Mikä sairaus tämä on?! (En kestä enää, hermostuttaa ja kummastuttaa.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelästynyt

Vieras
Minulla on ollut kohta 2 viikkoa päivittäistä pahoinvoitia - välillä pahempaa, välillä lievempää. Välillä en ole voinut edes siemaista kahvia kun on alkanut oksettamaan. En ole kuitenkaan oksentanut eivätkä oireeni ole vahvoja eivätkä vastaa mitään tietämääni oksennustautia. Minua myös pyörryttää jatkuvasti. Mikähän minulla voisi olla? Syön päivittäin omega 3 -pillereitä 2kpl, yhden monivitamiinipillerin ja kalkkitabletin, joten en usko minulla helposti olevan puutostilankaan koska syön myös monipuolisesti ja pidän huolta mm. terveellisestä ja runsaasta aamupalasta. Elämässäni ei edes ole mitenkään runsaasti stressiä tällä hetkellä.

Muitakin oireita minulla on ollut, kuten rintojen arkuus parin päivän ajan ennen tätä oksetusoloa - ei siis sen aikana. Hetken jo kävi mielessäni olevani raskaana, mutta se ei ole mahdollista sillä kierukkani on paikallaan, tunnen langat. Kuukautiskiertoni on aika epäsäännöllinen: usein alle kuukauden, mutta yhtä hyvin voi kestää kuukauden ja viikon. Viimeksi kuukautiseni alkoivat 2.2. ja kestivät kauemmin kuin normaalisti. Tein eilen jopa raskaustestin, mutta se näytti tietenkin negatiivista joten sitä se ei voi siis millään olla.

Tuntuisi typerältä lähteä terkkarille vain 2 viikkoa kestäneen pahoinvoinnin takia, varsinkin kun se ei ole niin paha että joutuisin esimerkiksi olemaan pois koulusta. Mitä tämä voisi olla? Hemoglobiininikin on aina ollut hyvä.

Mittasin juuri lämpöni, 37,14 :o Ei kuumetta mutta normaalilämpöni on 36,6.

Kertokaa ystävälliset joku jolla on ollut samanlaisia oireita ja on ollut joku mahatauti tai puutostila yms? En tiedä sairauksista oikein mitään ja pelottaa tämä tällainen tauti jota en tunnista.

En enää oikein tiedä mitä voisin olla :/ Testi oli tosiaan nega ja oli vielä clearbluen testi jonka pitäisi näyttää 4 päivää ennen kuukautisten alkua. En tosin tiedä koska niiden pitäisi alkaa, ei ihan vielä kai. Mutta kun on se kierukka ja sen piti olla yhtä varma ehkäisykeino kuin streilisaatio, eli 1:1000, niin ei kai se voi olla sitä. Pelottaa vain että olenko sitten syönyt jotain myrkkyä vai mitä kun on ihan kummalliset oireet.

Kierukka on testimalli. On toiminut minulla jo 1,5 vuotta, mutta en tiedä onko voinut tulla jotain ongelmia. Mikä on Mirenan normaali hormonipitoisuus? Tässä on joko 12 tai 14 (yksikköä en muista), eikä mulle kerrota kumpi määrä ennen kuin testin lopussa 1,5 vuoden päästä.

vaikka sulla ois kierukka kunnolla voit tulla raskaaksi siitä huolimatta tietämättäsi, mie tekisin sinuna testin kuitenkin. nuo oireet viittaa ihan raskauteen.

Sitä tuo mieskin tuossa toitotti ettei jaksa kuunnella kun valitan huonoa oloa :( En ole ajatellut lääkäriin menemistä kun täälläpäin ovat vihaisia jos sinne menee ihminen joka ei ole kuoleman kielissä. Mutta kai se on mentävä kun ei nämä oireet ihan normi vatsataudilta tunnu.

Kokeiles olla ilman noita vitamiini ym. pillereitä. Mä en voi syödä esim. multivita-tabletteja, tulee tosi öklö olo niistä. Samaa sanoi myös eräs sukulaiseni, hälle kans tuli huono olo multivitasta. Vai ootko syönyt jo kauemman aikaa noita vitamiineja? Siis yli 2 viikkoa?

