Mikä sairaus tämä on?! (En kestä enää, hermostuttaa ja kummastuttaa.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hirveätä:
Kyllä tuollaisella popsimisella tekee enemmän tuhoa kuin tehoa. Järki käteen, se ystävä hoi! Mitä hän luulee hyötyvänsä tuollaisesta. Tohan on aivan järjetöntä.

Olen yrittänyt sanoa tästä hänelle. Emme enää ole oikein yhteyksissä, vanhoja kavereita nääs :) Todellakin olen samaa mieltä, että maksansahan tuolla rikkoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäja:
Okei, nyt jää vitamiinien ym. popsiminen vähemmälle joksikin aikaa. Jos oireet jatkuu niin sitten testi :) Minä kun luulin että olen varovainen kun syön vain paria (verrattuna ystävään joka vetää 7 multivitaa päivässä), en "luonaistuotteisiin" koske jne. Mutta ehkä olen vain vitamiiniherkkä :)

Jos joku muistaisi vielä normaalin 5 vuoden hormonikierukan määrän mitä se sisältää/erittää hormonia niin olisi mukava :) Kun en muista onko tuo oma hormonimääräni paljon vai vähän alhaisempi.

Mirena vapauttaa 20 mikrogrammaa levonorgestreelia vuorokaudessa viiden vuoden ajan.

Kiitos! En löytänyt googlella :) Jos minulla on se 12 mikrogramman kierukka niin se on sitten aika vähän :p

Ollos hyvä! 12 mikrogrammaa kuullostaa kyllä vähältä.
Henk.koht en usko oireidesi johtuvan vitamiineista. Sinuna tosiaan tekisin raskaustestin uudelleen, kun oireet on niin raskauteen viittaavia ja jos nega ja oireet jatkuu niin lääkäriin.
Senkin uhalla että joku pönttö lääkäri teilläpäin on sitä mieltä että käynti on turha ellei hengenlähtö ole lähellä. Täytyyhän oireille joku syy olla ja ihan oman mielenterveydenkin kannalta varmuus asialle.
Päähän tossa ainakin mulla pitemmmän päällä leviäisi.

Minulla oli aikoinaan pahoinvointia ja muita raskausoireita ja tein testin erittäin herkällä testillä ja puhdas nega oli.Raskaana kuitenkin olin joten älä luota testeihin vaan varmista asia neuvolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja käyttäjä:
Ollos hyvä! 12 mikrogrammaa kuullostaa kyllä vähältä.
Henk.koht en usko oireidesi johtuvan vitamiineista. Sinuna tosiaan tekisin raskaustestin uudelleen, kun oireet on niin raskauteen viittaavia ja jos nega ja oireet jatkuu niin lääkäriin.
Senkin uhalla että joku pönttö lääkäri teilläpäin on sitä mieltä että käynti on turha ellei hengenlähtö ole lähellä. Täytyyhän oireille joku syy olla ja ihan oman mielenterveydenkin kannalta varmuus asialle.
Päähän tossa ainakin mulla pitemmmän päällä leviäisi.

Sehän tässä kohta pahin oire onkin :D Kun siis en tiedä mikä minulla on niin täytyy elää epävarmuudessa. Täytyy soitella alkuviikosta YTHS:lle. Laittavat kuitenkin vain niille katkeroituneille terkkareille ajan :( Yhdeltä hoitsulta en saanut kerran antibiootteja ihan selvään tautiin joka tuli mieheltä armeijasta, johon oli hänellä tepsinyt antibiootit ja jouduin sitten tosi huonossa kunnossa parin päivän päästä päivystykseen, toinen (lääkäri) käski "katsella ja odottaa" kun oli kerran jalassa sieni ja tulehdus yhtä aikaa - sillä seurauksella että koko jalka meinasi mennä kuolioon. Kun näitä alun pieniä oireita ei oteta vakavasti tai ei ammattitaito riitä ymmärtämään mikä on.

