Mikä perusvoide kuiville käsille? kosteuttava vai rasvainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Minulla kuivat kädet ja kynsinauhat repeilevät todella pahasti. Ostin apteekista Humektan perusrasvaa, joka on kosteuttava. Nyt sitten huomasin että tuubissa taulukko johon laitettu perusvoiteet järjestykseen, toisessa päässä kosteuttavin ja toisessa rasvapitoisin.

Mutta kumpi on parempi kuiville kynsinauhoille, kosteuttava vai rasvapitoisin? eli mitä rasvaa siis laittaa käsiin? Öljyjä olen kokeillut mutta niistä ei apuja, viimeisin oli Jojobaöljy joka tuntui enemmän kuivattavan käsiä.

Minä olen kosteuttavan kannalla, tosin eri merkkisiä voiteita kannattaa ihan itse kokeilla. Lipolan toimii paljon paremmin itselläni kuin esim 60% Apobase. Tosin lipolan ei ole perinteinen kosteuttava, mutta aivan tautisen hyvä rasva.

Perusvoide.fi - Suomalaisten omat perusvoiteet - Tuotteet - Lipolan
APOBASE OILY CREME EMULSIOVOIDE (100, 200 tai 900 g pumppupullo tai täyttöpakkaus) - Yliopiston verkkoapteekki

auttaako nuo myös kuiville kynsinsuhoille? toiset rasvat kosteuttaa hyvin kädet mutta kynsinauhat niin kuivat että niihin ne ei tehoa. enkä ole kokeiluista huolimatta löytänyt kunnollista kynsinauhavoidetta joka oikeasti toimisi.
nyt oli vasta kynsivallin tulehdus kun kynsinauhat repeili pahasti.

Käyttäisin vaikka molempia. Kostetuttava kosteuttaa ja ravainen pitää kosteuden sisällä. Esim. suihkun jälkeen voisi laittaa rasvaisempaa että suihkussa ihoon imeytynyt kosteus pysyy sisällä.

Noita rasvoja on hyvä vaihdella välillä jottei iho "totu" siihen samaan.

mites Locobase Repair? Erikoisvoide erittäin kuivalle iholle. Parantaa nopeasti ihon kuluneen, halkeilevan ja rikkoutuneen suojakerroksen. Voiteessa on samoja rasva-aineita kuin ihossa sekä suojarasva-aineita.

Ootko kokeillut kynsinauhoille ihan niille tarkoitettuja tuotteita? Cittari ainakin taitaa myydä jotakin sarjaa, jossa löytyy ihan kynsinauhavoidetta tms. "kynämallinen" pakkaus.

[QUOTE="a p";23360965]mites Locobase Repair? Erikoisvoide erittäin kuivalle iholle. Parantaa nopeasti ihon kuluneen, halkeilevan ja rikkoutuneen suojakerroksen. Voiteessa on samoja rasva-aineita kuin ihossa sekä suojarasva-aineita.[/QUOTE]

Tämä voide on hyvä satunnaisesti, joka päiväiseen käyttöön sanoisin omakohtaisella kokemuksella että liian voimakas. Toimii kuitenkin hyvin.
Mä käytän siis tätä samaa välillä, enemmän kuitenkin jalkapohjiin.
Päivittäin käytän apteekista saatavaa Avenen Cicalfatea. Suosittelen ehdottomasti sitä.

Ootko kokeillut kynsinauhoille ihan niille tarkoitettuja tuotteita? Cittari ainakin taitaa myydä jotakin sarjaa, jossa löytyy ihan kynsinauhavoidetta tms. "kynämallinen" pakkaus.

erilaisia kynsinauha voiteita ja öljyjä tullut kokeiltua vaikka mitä. nyt kokeilussa Trind Cuticle Balsam -kynsinauhabalsami, tuota olen nyt käyttänyt vasta viikon, joten tuloksista vaikea sanoa mitään.
kynsien liuskoittuminen loppui mavalan nailactanilla, jota käytän kuuriluontoisesti. mutta mavalan kynsinauhavoiteesta ei sitten ollutkaan mitään hyötyä.

Yhteistyössä