Vitamiineja olen syönyt noin 2 vuotta, mutta ehkä 3-4kk nyt taas muistanut syödä säännöllisesti. Omega 3-tabletit vaihdoin eri merkkisiksi tuossa 3 viikkoa sitten, niissäkin oli jotain vitamiinia. Voisiko muuten olla niistä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Vitamiineja olen syönyt noin 2 vuotta, mutta ehkä 3-4kk nyt taas muistanut syödä säännöllisesti. Omega 3-tabletit vaihdoin eri merkkisiksi tuossa 3 viikkoa sitten, niissäkin oli jotain vitamiinia. Voisiko muuten olla niistä? :o

Jaa-a, kenpä tietäis sen :), mutta jos voit, tee testi ja jätä muutamana päivänä tabut syömättä.

justhan mä käskin olla niitä syömättä :D

Saat liikaa vitamiineja kun syöt päivittäin omekaa SEKÄ MONIVITAMIINIA.
Esim c-vitamiinin yliannostus aiheuttaa huimausta, pahoinvointia jne.

Ja rivissä hiljaa se joka komentaa viel vetämään tohon lisää vitamiineja :kieh:

Okei, nyt jää vitamiinien ym. popsiminen vähemmälle joksikin aikaa. Jos oireet jatkuu niin sitten testi :) Minä kun luulin että olen varovainen kun syön vain paria (verrattuna ystävään joka vetää 7 multivitaa päivässä), en "luonaistuotteisiin" koske jne. Mutta ehkä olen vain vitamiiniherkkä :)

Jos joku muistaisi vielä normaalin 5 vuoden hormonikierukan määrän mitä se sisältää/erittää hormonia niin olisi mukava :) Kun en muista onko tuo oma hormonimääräni paljon vai vähän alhaisempi.

Varmistaisin sen raskauden vielä. Itsellänikin oli aikoinaan kierukka ja silti tulin raskaaksi. Mikään ehkäisy kun ei sittenkään taida olla 100- varma. - Nykyisin kannattaa miettiä, paljonko lisäravinteita käyttää jos muuten syö oikeasti terveellisesti ja liikkuu riittävästi. Ruokiin kun lisätään omegaa, vitamiineja, kalsiumia ym. Niidenkin liikasaanti voi pitemmän päälle olla vain haitaksi. Mutta jos et selvää syytä vaivoillesi löydä, mene ihmeessä lääkäriin että vaivojen syy tutkitaan ja pääset epätietoisuudesta. Näissä keskusteluissa löytyy vain mielipiteitä mutta täällä ei voi tehdä sitä oikeaa diagnoosia.

Triomega: näitä otan 2/3 annoksesta, eli omegan lisäksi saan 433mg kalsiumia, 3,33ug D-vitamiinia ja 20mg E-vitamiinia. Noita löytyy vitamiinipilleristä 6,7mg E-vitamiinia ja 7,5ug D-vitamiinia. Kalkkitabletissa on kalsiumia (otan puoli annosta) 400 mg.

Eli saan E-vitamiinia päivässä 26,7mg
D-vitamiinia n. 11ug
kalsiumia 833mg.

Onko jokin noista liikaa? Lisäksi siis ne omegat, joista syön 2/3 päivän suosituksesta ja muut vitamiinit mitä yhdessä multitabsissa on.

Okei, nyt jää vitamiinien ym. popsiminen vähemmälle joksikin aikaa. Jos oireet jatkuu niin sitten testi :) Minä kun luulin että olen varovainen kun syön vain paria (verrattuna ystävään joka vetää 7 multivitaa päivässä), en "luonaistuotteisiin" koske jne. Mutta ehkä olen vain vitamiiniherkkä :)

Jos joku muistaisi vielä normaalin 5 vuoden hormonikierukan määrän mitä se sisältää/erittää hormonia niin olisi mukava :) Kun en muista onko tuo oma hormonimääräni paljon vai vähän alhaisempi.

Mirena vapauttaa 20 mikrogrammaa levonorgestreelia vuorokaudessa viiden vuoden ajan.

Kyllä tuollaisella popsimisella tekee enemmän tuhoa kuin tehoa. Järki käteen, se ystävä hoi! Mitä hän luulee hyötyvänsä tuollaisesta. Tohan on aivan järjetöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja käyttäja:

Mirena vapauttaa 20 mikrogrammaa levonorgestreelia vuorokaudessa viiden vuoden ajan.

Kiitos! En löytänyt googlella :) Jos minulla on se 12 mikrogramman kierukka niin se on sitten aika vähän :p

Yhteistyössä