Terveisin: terveydenhuoltoon uskonsa menettänyt

Kehtaisitteko te mennä näillä oireilla suoraan gynen luona käymään? Omasta gynestäni tiedän että hän ottaa asiat vakavammin ja on sanonutkin että saa/pitää tulla käymään jos on kierukan kanssa ongelmia tai huolettaa. Tosin sitten jos ei olekaan "naistentauti" vaan jokin pöpö niin onhan se noloa :p

Kyllä kehtaisin ja jos teillä tuo terveydenhuollon taso on tota luokka kun kerrot niin en edes miettisi muuta vaihtoehtoa kuin omaa gyneä!
Ei kun soittoa omalle gynelle!

Kehtaisitteko te mennä näillä oireilla suoraan gynen luona käymään? Omasta gynestäni tiedän että hän ottaa asiat vakavammin ja on sanonutkin että saa/pitää tulla käymään jos on kierukan kanssa ongelmia tai huolettaa. Tosin sitten jos ei olekaan "naistentauti" vaan jokin pöpö niin onhan se noloa :p

ei ole noloa, gynekologi on lääkäri siinä missä muutkin lääkärit ja usein muuten gynekologi on se joka huomaa ensimmäisenä mahdolliset muutkin sairaudet siksi että useimmiten ainoa lääkäri jota etenkin nuoret naiset tapaavat säännöllisesti tarkastusten merkeissä, on gynekologi. tk-lääkärille mennään vain jos on flunssa tms jolloin ei yleensä muuta edes tutkita kuin selvät sairauden oireet

Pistin juuri sähköpostin :) Sanoin kyllä että "mitäs jos hakisin sinulta raskaustestin alkuviikosta jos eivät menkat ala" ja että voihan tämä olla pöpökin. Jospa hän vaikka katsoisi tarpeelliseksi laittaa vastaanottoajan johonkin väliin :) Tai jospa ne menkat kohta muutenkin alkaisivat :s

Tosiaan terveydenhuolto on täällä päin ihan kamalalla tasolla. Esimerkiksi tuossa jalkajutussa arvauskeskuksien "emmätiiä"-vastausten jälkeen (kävin ensin kouluterveydenhuollossa, sitten arvauskeskuksessa) jouduin lopulta menemään yksityiselle ja siinä vaiheessa tauti olikin jo niin pitkällä että lompakkoon upposi 300?:n lovi ja hoito kesti yli kuukauden.

ja ap, jos syöt edes kohtuullisen terveellisesti ja monipuolisesti, nuo sun ottamat lisäravinteet ja vitamiinit on täysin turhia. Lisäksi useimmissa vitamiineissa on vielä se että ne on tieteellisesti todistettu tehokkaiksi vain silloin kun ne tulevat muualta kuin pillereistä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja ap, jos syöt edes kohtuullisen terveellisesti ja monipuolisesti, nuo sun ottamat lisäravinteet ja vitamiinit on täysin turhia. Lisäksi useimmissa vitamiineissa on vielä se että ne on tieteellisesti todistettu tehokkaiksi vain silloin kun ne tulevat muualta kuin pillereistä...

Voihan se olla näinkin.. Jotenkin noiden popsimisesta tulee vaan sellainen (lume)vaikutus että kyllä nyt jaksaa porskuttaa kun on syönyt vitamiinipillerin :D Tietoista itsensäpettämistä ;)

Päivitys:

Gyne epäili sähköpostiviestin perusteella ja koska olin jo tehnyt raskaustestin että on vain jotain vatsatautia, joten ei taida olla ajankohtaista tehdä asialle vielä mitään :)

Mä oon saanut raskaana tehtyä negatiivisia vaikka kuinka monta, ainoa varma oli yks sellanen vanha testi mitä ei varmaan myynnissä enään ole, sekä clearbluen se digitaalinen. Samana päivänä 3 eri kallista testiä ja muut näytti negan, digitaalinen plussan :p

Päivitys:

Gyne epäili sähköpostiviestin perusteella ja koska olin jo tehnyt raskaustestin että on vain jotain vatsatautia, joten ei taida olla ajankohtaista tehdä asialle vielä mitään :)

Jaahas. Eräs lääkäri vastaa -nettineuvonta antoi vastauksen "kysymyksesi menee aiheen ulkopuolelle eikä siihen voi muutenkaan netissä vastata".

