Mikä on sinun ja miehesi välillä suurin kiistelyn aihe kotitöihin liittyen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyökkipiika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyökkipiika

Vieras
Meillä on useita. Miehellä on vaatekaapin sivupisteitä sohvalla, tuoleilla ja sängyllä. Käytettyjä sukkia lojuu siellä ja täällä.

Pöytää hän ei luutua koskaan, ilmeisesti ei murut tunnu missään.

Pyykit hän laittaa ruttuun narulle.

Lista on loputon.

Silti mies on ihana kuin sika pienenä. <3

No ehkä se, että mitään ei tapahdu ellen mä pyydä tai käske. Eli vaikka lattialla olis kilo hiekkaa, niin mies ei muka huomaa sitä, ja imuroi omaaloitteisesti. Vaikka se tietää että mä olen neuroottinen siivouksen suhteen, niin ainoa minkä se on oppinut tekemään käskemättä, on tiskikoneen tyhjennys ja täyttö. Tosin ei me tuostakaan riidellä, mä vaan rähisen ja mies tekee sitten kiltisti...

Eniten ihmetyttää se, kun mies hyvin tietää, mihin meillä laitetaan esim. tyhjät maitotölkit, käytetyt patterit tai vaikka avatut kirjekuoret, niin jotenkin on vaan ylitsepääsemätön vaiva tuo loppusijoitus. Selitys on (aina) "mun piti laittaa se ihan kohta". Mutta kun tuo aikakäsityskin on meillä hiukan erävä, ja miehen "ihan kohta" voi olla jotain parin tunnin ja parin vuorokauden väliltä. Polttoroskat sentään paiskaa roskikseen -se kun ei yleensä vaadi kuin oven avaamisen. Olen itse järjestyksen ihminen ja kahden pienen lapsen kanssa kämppä on muutenkin koko ajan kuin miinakenttä, niin olen koittanut rautalangasta vääntää, että kun kaikki laitetaan heti omille paikoilleen, niin ei tule sitä kaameaa kaaosta, jota sitten molemmat vihaavat siivota.

Niin, ja niitä vaatekaapin sivupisteitä löytyy meilläkin, missä nyt ikinä sattuu mies kamppeensa riisumaan.

se että kun mies päättä että nyt siivotaan ja mua ei kiinnosta niin mä olen kuulemma laiska.....

ristiriidassa sen kanssa että kun herra saapuu töistä (mä tuun aina aikasemmin duunista kotiin) niin herra alkaa lukee päivän posteja vaikka mä tarttisin vaikka keittössä apua, tai pyykkikonetta päälle tmv.

mun mies on sellainen ettei osaa olla paikoillaan, se puuhaa lähes aina jotain ja odottaa multa samaa. mä olem boheemimpi.

Eniten ihmetyttää se, kun mies hyvin tietää, mihin meillä laitetaan esim. tyhjät maitotölkit, käytetyt patterit tai vaikka avatut kirjekuoret, niin jotenkin on vaan ylitsepääsemätön vaiva tuo loppusijoitus. Selitys on (aina) "mun piti laittaa se ihan kohta". Mutta kun tuo aikakäsityskin on meillä hiukan erävä, ja miehen "ihan kohta" voi olla jotain parin tunnin ja parin vuorokauden väliltä. Polttoroskat sentään paiskaa roskikseen -se kun ei yleensä vaadi kuin oven avaamisen. Olen itse järjestyksen ihminen ja kahden pienen lapsen kanssa kämppä on muutenkin koko ajan kuin miinakenttä, niin olen koittanut rautalangasta vääntää, että kun kaikki laitetaan heti omille paikoilleen, niin ei tule sitä kaameaa kaaosta, jota sitten molemmat vihaavat siivota.

Niin, ja niitä vaatekaapin sivupisteitä löytyy meilläkin, missä nyt ikinä sattuu mies kamppeensa riisumaan.

Meillä kans tuttu hokema tuo "ihan kohta". Onkohan miehillä sukupuolikromosomissa tuo vaatteiden heittely kaikkiin muihin paikkoihin paitsi vaatekaappiin?!

Se toisinaan jurppii, että minä en tee oikeassa järjestyksessä oikeita asioita. Valitettavasti siitä ei tule kiistaa, sillä olemme molemmat samaa mieltä.

just toi ihan kohta

ja se että oma-aloitteisuus on hyvin vähäistä. nyt on astianpesukoneen kanssa tehty sillee että joka toinen kerta on vuoro hoitaa se- pyykit laitan minä koneeseen mut saan miehen ripustamaan ja viikkaamaan ne aika hyvin. roskat vie useimmiten mies kun laitan ne ulko-ovelle odottamaan. minä imuroin aina koska olen huolellisempi siinä omasta mielestäni :)

Meillä ei ole enää mitään kiistaa:p
Tai no, ollaan leikkimielisesti kuittailtu toisillemme tiskaamisesta, josta molemmilla on ihan erilainen käsitys. Sekin " kiista " loppuu pian, sillä ostettiin vihdoinkin astianpesukone:whistle:

Meillä kans tuttu hokema tuo "ihan kohta". Onkohan miehillä sukupuolikromosomissa tuo vaatteiden heittely kaikkiin muihin paikkoihin paitsi vaatekaappiin?!

