Mikä on kun vauva ei suostu syömään soseita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ennin äiti

Vieras
Vain muutama sose kelpaa vaikka ollaan maisteltu soseita jo kolmatta viikkoa. Persikkaa, mustikkaa, banaania ja peruna-porkkana-maissia ollaan siis kokeiltu... Persikka aiheuttaa yökkimistä, samoin mustikka (mutta ei niin pahasti) ja banaani ehkä vähiten. Peruna ei mene alas ollenkaan vaan oksentaa sen pois, mutta porkkanan kanssa menee hyvin. Maissi on ehkä ainoa josta tykkää! (Ja se porkkana kans.) Mitä mä teen?

Koita päärynäsosetta! Aika miedon makuista. Sekoita siihen sitten vähitellen muita makuja. Meidänkään lapset eivät huolineet heti perunaa. Syötä porkkanaa ja parsakaali kans upposi aika kivasti. Tsemppiä! Kyllä kaikki aikanaa syömään oppivat, toiset liiankin hyvin... ;)

Aika montaa laatua olet pistänyt menemään. Eihän se makuannos ole kuin lusikallinen ja 10 kertaa menee ennen kuin uuteen makuun tottuu. Ja pitäs useampi päivä antaa yhtä ja samaa että näkys allergiset reaktiot.

Jos ostat valmissoseita niin on tullut bonalta uusi(sitten edellisen lapsen siis)maissi/peruna/porkkana,meijän pikkuäijä tykkää siittä ihan täysillä samoten tyrni/banaani-soseesta...muita ei söiskään! =) Ja kun alettiin soseille,pikkuäijä ei huolinut mitään litkumaisia soseita vaan niitä 2-vaiheen karkeampia heti!

Ai niin, vauva on 4kk.

Olen tehnyt itse peruna- ja porkkanasosetta mutta ei kelvanneet. Sitten ostin peruna-porkkanasosetta kaupasta ja meni paremmin alas.

Päärynä olis seuraava mutta vasta ensi viikolla.

Aloitettiin perunalla, lisättiin porkkana parin päivän päästä kun ei peruna yksin kelvannut. Sit lisättiin mustikka, ei kelvannut... kokeilin persikalla ja ei se mennyt sitäkään vähää. Banaania annoin vasta eilen (kun oltiin siis maisteltu jo 2,5 viikkoa) ja tänään aloitin maissin joka on ainoa joka tuntuu kelpaavan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi oot alottanu noin aikasin kiinteät?

Lääkärin käskystä. Kun heräili yöllä tosi usein, korvike ei kelpaa ollenkaan ja päivisinkään ei nukkunut vaan aina oli syömässä ja tisseistä alkaa maito olla vähissä.

annat sitä kaupan peruna-porkkanaa, meilläkin se on mennyt paremmin alas kuin itse tehty.
eli siis mitä se syö niin sitä annat.

ja se on selvää, että kun annat uusia makuja niin se ei syö tai sylkee.totuttelu kysymys, eikä niitä heti kannata montaa sorttia antaa.

ensin yhtä, ja sitten pikkuhiljaa maistattelet toista.

eikä sitä tarvi olla noin pienelle, kun vaikka aamupäivästä sitä perunaa, ja iltapäivästä, ja lisäks maitoo.sit pikkuhiljaa muuta..

No ole nyt onnellinen, että syö jo 3:kin ruokaa!! :flower:

En mää antanut ollenkaan noin nopeaan tahtiin uusia ruokalajeja. Ja meidän tyttö oli tosi nirso.

Nyt kun on 2v niin syö tosi kivasti kokoonsa nähden, lapsena jopa 10kk ikäisenä ei syönyt kuin 2 ruokalusiikka PÄIVÄSSä... (ja niinpä oltiin painokontrollissa)