Mikä sähköposti lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

,,,

Vieras
Mikä olisi hyvä sähköposti lapselle. Luukku katoaa aina, jos ei muista tietyin väliajoin katsopa postia. Gmail kysyy kaikki tiedot puhelinnumerosta ja iästä lähtien. Mikä olisi hyvä sähköposti lapselle?

En minä ainakaan ole gmailille puhelinnumeroita ilmotellut. Mutta jos et pääse tuon päänraapimisen kanssa puusta pitkään, niin odota toki että lapsi saa esim. koulun kautta oman osoitteen.

Meillä on gmail eikä kysele mitään. Ne eivät ole "normaaleja" google-tilejä vaan tein niin että ensin rekisteröin itselleni verkkotunnuksen eli domainin esimerkiksi huuhaa.fi. Sitten linkitin sen google-appsiin ja tein sähköpostit siellä. Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@huuhaa.fi eli lopussa on oma domain (ei kuitenkaan tuo huuhaa :) ).

Minä 35v en ottaisi edes itselleni gmailia, jos nyt valitsisin. Minulla siis on gmail. Lapselle en suosittele.

Gmail ehdottaa joka kerta oletuksena, että sisäänkirjaustiedot tallennetaan. Eli salasana. Pitää joka kerta muistaa poistaa rasti kohdasta "muista salasana". Jos ei tätä tee, sähköpostiin pääsee kuka vain samalta koneelta. Lapsi oletettavasti käyttäisi sähköpostia yleisiltä koneilta (jos ei heti, niin kohta kuitenkin) ja silloin pitää olla tarkkana.

Sen lisäksi gmail on naimisissa googlen kanssa. Google on hieno juttu joo, mutta en oikein pidä pyrkimyksistä urkkia hakutietoja jos vaikka olet huomaamattasi kirjautuneena. Ja oikein tyrkkyttävät tuota kirjautumista jos joku vahingossa menisi halpaan.

antaako joku sähköpostia tehdessään oikeat tietonsa? Itse en ole koskaan antanut ja jos numeroa kysytään niin teen sähköpostin johonkin missä sitä ei kysytä.

Mikä olisi hyvä sähköposti lapselle. Luukku katoaa aina, jos ei muista tietyin väliajoin katsopa postia. Gmail kysyy kaikki tiedot puhelinnumerosta ja iästä lähtien. Mikä olisi hyvä sähköposti lapselle?

Luukku katoaa muistaakseni 3 tai 4 kk:n jälkeen, jos sinne ei siinä ajassa kirjaudu. Mulla on ollu luukkuosoite jo vuosikaudet eikä ole mihinkään kadonnut, vaikka esim. kuukauden kesälomalla en ole sinne kirjautunut.

Outlook.com on myös helppo ja ilmainen sähköposti. Kysyy toki kirjautuessa noita tietoja, mutta kuka ihme ne nyt sinne pakottaa oikein antamaan???

Yhteistyössä