Niinpä! Mutta pyykkikori se vasta mystinen paikka on. Ihan kuin jotain korkeampaa matematiikkaa vaatisi katsoa, onko vaate tumma tai vaalea ja sen mukaan avata koreista jompi kumpi. Että mieluummin vaikka kaappiinkin (likaisena), jos oikein motkotetaan, mutta ei IKINÄ pyykkikoriin.

mun mies on sellainen ettei osaa olla paikoillaan, se puuhaa lähes aina jotain ja odottaa multa samaa. mä olem boheemimpi.

Meillä sama juttu ja ihan ongelmaksi asti.... Mies ei voi käsittää kuinka mä voin tyynesti lukea kirjaa sohvalla kun tiskit kirkuu samaan aikaan keittiössä.... :whistle: Ja mä en voi käsittää kuinka mun mies jaksaa pitkän ja raskaan duunipäivän päätteeksi alkaa desinfioimaan keittiötä joka mun mittapuun mukaan on ihan ok-kunnossa..... :snotty:

Huh... En näköjään ole ainoa, joka on kuullut sanat "Ihan justiinsa/ kohta". Ja meilläkin se meinaa sitä, että ehkä 5min päästä tai ei koskaan :D Mä olen ottanut pyykinpesun, viikkauksen ym. ihan omiin käsiini, koska en jaksaisi odottaa montaa viikkoa ja ihmetellä ku pyykit lojuu ties missä ja viikkaamatta.

Meillä mies käyttää myös vaatehenkareina sohvaa, tuolia, lattiaa. Enkä ole ikinä nähnyt, että mies olisi tarttunut tiskirättiin. Melkein kaikesta pitää ensin huomauttaa, ennen kuin mies hoksaa korjata jälkensä, mutta onneksi on oppinut siivoamaan olkkarissa lojuvat astiansa tiskipöydälle :)

Mutta minunkin pitää tunnustaa eräs asia, mitä minä en ole tehnyt ikinä meidän yhdessäolon aikana :) En ole ikinä tyhjentänyt kauppakasseja tai siivonnut/järjestellyt kirjahyllyjä, keittiönkaappeja. Ukko on niin kivan nopea tyhjentämään kassit ja osaa järjestää jääkaappiinkin tavarat käytännöllisesti :) Mä taas sotken aina keittiön kuiva-ainekaapin, mutta ukko käy sillon tällön järjestelemässä sen ja muita kaappeja :) Joku aika sitten yritin tyhjentää kauppakassia, mutta olin jo niin vieraantunut asiasta että tuntui että siinä kestää ikuisuus, enkä tiiä mihin laitan mitkäkin tavarat :D

meillä on vähä sillee et mies kyllä huolehtii ihan ok omat tavarat paikalleen, mutta siihen se sit jää.

jos mä olen kotona niin ei tee ( harvoin ) mut jos en ole niin silloin saattaa just tiskikone olla täytetty tms.

oon sanonu et tääl ei jaeta kuka on laittanu mihinkin mitäkin vaan kaikki kerää kaikkien tavarat.

Mä sanoin et mä pesen ja viikkaan miehen pyykit vaikka mä en oo niit sotkenu, mä pesen astiat jotka hän on sotkenu jne.. et ei täälä katota kuka on jättäny mitäkin vaan kaikesta huolehtii kaikki.

Jos mä oon vaikka unohtanu/ jättäny lasin ja lautasen olkkarin pöydälle niin kyllä mä odotan et ne joku sit vaikka siivotessa kuskaa pois jos se en ole minä. Muutoin mä joka huolehdin pyykkihuollon 100% voin skipata ukkelin vaatteet jos aletaan olemaan tarkkoja kuka on jättäny ja mitä.

Me ei voida siivota yhdessä koska siitä seuraa sellanen sota! Mies siivoo kamat vaan johonkin laatikkoon missä on tilaa ja imuroi vaan "paljaat" pinnat (ei siis pöydänalusia tms.) ja tätä mä en kestä kattoa. Toinen on se että miehelle tulee näitä "siivouspuuskia" aina viikonloppuaamuisin kun itse haluaisin vaan lojua. Enhän mä pysty rentoutumaan kun toinen huokailee ja mulkoilee ja asettelee kauheella tohinalla pesuaineet roskiskaappiin (meillä on niille oma kaappi), pikkuroinat vitriinin päälle, vaatteet mihin sattuu mahtumaan (penkkien selkänojat on kovassa huudossa). Saan sitten taas ihmetellä missä on sakset ja mihin on jemmannut kynät. Tästä syystä teen yleensä KAIKEN itse lukuunottamatta tiskikoneen täyttöä tai vaatteiden siirtämistä kuivausrummusta jonnekkin (ei viikkaa kun ei osaa). Phhhhhh!!!