Mikä saisi hylkäämään ystävän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

galluppia...

Vieras
Mitä kaverin pitäisi tehdä, että olisi piste ystävyydelle?

Mitä pystyy antamaan anteeksi ja millainen teko olisi anteeksiantamaton? Entä vaikuttaako ystävyyteen teko, jossa loukattu kolmatta osapuolta?

Voisitko olla yleisesti tunnetun rikollisen ystävä? Narkomaanin? Pahoista mielenterveysongelmista kärsivän?

Minä ole tässä noin puoli vuotta sitten luovuttanut ystävästäni, jonka kanssa olen ollut välillä hyvinkin tiiviisti tekemisissä noin 15 vuoden ajan.

Hän ei mitään yksittäistapausta tehnyt tai sanonut, mikä rikkoi ystävyyden.

Ystävyyden rikkoi hänen jatkuvasti pahentunut negatiivisuutensa. KAIKKi oli huonosti, koti, poika, kaikki miehet (hän yksinhuoltaja), isä, äiti, sisko ja varsinkin siskonmies sekä heidän lapsensa, työpaikkansa ja kotinsa. Sitten töissä oli kanssa kaikki huonosti, työkaverit, työolot, asiakkaat, työtehtävät, työajat..... Ja kaikki naapurit oli hirveitä, telkkarista tuli kauheita ohjelmia, kanssa tielläliikkujat oli hirviöitä ja tätä rataa loputtomiin.....

Huh, eihän sitä jaksanut kuunnella. Yritin kyllä aina väliin sanoa, että kun tässä elämässä on oikeasti niitä hyviäkin asioita, ja oikeasti hänen poikansa oli mukava (n. 10-vuotias), koti oli oikein kiva, koulutus hänellä ok ja työpaikka sen mukainen, jne.

Mutta kun kaikki vaan oli kauhean kauheaa.

Ja se yksikin pariskunta, joka on taas hedelmöityshoitojaksolla, mitähän siitäkin tulee (pariskunta ei edelleenkään ole raskaana :( ) ei ne kuitenkaan osaa vanhempina olla, kun niin paljon on kaikkea harrastusta...

Ymmärrätteköhän jo mitä tarkoitan. Itselläni on ollut keskivaikea masennus, enkä todellakaan ole jaksanut kuunnella tuota vuodatusta, kun on ollut itsellänikin vaikea vakuuttaa itseäni, että asiani ovat ihan oikeasti ihan hyvin. Parantumisen tiellä ollaan, ja nyt on jo kovasti taas valoa elämässä :D

Ps. tuo "eroprosessi" oli vaikea

vaikuttaisi jos loukattu kolmatta osapuolta,ja tarkoitan nyt että paljastuisi esim.pedofiiliksi,raiskaajaksi..ystävä saisi myös jäädä jos miestäni yrittäisi.
yleisesti tunnetun rikollisen ystävä,riippuu varmaan minkälainen rikos kyseessä,ei seksuaali,murha tms.sellaisen ehkäpä joka ei kuitenkaan henkilövahinkoa ole tehnyt...olen narkomaanin ystävä,nähnyt myös kuinka pääsi kuiville:)

Ystävyys sai pisteen kun tämä niin sanottu ystäväni meni sänkyyn mieheni kanssa. Olimme silloin mieheni kanssa time-outilla, jota kesti hurjat 4 päivää, mutta se ei mielestäni oikeuta ystävältä/kaverilta moisia toimia. Se päättyi siihen, enkä ole sen koommin halunnut kuunnella entisen ystävän koottuja selityksiä, joita kyllä ois riittänyt jos oisin kuunnellu.

Mun ystävyys päättyi yhteen ihmiseen pari vuotta sitten kun luottamus häneen loppui totaalisesti, en vaan voinut luottaa ja sitten hän aina kehui kuinka on oikeassa ja muut väärässä ja oli oikein päällepäsmäri, leuhki oikein saavutuksillaan, varasti multa myös kaikenlaista kotoani yms, en vaan enää jaksanut sitä ihmistä sietää niin pistin välit poikki ja sitten vielä yks asia oli haukkunut mun tytön sähköpostissa eli sekin asia pisti aattelee kaks kertaa että voiko jatkaa ystävyyttä ja olin sitä mieltä että ei voi, lasta ei saa vetää aikuisten riitoihin mukaan, tämä samainen ihminen pystyy manipuloimaan ihmisiä miten sattuu eli siinä syitä miksi en halua olla kyseisen ihmisen kans missään tekemisissä

Ystävyys päättyi, koska minä olin aina se aloitteentekijä, keksijä, ideoija, puhuja jne. Minua alkoi myös ärsyttämään tapa, millä ystäväni valitti jatkuvasti miehestään (mieheni veli) + hänen yritys pilata kaikki baari-illat, illanvietot sun muut tökkimällä miestään kylkeen ja istumalla suupielet alaspäin. Siinä vaiheessa, kun olisi tehnyt mieli sanoa pari valittua sanaa, sai koko yhteydenpito jäädä. Ei ole jäänyt ikävä.

Jos kävisi käpälöimään miun miestä :kieh: Tai muulla tavalla olisi tahallaan ilkeä. Seksuaalirikollisen kanssa en kaveeraisi, mutta esim. henkirikoksen tehnyt ei olisi yhtä paha. Narkkarit ja alkoholistit TARVITSEE ystäviä, varsinkin niitä, jotka on päihteettömiä.

Miestäni ei tartte yrittä iskeä kuin kerranja se on dasvidanja!!

SElän takana pahan puhuminne minusta aiheuttaisi morot.

Tuo negatiivinen elämänasenne on saanut minutkin hylkäämään pari ystävää.En halua että joku koko ajan kylvää myrkkyyään. Itse olen masennukseen ajoittain taipuvainen ja yritän pysyä positiivisena ihan psyykesyistä.

Ystäväpiiriini kuuluu myös entisiä huumeidenkäyttäjiä ja alkkiksia, he ovat aitoja ja syvällisiä tyyppejä.Toki osa heistä on myös rikoksiin sortunut aikoinaan.

Ystäväni alkoholisoitui ja alkoi käyttää huumeita... yritin monet vuodet olla tukena ja auttaa, mutta aina jouduin pettymään :( hän ei itse edes halua kuiville, ja käyttää kaiken saaansa avun (sosiaali, seurakunta, vanhemmat, ystävät ym) hyväkseen saadakseen päihteitä. Jopa terapeutin oli puhunut pussiin saadakseen kolmiolääkkeitä...
Nyt menty jo siihen ettei selvää päivää juuri ole. Itse kun olen perheellinen, olen sanonut kaverille että meille saa tulla, mutta selvinpäin. Kännissä tai aineissa en halua häntä lasteni lähelle. Eipä ole kaverista moneen kuukauteen kuulunut :( ikävä ystävää, mutta hän ei ole sama ihminen enää...

Yhteistyössä