Tämänaamuinenkin testi oli nega vaikka kuukautiset ovat nyt jo ihan konkreettisesti myöhässä, v. 2-7 päivää.

Meni voimat. Ei jaksa eikä huvita enää. Päätä särkenyt mahdottomasti pari päivää.. Oksetus on onneksi enää vähäistä vaikka pyörrytys on vielä jäljellä. Eilen sattui mahaan niin etten meinannut uskoa selviäväni bussimatkaa.

Tympäisee jo koko juttu. Kai ne menkat sieltä sitten tulevat. Turha minnekään terkkarille mennä jos lääkäritkin sanovat että "emmätiiä".

Kuulostaa tosiaan raskausoireilta...pyydä kuitenkin lähete raskaustestiin, että tosiaan saat sen suljettua pois.
Muuten noi vatsavaivat kuulostaa myös katarrilta...järjetön pahoinvointi kokoajan ilman että mitään tulee kummastakaan päästä.heikotus myös kuuluu asiaan.Jos olet herkkävatsainen voi lisäravinteet rikkoa mahan ja lopulta tulee katarri.(miulla oli kouluaikaan aina paha olo ja sillonkin terkkari tarjos AINA vatsatautia...sitä siis oli vuosia =) )
Tosin siihen taas ei kuulu päänsärky....kait.
kait ne kierukkakin voi alkaa tmppuilemaan vaikka on 1½ jo ollu.mulla ainakin pillerit alko yhtäkkiä vaikutta vatsaan ja rinnoista tuli maitoa yms. vaikka olin jo pitkään syönyt.
Mee sinne gynelle kuitenkin sanoo mitä sanoo!

Tai sit voi olla jotain pahanlaatuista,hakeudu tutkimuksiin,ennenkuin on myöhäistä. Tuli mieleen yksi tapaus,pahoinvointia oli ja sitten se lakkasi. Myöhemmin todettiin pitkälle edennyt mahasyöpä ja elinaikaa muutama kuukausi.

Kohtutulehdus? :o Apua...

Mä oon just tällainen. Ajattelen että se on jotain pientä vaan, uskon lääkäreitä, ja sit onkin kohta jalka kuoliovaarassa.. Nytkin on niin turhautunut olo että kaiken itsetutkiskelun jälkeen oon päätynyt siihen että tämä on jotain valeraskautta ja että olen vain jotenkin sekoamassa.

Tuollaisesta katarrista en ole kyllä ikinä kuullutkaan. Täytyy googlettaa sitä. Voihan mulla olla usempi tauti päällä samaan aikaan, tai joku pikkutauti + stressi + sekoava pää..

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Tai sit voi olla jotain pahanlaatuista,hakeudu tutkimuksiin,ennenkuin on myöhäistä. Tuli mieleen yksi tapaus,pahoinvointia oli ja sitten se lakkasi. Myöhemmin todettiin pitkälle edennyt mahasyöpä ja elinaikaa muutama kuukausi.

Minkä ikäisellä? Ei kai kakskymppisellä voi olla syöpää...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:

Minkä ikäisellä? Ei kai kakskymppisellä voi olla syöpää...?

Hei, ihan minkäikäisellä vaan VOI olla syöpä vaikkakin jotkut tietyt syövät tulevat harvemmin nuorille.

Äh, ajanvaraus oli mennyt jo kiinni. Täytyy yrittää saada aamulla huomiselle aika (varmasti saakin joo..) tai puhelinaika terkkarille. To ja pe on tentti niin ei käy :( Menee sit ens viikolle. Mutta eiköhän tämä ole ohikin siihen mennessä...

Yhteistyössä