Mikä pistävä kipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Böpindelius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Böpindelius

Jäsen
27.01.2006
158
0
16
Kirjoittelin jo tuonne odottajien puolelle, mutta ajattelin kysyä teiltäkin seuraavaa:

Hankala ehkä selittää, mutta minulla on raskaus ihan aluillaan, muutama viikko vasta, ja tuntuu ihan alhaalla häpyluiden kohdalla tai ihan mahan alaosassa pieni pistävä kipu melkein kokoajan. Ei häiritse esim kävelyä tai olemista, mutta tuntee kokoajan ja mielessä on. Muutenkin vatsan alaosassa tuntuu pakotusta.

Esikoiselta en muista mitään tuntemuksia, varsinkaan tällaisia, siksi mietin... Lueskelin ensin tätä puolta ja moni kirjoitti että oli vain aavistanut että kaikki ei ole ok. Minulla on jostain syystä sellainen olo myös :( Esikoisen kohdalla oli luottavainen olo kokoajan!

Pitäisiköhän soittaa lääkäriin ja varmistaa asia? TK:een vai yksityiselle gynelle? Myös työterveyslääkärimme on yksityisellä puolella, en tosin ole varma voiko siellä hoidattaa tällaisia oireita...

Jaattehan kokemuksenne :heart:

Mulla myös raskaus ihan aluillaan ja kipuilua on myös. Hoitajalle soitin ja kyselin, niin hän neuvoi menemään ultraan sitten kun viikkoja on 6. (jos ei mitään vuotoja ole ennen sitä)
Silloin näkee mitä tuolla sisuksissa kasvaa ja missä (ja kasvaako mitään).
Sydämen sykkeen näkee kuulemma vasta viikon 7 jälkeen.
Mutta itselläni se tilanne, että pieni epäilys kohdunulkoisesta, niin menen varmistamaan tilanteen jo n.viikon päästä.
Ja menen yksityiselle, kun en meilläpäin lainkaan luota noihin terveyskeskusjuttuihin.

Yhteistyössä