ja saattaisin vielä tehdä niin että lapsi ei saa x pituisena aikana myöskään jäädä yksin jos kerran sovitusta asiasta ei pidetä kiinni ja joutuu huolestumaan turhaan

En osaa sanoa muuta kuin, että jossain maassa varmaan te vanhemmat joutuisitte syytetyiksi.

Kavereiden hoitoonko se 7v joutui? Jos pitää soittaa että kavererit lähti, niin silloin ei yksin haluaisi olla.

[QUOTE="Neith";23775249]no mun mielestä ihan ok rankkari, ja saattaisin vielä tehdä niin että lapsi ei saa x pituisena aikana myöskään jäädä yksin jos kerran sovitusta asiasta ei pidetä kiinni ja joutuu huolestumaan turhaan[/QUOTE]

Mä mietin kans tota yksin jäämisen poistamista, mutta toisaalta oiskohan se jo sitten liikaa. Ja toisaalta - ei ehkä pitäs tunnustaa palstalla - oma mukavuudenhalu iskee siinä,kun ei mitenkään kiinnostais aina vastahakoista 7 -vuotiasta ottaa mukaan kauppareissuille yms narisemaan ja kitisemään ja huokailemaan "tylsää plaaplaa" :ashamed:

[QUOTE="huoh";23775255]En osaa sanoa muuta kuin, että jossain maassa varmaan te vanhemmat joutuisitte syytetyiksi.

Kavereiden hoitoonko se 7v joutui? Jos pitää soittaa että kavererit lähti, niin silloin ei yksin haluaisi olla.[/QUOTE]

Ei joutunut, ei. Aina pääsee mukaan jos haluaa. Mutta haluaa mieluummin jäädä ulos kavereiden kanssa, jos on sellainen vaihtoehto. Kotona on yksin ollut jo aiemminkin näitä aikoja eikä ole vastaavalla tavalla tehnyt.

Mä mietin kans tota yksin jäämisen poistamista, mutta toisaalta oiskohan se jo sitten liikaa. Ja toisaalta - ei ehkä pitäs tunnustaa palstalla - oma mukavuudenhalu iskee siinä,kun ei mitenkään kiinnostais aina vastahakoista 7 -vuotiasta ottaa mukaan kauppareissuille yms narisemaan ja kitisemään ja huokailemaan "tylsää plaaplaa" :ashamed:

voihan sitä tehdä niin että nyt antaa varoituksen asiasta, eli jos tälläinen vielä toistuu niin sitten ei jää enää yksin.. eli saa vielä mahdollisuuden näyttää että pystyy oikeasti pitämään sovitusta kiinni ja jos ei onnistu niin sitten tulee hetkellisesti muutos siihen

[QUOTE="huoh";23775255]En osaa sanoa muuta kuin, että jossain maassa varmaan te vanhemmat joutuisitte syytetyiksi.

Kavereiden hoitoonko se 7v joutui? Jos pitää soittaa että kavererit lähti, niin silloin ei yksin haluaisi olla.[/QUOTE]

Voi tulla sulle yllärinä mutta jotkut vanhemmat käy esim duunissa ja lapsen koulupäivä on lyhyempi kuin vanhempien duunipäivä joten kyllä 7v lapsi saattaa joutua olemaan hetken yksin.
Ei kai kukaan ole niin dille että luulee että 7v hoitaa toisiaan??

[QUOTE="Neith";23775276]voihan sitä tehdä niin että nyt antaa varoituksen asiasta, eli jos tälläinen vielä toistuu niin sitten ei jää enää yksin.. eli saa vielä mahdollisuuden näyttää että pystyy oikeasti pitämään sovitusta kiinni ja jos ei onnistu niin sitten tulee hetkellisesti muutos siihen[/QUOTE]

taidan tehdä näin. ensi kerralla kun jää yksin, muistutan säännöistä ja siitä, että jos ei noudata niitä,tulee ensi kerralla mukaan eikä jää yksin.

olipas typerää että tällainen vaihtoehto ei edes tullut omaan mieleen heti.

Yhteistyössä