Mikä on myöhäsin ikä kun lapsi on lähtenyt kävelemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä onko tää myöhäisin, mutta yhden sukulaisen lapset lähtivät kävelemään 1 v 5 kk ja 1 v 6 kk ikäisinä ja silti ihan normaaleita ja terveitä lapsia ovat ettei mikään sellainen viivästyttänyt liikkeelle lähtöä.

Meidän poika on 1v4kk ja ei kävele ilman tukea vielä. On kyllä pystyssä koko ajan ja kävelee tukea vasten, mistä vaan kiinni saa. Onhan tuota aikaa vielä oppia ja en ole huolissani kun kerran tukea vasten menee ketterästi.

Hei...Minulla on 1v2kk tyttö joka just oppi vasta konttaamaan ja nousemaan tukea vasten,enkä todellakaan ole siitä huolissani.Kaikki lapset kehittyy eri tahtiin.Itse olen vasta ruvennut kävelemään 1v8kk =)Eli kiire ei mihinkään...

Esikko rupes kävelemään 1v ja 3 kk kun ekaks oli ulkona kontannut vanhan ruusupensaan läpi ja jalkaterä meni täyteen pieniä ruusunpiikkejä.... ja sit niitä terkkarilla huudon kanssa jouduttiin nyppimmään!!!!!!!!

Pikku2 nyt 1v ja 2kk ja hoitopaikassa oli kävellyt ilman tukea mutta kotona ei taitojaan suostu esittelemään.. kyllä jonakin päivänä vielä kävelee kotonakin mutta me ei suotta kiirehditä!!!!!!

Meidän poika on nyt 1v 3kk eikä vielä kävele. On mennyt jo muutaman kuukauden vain vanhemman sormi tukena, mutta ei uskalla päästää irti. Ekat askeleet ollaan kyllä nähty kun poika rohkaistuu esim. sohvalta toiselle menemään. Seisoo ilman tukea, kun hänet siihen laittaa. Ei kuitenkaan vielä itse nouse seisomaan (ilman tukea siis - puita myöten on mennyt 9kk iästä asti)

Saas nähdä miten kauan vielä meneee. Läheiset ovat jo melko huolissaan....

Tyttö kohta 1 v 3 kk, eikä kävele. Puitapitkin menee ja kiipeilee kovasti. Hetkisen seisoo tuetta, mutta tuntuu jo unohtaneen senkin taidon. Välillä on todella ärsyttävää, kun ihmiset kyselee: että joko kävelee?
Mutta kun ei niin, ei.
Tuli mieleen, että voiko se johtua huonosta tasapainosta, kun on noita korvatulehduksia ollut taajaan. Pitääköhän tästä kohta lähteä johonkin fisioterapiaan??

Meillä poika reilut 1v2kk kävelee reippaasti äidin/isin sormesta kiinni pitäen, mutta itse ei vielä ole arvannut lähteä kävelemään pitempiä matkoja. Poika on luonteeltaan tosi arka ja on pienestä asti harkinnut ja tarkkaillut pitkään kaikkia tekemisiään. Lienee kävelyssä sama homma. Vaan ei kiirettä, kunhan vaan ympäristö ei niin kovasti loisi paineita kyselyillään. :)

Yhteistyössä