Mikä on lapsuudenkoti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

The titityy

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen.

Onko se se koti johon mennään kun on synnytty? Entä jos siellä ei ole asunut kuin vaikka pari päivää, onko se silloinkin lapsuudenkoti? Vai sekö on lapsuudenkoti jossa on pisimpään asunut lapsena?

Minä en koe että minulla olisi lapsuudenkotia, eikä ole omallakaan lapsella kun nyt jo kolmas asunto on tuon reilun 2 vuoden elämisen aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen.

Onko se se koti johon mennään kun on synnytty? Entä jos siellä ei ole asunut kuin vaikka pari päivää, onko se silloinkin lapsuudenkoti? Vai sekö on lapsuudenkoti jossa on pisimpään asunut lapsena?

Minä en koe että minulla olisi lapsuudenkotia, eikä ole omallakaan lapsella kun nyt jo kolmas asunto on tuon reilun 2 vuoden elämisen aikana.

olen maalta kotoisin ja vanhempani ovat maanviljelijöitä,joten olen koko lapsuuden asunnut samassa paikassa.joten se on minun lapsuudenkoti.

Mulla lapsuudenkoti on se paikka, missä olen alaikäisenä vanhempieni kanssa asunut. Näitä lapsuudenkoteja mulla on itse asiassa kaksi, kummassakin nyt uudet asukkaat. Vanhempani asuvat ihan tuossa vieressä, mutta en pidä sitä lapsuudenkotinani, kun en ole heidän kanssaan siinä koskaan asunut. En siis siellä käydessäni käy lapsuudenkodissani vaan mutsilla ja faijalla.

Mun ensimmäinen koti on purettu jo yli 20 vuotta sitten, mutta samalle tontille on rakennettu uusi talo jota pidän lapsuudenkotinani. Siinä talossa olen kuitenkin asunut virallisesti siihen asti, kun muutin likan isän kanssa yhteen.

No mun lapsuudenkoti on se paikka missä asuttiin pisin aika lapsuudessani eli 9vuotta, paikkaa enne sitä en muista ja pari paikkaa sen jälkeen oli lyhyitä asumisaikoja ja olin silloin jo teini-ikäinen. Kun vanhemmat muutti nykyiseen asuntoonsa muutin itse mieheni kanssa yhteiseen asuntoon.
Toivottavasti oma lapseni saa kutsua tätä kotiamme lapsuudenkodiksi aina =)

Mun lapsuudenkoti on se,jossa asuttiin siihen asti,kunnes olin 11v.ja muutettiin.Siis se,jossa lapsuudenhetket vietin suurimmaksi osaksi.

Ehkä se lapsuudenkoti on se paikka,jossa on rakkaimmat ja tärkeimmät muistot jäänyt mieleen,vaikka olisi asunut kuinka monessa paikassa :)

Mä pidän lapsuudenkotinani mummolaa. Asuin siellä 5-vuotiaaksi asti, minkä jälkeen elämä oli yhtä muuttamista paikasta toiseen. Tuo mummola vaan oli sellainen kiintopiste, olin siellä kaikki lomat jne. Nyt se on mun äidin omistuksessa, ja edelleen menen sinne aina kun vaan mahdollista, jos en muuta niin aitanportaille istumaan vähäksi aikaa.

Mä sanon lapsuudenkodiksi kotia, johon muutettiin vuonna -89 ollessani 7v. Ensimmäinen omakotitalo ja ensimmäinen koti/talo, josta mulla on selviä muistoja. Siellä on siä piha, missä telmin isoveljen kanssa, kävin metsäretkillä ittekseni, kattelin, miten sinivuokot tunkee maasta ylös, keräsin kukkia ym ym :heart: Vanhemmat asuu samassa talossa yhä.

Yhteistyössä