Mikä on siisti käytetty kunto (huutiksessa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jou"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jou"

Vieras
Mitä tuo mielestänne tarkoittaa? Huusin lapselleni vaatteen jota tuolla lauseella kuvattiin. Vaatteessa oli vaalea tahra, mutta iso ja lähempää erottuu selvästi (keskellä paidan etumusta). Mielestäni tuo ei ole siisti käytetty, mutta en valittanut, kun en tiedä mitä tuo siisti kätetty oikeastaan tarkoittaa.

Ok, kiitos tiedosta, enpä sitten enää osta tuolla lauseella kaupattavaa tavaraa. Itse heitän kaikki tahraiset vaatteet roskiin enkä todellakaan kaupittele niitä kenellekään.

[QUOTE="joku";28394251]Mun mielestä paita ei ole siisti jos siinä on tahra.[/QUOTE]

Tätä mieltä minäkin olen. Tuntuu että tahallaan jätettiin tahra mainitsematta että menisi paremmin kaupaksi.

Just oli hauska suomennos fasen kirpparipalstalla noista, en nyt just itä löydä mutta oikeasti mitään ei kannata ostaa jos ei sitä näe ensiksi, ihan uusi on eri asia, sen voi sitten palauttaa hyvillä mielin jos on käytön jälkiä.

[QUOTE="vieras";28394265]Just oli hauska suomennos fasen kirpparipalstalla noista, en nyt just itä löydä mutta oikeasti mitään ei kannata ostaa jos ei sitä näe ensiksi, ihan uusi on eri asia, sen voi sitten palauttaa hyvillä mielin jos on käytön jälkiä.[/QUOTE]

Olen ostanut kymmenittäin käytettyjä vaatetta lapsille huutiksessa, eikä yhdessäkään ole aiemmin ollut tahraa.

Mun mielestä se tarkottaa sitä, että paidassa voi olla esim. VÄHÄN pesunukkaa tai VÄHÄN jotain haalistumaa jossain (siis oikeesti vähän niin, että paita näyttää vielä siistiltä) mutta mun mielestä siihen ei kuulu mitään tahroja, kyllä niistä pitää erikseen mainita jos sellanen on (voisko olla ettei myyjä oo sitä huomannu?)

[QUOTE="vieras";28394265]Just oli hauska suomennos fasen kirpparipalstalla noista, en nyt just itä löydä mutta oikeasti mitään ei kannata ostaa jos ei sitä näe ensiksi, ihan uusi on eri asia, sen voi sitten palauttaa hyvillä mielin jos on käytön jälkiä.[/QUOTE]

Mikä kirpparipalsta?

Mulle tarkoittaisi sitä että kankaassa voi olla vähän normaalia kulumaa (hieman pesuhahtuvaa ja haalistumaa tmv) mutta ei reikiä, purkautumia tai tahroja. Sellanen että näkee että vaatetta on pesty, mutta ei ole varsinaisia vikoja.

Eiköhän se tarkota joka myyjälle eri asiaa. Toisten mielestä(etenkin sellaisten jotka käyttävät kuivausrumpua) nukkaiset, haalistneet, venyneet vaatteet on siistissä käytetyssä kunnossa, toiselle se voi tarkoittaa esim vähäostä pesunukkaa.

En osta tuolla lailla kuvailtua vaatetta, vaatteet haalistuu, nukkaantu ja tahriintuu omassakin käytössä, miks ostaisin valmiiks huonoa tavaraa kun muutakin on tarjolla.

Siisti-sana käytetyn edessä on tarkoitettu silottamaan tuota käytettyä kuntoa paremmaks kuin onkaan. Olen huomannut tuon "siisti käytetty kunto" tarkoittavan vaatetta, jossa on haaleita tahroja, mutta eivät olevinaan hyppää silmille ja saattaa olla pieniä reikiä jossain. Ikinä en ole tuohon langennut ja aina kysyn erikseen myyjältä onko vaate tahraton ja ehjä, jos ei näistä ole valmiiksi mainintaa.

Ei tosiaankaan saa olla tahroja, reikiä tms. jos vaatteen kohdalla käytetään sanaa siisti.

Mielestäni se tarkoittaa vaatetta joka on yleisilmeeltään siisti, mutta koska sitä on käytetty, saattaa siinä olla ns. normaalia pesuhahtuvaa. Ei kuitenkaan kulumaa, tai nukkaa. Ne eivät kuulu käsityksen "siisti" alle.