Mikä on teidän "halpa ruoka?" Siis hinnoissa, mikä on teille halpaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä

Vieras
Mikä on halpa ruoka teidän perheelle?

Mikä kallis?

Esim. mä tein kastikkeen broilerin fileesuikaleista tänään, suikaleita 650grammaa ja tuohon kastikkeeseen meni rahaa noin 7 euroa.

Viisi henkinen perhe. Oliko halpa ateria? Ja tuosta ateriasta syödään kerran kaikki ja ainakin lapsille (3kpl) sitä vielä jää seuraavallekin aterialle.

Itse olen ostanut hunajamarinoituja broitsun suikaleita ja maksaa noin 4e.
Siihen sitten kerma päälle.
Makaronilaatikko on edullista,jauhelihakastike/makkarakastike/nakkikastike.
Kiusaukset valmiista pakastepusseista.

halvalta kuulostaa...... tosi halvalta??? meinaan alle 2 egee ateria per pää..........= oot loisto emäntä
meillä kyllä jokainen valkkaa kans valmis ateriansa noin 2 eurolla et kans meiän ateriat noin 2 euroo kerta per pää........... joskus viikon loppuna taas voi olla et ittellä menee omaan ateriaan se kymppi

anoppilan perunat ja ite tehty jauhelihakastike, isomummun etikkapunajuurilla ja oman maan porkkanat keitettynä. niin ja isomummun tekemää ruisleipää ja mehua kyytipojaksi!

se on jo edullista.

Iso kattilallinen jauhelihakeittoa, josta meiän nelihenkinen perhe syö ainakin kaksi päivää, ellei kolmekin tai sitten mä saan siitä kolmannelle päivälle evästä töihin.

Eli paketti sikanautajauhelihaa , reilut 2e (paitsi että ostan monesti tarjouksesta alle kahdella eurolla)
Perunaa 1-1.5kg ei maksa paljon mitään
Porkkanaa 300g ei maksa paljon mitään
Iso sipuli ei maksa paljon mitään.

Tulisko kattilalliselle n. 4 euroa hinnaksi. Ei varmaan sitäkään.

Musta sosekeitto on halapaa. Aineksiin menee 3-5 euroa (riippuen siitä lorautetaanko joukkoon esim. soijakermaa hiukan vai tehdäänkö pelkkään veteen) ja mitä kasviksia käytetään. Kattilallisesta syö kolmihenkinen perhe kahdesti ja pakkaseen jää vielä 3-4 annosta. *muoks* halvimmillaan taitaa jäädä alle kahden euron satsi.

A. keitto. kanasuikaleista, nakeista, jauhelihasta, seistä (lohikuutiot parempia kylläkin). itse voisibn syödä vain sosekeittoja mutta mies tarvii lihaa
B. puurot
c. padat,kiusaukset,laatikot yms uuniruoat

Alkuperäinen kirjoittaja abc:
A. keitto. kanasuikaleista, nakeista, jauhelihasta, seistä (lohikuutiot parempia kylläkin). itse voisibn syödä vain sosekeittoja mutta mies tarvii lihaa
B. puurot
c. padat,kiusaukset,laatikot yms uuniruoat

lisäys wokki (kasvikset/vihannekset, kanasuikale/jauheliha, riisi/nuudeli)

Tarjous naudan jauhelihaa, irtomyynnistä perunoita suikaloituna, sipulia, valkosipulinkynsiä, mausteita, munamaito --> perunalaatikkoa ainakin kahdeksi päiväksi, paranee vaan kun "tekeytyy". Kolmantenakin päivänä varmaan otetaan aikuiset evääksi.

Sitten keitot, puurot (tytär ei syö) , jauhelihasta makaronilaatikko, kastike jne...

Ostin tänään prismasta hampurilaisia eurolla viis, lisäksi muutama tomatti
syötiin 4 henkinen perhe ne ja sinne väliin tomaattia, salaattia, ketsuppia, juustoa ja majoneesia, suolakurkkua.
muut aineet oli jo kotona paitsi tomaatti

Meillä kahden aikuisen ateriaksi halvimmaksi on tullut kikhernekastike ja keitetyt perunat..Itse yön yli liotetuista kikherneistä keitetty satsi,josta siis syö 3 kolme kertaa.400 g:n paketti maksaa hieman yli euron.

Kalleinta ateriassa on sen kanssa syötävät vihannekset,joista salaattia tai jotain raastetta tai höyrytettynä.

No mun mielestä noin 4 euroa tai alle maksava ateria on halpa. Tuosta 4 eurosta pitää tulla ateria siis koko perheelle, meitä on 3 eli 2 aikuista ja 1 lapsi, 2-vuotias.

Alle 4 eurolla saa tehtyä esim. broileripastaa. Paketti broilerinfileesuikaleita maksaa noin 1-1,5 euroa (ostan aina kaikki lihat puoleen hintaan s-marketista, päiväystuotteita siis ja laitan pakkaseen), paketti pastaa n. 80 senttiä, purkki ananasta 50 senttiä, pari ruokakermaa euron ja vähän juustoraastetta päälle.

Onhan niitä toki muitakin halpoja ruokia. Paljon säästää, kun käyttää s-marketin punalappuset tuotteet hyväksi.

Halpaa on, jos hinta-laatusuhde on oivallinen. Esim. hevosenpaistissa... :p Tai jos ruoka on taivaallisen hyvää ja tulee syödyksi.

Vastaavasti kallista on mikä tahansa, joka jää pilaantumaan, hinnasta viis.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Musta sosekeitto on halapaa. Aineksiin menee 3-5 euroa (riippuen siitä lorautetaanko joukkoon esim. soijakermaa hiukan vai tehdäänkö pelkkään veteen) ja mitä kasviksia käytetään. Kattilallisesta syö kolmihenkinen perhe kahdesti ja pakkaseen jää vielä 3-4 annosta. *muoks* halvimmillaan taitaa jäädä alle kahden euron satsi.

Toivon että lapsen vuoksi ainakin tosiaan lorautat sitä soijakermaa sen sosekeiton joukkoon,että aterialla on jotain proteiinipitoista kans

meillä 5 hlöä ja jos ruoan saa alle 5-6 euroa, niin katson sen halvaksi, voin kyllä vaivatta hakea ravintolasta yhden aterian hintaan 60,- myös.

Emme syö mitään sellaisita, kuin esim.puuroja, joilla saisi keskihintaa osi paljon alemmas.

ennen sain ateriat huomattavan paljon halvemmalla tehtyä, mutta nyt kun en ehdi enää metsästämään -50% tuotteita, enkä syö hiilaria, niin keskihinta on noussut.
Jos syötäis pastaa, riisiä,perunaa höysteineen, niin ei niistä saa kallista.