Mikä on mielestäsi maksimi alkoholimäärä Äiti-ihmiselle per viikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nette

Jäsen
14.10.2008
598
0
16
Onko jokavkonloppuiset kännit mielestäsi tuomittavaa? Itse en tiedä miten asiaan oikein pitäisi suhtautua. Tiedän äitejä (alle 30v) jotka ovat joka vkonloppu "radalla".
Mietityttää kyllä miten he jaksavat aina krapuloissaan lasten kanssa.

Itse juon kerran vkossa pe tai la max 3x 0,5l siideriä (yleensä siis kotona, mies juo harvoin 1 kaljaa enempää). Joskus vkolla voi mennä 1 siideri illalla.

mä en ylipäätään ymmärrä miks edes joka viikko pitää ottaa alkoholia yhtään?
mulle riittää jos kerran 2kuussa otan 1-3siideriä. nyt en tosin ole ottanut sitäkään kohta 2vuoteen. Kotona on 7kk vauva,eikä ole hinkuja lähteä ryyppäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja :X:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan ot:
Riippuu persoonasta, mutta äiti-eläimelle se on yleensä nolla.

Ihminen ei ole eläin.

Ihminen on eläin, mutta eihän siitä ollutkaan kyse.

No sulla on ilmeisesti biologinen ihmiskäsitys, he ovat ainoita jotka ajattelevat ihmisen olevan eläin, muut ihmiskäsitykset eivät tue sitä teoriaa. Itse olen enemmän holistinen.

No sulla on ilmeisesti biologinen ihmiskäsitys, he ovat ainoita jotka ajattelevat ihmisen olevan eläin, muut ihmiskäsitykset eivät tue sitä teoriaa. Itse olen enemmän holistinen.

:laugh: Ihanaa, kun vasta opintonsa aloittaneet ovat niin innokkaita.

? :o Jos 4vuotta opiskeluita on vasta, niin ok. Tosin onhan tässä vielä melkeen puolet jäljellä.

? :o Jos 4vuotta opiskeluita on vasta, niin ok. Tosin onhan tässä vielä melkeen puolet jäljellä.

Ja vielä sen verran, että ennen opiskelujakin, en ole ikinä pitänyt ihmistä eläimenä, en ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkoholi on ihmiselle ongelma, jos ei voi olla ottamatta sitä. Oli sitten äiti tai ei.

Peesi

Itse juon 1-4 0,5 litran siideriä/kk.. noin niin kuin keskimäärin..

Pakko sanoa, että vähän laittoi silmään se määritelmä alle 30v.. :whistle: en ole huomannu iän vaikutusta äiti-ihmisen alkoholin käyttöön..

No sanotaan, että tekstistä paistaa, että lauseet kirjoista opittu eikä käytännön työn ja kokemuksen tuomia.

Mä en pidä päivittäistäkään viinilasia/siideriä/saunakaljaa pahana, mutta kännit "radalla" joka vkloppu kuulostaa pahalta. Siis jos joka vkloppu on yhden illan liikenteessä ja seuraavan päivän krapulassa, koskas sitä ehtii perheenä tehdä mitään? En myöskään tahtoisi siirtää tollaista juomakulttuuria lapsilleni, ja väkisinkin ne esimerkistä oppii mikä on OK ja mikä ei.

Mielestäni äiti ja isä ovat samalla viivalla tässä asiassa!!! Mutta mitä juomiseen ylipäätään tulee, sopiva raja riippuu aikalailla siitä miten ja missä ottaa. Lasillinen viiniä tms erikoistilanteissa ruuan kanssa on eri asia kuin istua kotona ryyppäämässä lasten nähden tai ravata harva se ilta kuppilassa kumoamassa jotain päihdyttävää kurkusta alas. Pöhnään ei saisi lasten kanssa ollessa tulla. Jos muksut hoidossa tai itse yöpyy muualla kun kotona lähtiessään viihteelle, niin kaipa se on jokaisen oma asia paljonko ottaa... Kunhan lapset eivät näe vanhempaansa pöhnässä/kännissä/kamalassa krapulassa.

Itse en ole juonut alkoholia aikoihin. Mies on myös lopettanut juomingeissa pyörimisen esikoisen synnyttyä ja ottaa vain saunakaljan silloin tällöin. On niille rahoille parempaakin käyttöä olemassa kun kaataa kurkusta alas! Ja hauskaa jos haluaa pitää, niin sen voi tehdä ilman alkoholiakin! Jos ei siihen selvinpäin pysty, niin sitten on jotain vikaa seurassa tai itsessä..

Yhteistyössä