Mikä pyykinpesujauhe oikeasti tuoksuisi hyvältä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Migreeniä pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Migreeniä pukkaa

Vieras
Pitkästä aikaa teki mieli ostaa pyykinpesuaine joka tuoksuu. Mies toi Bio Luvilin värilliselle pyykille tarkoitettua nestemäistä pesuainetta. Pullosta tuoksui jo aika voimakkaasti, märkä pyykki tuoksui vielä pahemmalta. Ajateltiin että kyllä se siitä haihtuu. Paskan marjat, haju vaan voimistui ja leijailee nyt meidän tuvassa :( Yöks, ihan päätä särkee tuo haju.

Mitäs pesujauhetta tai nestemäistä teillä käytetään? Etsinnässä joku, jossa raikas, kevyt tuoksu. Ns. puhtaan pyykin tuoksu. Yleensä käytetty Erisanin nestemäistä tai Bio Luvilin hajusteetonta coloria jauheena.. Ei viitsisi tehdä montaa harhaostosta, siksi kyselen nyt vinkkejä.

Tuo menee ainakin roskiin. Ihan karmivan hajuista.

Kiitos.

mä käytän aina tuoksuttomia. minusta pelkkä puhdas pykki tuoksuu niin hyvltä, etten halua pyykin tuoksua pitlata kaikenmaailman hajusteilla. Vaika mä en oo allerginen niin ne vahvasti tuoksuvat pesuaineet ottavavat mun nenään. pesuaineosastoltakin nopeaan haluan pois

Mä laitan pyykinpesuainetta vähemmän mitä ohjeessa on, ovat silti puhtaita, mitä enmmän laittaa sitä voimakkaaammi tuoksuvat. mula on nyt käytössä ranbowin pesuaineet. sen olen uomannut että valkoisille tarkoitetusisa on voimakkampi tuoksu. myös rrummuttaminen teke pyykistä rikaamman tuoksuista

Keltaisessa paketissa oleva Surf-jauhe. Sisältää tosin valkaisuainetta, joten vain valkoiselle ja vaalealle pyykille meillä käytetään. Tuoksu on mieto, sopii siis hyvin sellaisellekin,joka yleensä käyttää hajuteetonta pesuainetta.

Lv color on minusta hyvä, ei kovin vahvan hajuinen. Itsekin migreenikkona suht tarkka hajujen kanssa. Niin ja laitan pesuainetta n. puolet siitä mitä ohjeessa sanotaan ja puhtaaksi tulee.

Kiinnostaisi minuakin! Meilläkin on jo monta vuotta käytetty pelkästään hajusteettomia. Nyt huomaan, että etenkin pyyheliinat jäävät tosi pahanhajuisiksi. Tuntuvat koneesta otettuina puhtailta, mutta ei tartte kuin kerran-kaksi kuivata kätensä, kun alkavat haista. Auttaisikohan miedosti hajustettu aine mitään?

[QUOTE="vieras";23503329]Kiinnostaisi minuakin! Meilläkin on jo monta vuotta käytetty pelkästään hajusteettomia. Nyt huomaan, että etenkin pyyheliinat jäävät tosi pahanhajuisiksi. Tuntuvat koneesta otettuina puhtailta, mutta ei tartte kuin kerran-kaksi kuivata kätensä, kun alkavat haista. Auttaisikohan miedosti hajustettu aine mitään?[/QUOTE]

En usko että auttaa, vaihtoon vain ja uusia tilalle.
Meillä alkoi käsipyyhkeet pahalle haisemaan, mutta niitä ois pitänyt koko ajan vaihtaa, ettei haise. Vaihdoin kaikki käsipyyhkeet uusiin ja laitoimme kuivausrummun, nyt ei ole enää pyyhkeisiin sitä pahahajua tullut, ja uusien pyyhkeiden ostosta on jo pari vuotta aikaa =)

hajustettua ja tuoksutonta esim. puolet ja puolet. Tosin kaksi pulloa/pakettia tilaa viemässä. Meillä on käytetty X-tra nestemäistä pesuainetta, melko mieto tuoksu. Nyt kun vauva syntyi, käytän rainbow tuoksutonta pesunestettä. Mieheni haluaa tuoksuvaa pesuainetta urheiluvaatteidensa pesuun, hänelle edelleen tuo X-tra.

Ja minäkin käytän paljon vähemmän ainetta, mitä paketissa neuvotaan ja puhdasta tulee.

JOS PYYKKI ALKAA HAISTA PAHALTA siis vaikka ne pyyhkeet, niin äläkää ny herraie niitä roskiin nakatko, vaan tehkää vaikka sankoon vahva etikka-vesiseos (vaikka puolet ja puolet), laittakaa kaikki haiseva sinne päiväksi likoon ja sitten pesette koneessa normisti. Tehoaa vaatteeseen kuin vaatteeseen, ja jos alkaa joskus uudelleen haista niin ton voi uusia niin monta kertaa kuin haluaa. Tulee _huomattavasti_ halvemmaksi kuin jatkuva uusien ostaminen!!!

Ja pyykkikonekin kannattaa silloin tällöin putsata eli pyörittää kuumimmalla ohjelmalla täydellä pesuainemäärällä tyhjä kone.

Bio Luvilissa on tosiaan erittäin voimakas haju, ei tulisi pieneen mieleenkään ostaa... varsinkaan kun oon viimeiset 9 vuotta käyttänyt vain hajusteettomia.

varsinkin, jos pyyhkeet alkaa haista. zeoliitti kertyy koneen osiin ja lyhentää pesukoneen käytöikää. koneen putsaukseen kannattaa käyttää 50-100g sitruunahappoa pesujauhelokeroon 90c pesuohjelmalla. tuon pyyhkeiden etikkavesiliotuksen sijasta käytän sitruunahappoliuosta - ei haise niin kuin etikka. myös huuhteluaine voi kertyä koneeseen ja tekstiileihin ummehtunutta hajua aiheuttaen, senkin voi korvata etikalla tai sitruunahappoliuoksella, jos haju ei miellytä.

Yhteistyössä