Mikä on oikiaa työtä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kun yhdessä ketjussa tuli esille, että fjonga ei tee oikiaa työtä. No työaika ei ole 7-15 tai mikään muukaan normaali päivätyön aika, mutta laillisesti tehtyä työtä josta saa palkkaa.

Miksi se ei olisi oikiaa työtä? Joidenkin kirjoituksista sai sellaisen kuvan, että illalla myöhään tai yöllä tehty työ ei ole oikiaa työtä. Siis täh? :o

Mäkään en varmaan joidenkin mielestä tee oikiaa työtä, kun olen baarissa töissä. Vaikka siis ihan saan palkkaa siitä ja maksan siitä verot. En kai mä nyt siellä työpaikalla harrastamassakaan käy. :D :xmas:

Mutta nuo siis esimerkkinä vain ja yksi esimerkki lisää. Mä itte en ainakaan rupia arvostelemaan laillisesti tehtyä työtä ja sanomaan, että ei se ole oikiaa työtä. Mä en itte voisi olla strippari, mutta kyllähän sekin on työtä joillekin. Saavat siitä palkan ja verot maksetaan. Ei se mikään harrastus ole vaan työ siinä missä siivoojan tai kenenkä tahansa työ. On vain ehkä poikkeava normista ja sen takia jotkut ajattelevat ettei se ole työ

Siis sähän nyt oot ihan alinta kastia, niin mäkin. Mä olen itseasiassa ihan alin kaikista alimmista, kun haluan tehdä työni mielummin lähibubeissa kuin trendirafloissa..

Mutt ehkä se on tää perusluonnekin, pakko päästä vähän provosoimaan. Jopa työllä. :D :D

Tietysti, provointahan olisi jos heittäytyisi ihan vallan yhteiskunnan elätiksi...*pistää harkintaan* :xmas:

Eipä tule sellaista työtä mieleen jota ei tarvittaisi tai joka ei olisi oikeaa työtä. Ilman paskakuskeja pihat lainehtis paskasta ja kusesta, ilman jätteenkäsittelijöitä uitais paskassa, ilman lääketiedettä delattais nuorina, ilman viihdeteollisuutta nykyihmiset tylsistyis.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä tule sellaista työtä mieleen jota ei tarvittaisi tai joka ei olisi oikeaa työtä. Ilman paskakuskeja pihat lainehtis paskasta ja kusesta, ilman jätteenkäsittelijöitä uitais paskassa, ilman lääketiedettä delattais nuorina, ilman viihdeteollisuutta nykyihmiset tylsistyis.
Hoitsut on kuitenkin paskan ja kusen rautaisia ammattilaisia. Osaavat myös hyödyntää nykylääketieteen poppakonstit. Halutessaan hoitsut osaavat jopa viihdyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kyllä mäkin kallistun tolle linjalle, että ainoa oikea työ on hoitsun työ. Muiden alojen ammattilaisia kun ei loppujen lopuksi tarvita.

Ja miksi ei muka? Hoitsutko hoitaa raaka-aineet ruokiin? Hoitsutko hoitaa ruoat kauppaan? Jne.

Hoitsut on kuitenkin paskan ja kusen rautaisia ammattilaisia. Osaavat myös hyödyntää nykylääketieteen poppakonstit. Halutessaan hoitsut osaavat jopa viihdyttää.

No, hyvä jos sinä olet löytänyt ultimaattisen ammattiryhmän. Mä en osais valita. Juuri tänään kiittelin paskakuskeja jotka tyhjäs ja siivos pihan paskakaivon joka jo lainehti kivasti yli äyräiden, kiitos tulvien.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ja miksi ei muka? Hoitsutko hoitaa raaka-aineet ruokiin? Hoitsutko hoitaa ruoat kauppaan? Jne.
Kyllä ne hoitsut sen ruuankin laittaisi, jos ei olisi erikseen ruuanlaittajia. Ja hei...ystävä hyvä...toivottavasti huomaat tietyn sarkasmin kirjoituksissani ;)

Kyllä ne hoitsut sen ruuankin laittaisi, jos ei olisi erikseen ruuanlaittajia. Ja hei...ystävä hyvä...toivottavasti huomaat tietyn sarkasmin kirjoituksissani ;)

Jaa, mä kyllä halusin vakavaa keskustelua. No ei voi mitään.

Valitettavasti en usko, että tästä aiheesta syntyy mitään asiallista keskustelua :( Joko tää ketju tyrehtyy kokonaan tai sitten tästä tulee taas joku hemmetin kymmensivuinen kissatappelu. Mutta ehkä olen jossain määrin palstapessimisti B)

Valitettavasti en usko, että tästä aiheesta syntyy mitään asiallista keskustelua :( Joko tää ketju tyrehtyy kokonaan tai sitten tästä tulee taas joku hemmetin kymmensivuinen kissatappelu. Mutta ehkä olen jossain määrin palstapessimisti B)

Hömph. :snotty:

Yhteistyössä