Mikä on lasten kanssa raskainta aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitähän tästä tulee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli eka vuosi raskainta tähän asti. Nyt elo on kuin unelmaa siihen verrattuna :D Lapsella allergioita, joita ei osattu heti hoitaa. Nukkui huonosti, oli itkuinen ja kiukkuinen tietysti. Väsymys oli ihan kamalaa.

Jokaisessa iässä on se oma hohtonsa ja huolensa. Näin mä ajattelen tässä vaiheessa, kun lapset ovat 8-14 -vuotiaita. Pienet lapset, pienet murheet - isot lapset, isot murheet.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Mulle on kokeneemmat kertoneet että ei se helpota ennenkuin muuttavat kotoa. Ja sittenkin äitin sydän jatkaa välillä murehtimista, mitenkä niillä menee.

Yhdyn tähän.

Pienet lapset-pienet murheet
Isot lapset-isot murheet

Kyllä se niin on :/

jassoossia-aika on kullannut muistot varmaan, mutta nyt tuntuu, että tää esiteinin (kohta 12v, tyttö ) äitinä olo on välillä aika, hmmm, p.erseestä :) :( :(

Iloinen naurunaama on hävinnyt, sen huoneeseen on muuttanut silmiä pyörittelevä, äidin vanhanaikaisuutta alati ihmettelevä ilmestys...

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulle on kokeneemmat kertoneet että ei se helpota ennenkuin muuttavat kotoa. Ja sittenkin äitin sydän jatkaa välillä murehtimista, mitenkä niillä menee.

Yhdyn tähän.

Isot lapset-isot murheet

peesi.

Esikoisen kanssa oli vauvaikä raskainta. Uhmaikä ei läheskään siihen verrattava. Lapsi on nyt 5v.
Kuopuksen vauva-aika ei ollut raskas. Uhmaikä on vasta tuloillaaan, joten siitä en vielä tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Jokaisessa iässä on se oma hohtonsa ja huolensa. Näin mä ajattelen tässä vaiheessa, kun lapset ovat 8-14 -vuotiaita. Pienet lapset, pienet murheet - isot lapset, isot murheet.

Näin minäkin uskon. Esikoiseni on nyt 6v, ja ne raskaat asiat vain muuttuvat lapsen kasvaessa. Onneksi vanhemmatkin saavat kasvaa siinä samalla, muuten varmasti pimahtaisimme lapsen tullessa murrosikään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:

Yhdyn tähän.

Isot lapset-isot murheet

Tämä on aivan totta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, vielä pieni jatkokysymys-- mistä voimia kohdata jokaiseen ikäkauteen liittyvät ongelmat, mitkä milloinkin? Tai siis, miten pidätte omasta jaksamisestanne huolta?

Minusta voimia saa siitä, että itsekin kasvaa lapsen mukana. Vanhemmuus muuttuu ja sitä vaan osaa ottaa asiat asioina sitten, kun ne tulevat eteen.

Omani kanssa alku oli vaikein- poitsu kun oli koliikkivauva, huusi yöllä ja huusi päivällä. Elämä helpottui huomattavasti siinä vaiheessa kun poisu rupesi nukkumaan pitempäänkin kuin vain 3tuntisia pätkiä.

Uhma-raivareiden sietäminen on piece of cake verrattuna siihen loputtomalta tuntuvaan valvomiseen, jolloin oli niin väsynyt ettei enää tilaisuuden tullen pystynyt nukkumaan.

Yhteistyössä