Mikä on ´entinen elisa´?Outo lasku!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prkle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Prkle

Vieras
Tuli perintätoimiston lasku VIIME LOKAKUULTA,velkoja entinen Elisa.

Tosi erikoista,maaliskuussa maksoin viimeiset laskut Elisan nettiliittymästä ja soitin vielä asiakaspalveluunkin että kaikki on maksettu.Nyt yhtäkkiä tulee tuommonen rapiat 300 e lasku saat*na : (

Mikähän tässä mättää? Asiakaspalvelun mukaan kaikki laskut ok silloin maaliskuussa,miten siellä nyt olisi yhtäkkiä maksamatonta?
Vitsi kun aspa ei oo auki,ei varmaan hirveesti nukuta ens yönä...

Olen hei kuullut että elisalta on tullut näitä asiattomia perintälaskuja tosi monelle! Onneksi saat asian tarkistettua... Appiukolle tuli kans tällanen. Älä anna periksi, Elisan toiminta on muutenkin suht.syvältä.

Mut kyllähän sieltä olis pitänyt monta huomautusta ja maksukehotusta tulla ennen kuin menee perintään? Ja jos aspan mukaan kaikki on ok, niin voisko olla vaan virhe?

No, huomenna selviää! Tuu kertoon, mua ainakin kiinnostaa miten tällaista pääsee tapahtuun.

nimim. muutamaan kertaa pelihousut polttanut väärien laskujen takia

Alkuperäinen kirjoittaja Prkle:
Tuli perintätoimiston lasku VIIME LOKAKUULTA,velkoja entinen Elisa.

Tosi erikoista,maaliskuussa maksoin viimeiset laskut Elisan nettiliittymästä ja soitin vielä asiakaspalveluunkin että kaikki on maksettu.Nyt yhtäkkiä tulee tuommonen rapiat 300 e lasku saat*na : (

Mikähän tässä mättää? Asiakaspalvelun mukaan kaikki laskut ok silloin maaliskuussa,miten siellä nyt olisi yhtäkkiä maksamatonta?
Vitsi kun aspa ei oo auki,ei varmaan hirveesti nukuta ens yönä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen hei kuullut että elisalta on tullut näitä asiattomia perintälaskuja tosi monelle! Onneksi saat asian tarkistettua... Appiukolle tuli kans tällanen. Älä anna periksi, Elisan toiminta on muutenkin suht.syvältä.

Joo niin on tullut. Kaveri joutui maksamaa 350 ekee turhasta.

Mun miehen numeroon soitettiin varmaan kymmenen kertaa eräästä perintätoimistosta. Kyselivät jotain ihme tyyppiä puhelimeen. Ukko vielä kertoi nimensä ja katsoivat ettei hänellä ole mitään perinnässä. Pahoittelivat häiriötä, mutta taas ensi viikolla soittivat jälleen tavoittaaksen sitä ihme tyyppiä. Ties kuinka monta kertaa soittivat ennenkuin tajusivat poistaa tuon numeron tämän ihme tyypin tiedoista.
Ukolla alkoi jo palaa käpy |O

Ettei vaan ole niitä huijauslaskuja?? Joka tapauksessa soitat sinne perintätoimistoon + aspaan ensitilassa, ennen kuin maksat centtiäkän ja vaadit selvityksen, että miksi toinen väittää toista ja toinen toista.

Lukeeko siinä siis "entinen Elisa"? Eihän sellasta missään oikeassa laskussa lue. Jos noin lukee, se on on jonkun huijausfirman lasku. Soita ensin Elisan aspaan ja kysy, onko sieltä lähetetty mitään laskua. Sitten soitat siinä laskussa mahd. olevaan numeroon, ja kysyt että mitä helvettiä. Kannattaa myös mainita, että teet asiasta rikosilmoituksen, niin muuttuu yleensä ääni kellossa.

Itse olen yrittäjä, ja ne Directan asiattomat laskut on tuttuja.. niissä ainakin auttoi kovasti kun mainitsi, että asia menee poliisille jos tällaisia laskuja vielä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Joo lukee ent.Elisa.
Ja tosiaan perintätoimistona tuo Instrum.

Soita sinne perintätoimistoon huomenna ja kysy, että mikä ihmeen "entinen Elisa", kun ei sellaista ole olemassa etkä ole sellasen kanssa ollut missään tekemisissä, vaan oikean ja nykyisen Elisan. Et sinä maksamaan joudu, pysy tiukkana vaan. Eikä Instrum Justitia oo pelottava, ihmisiä sielläkin on asiakaspalvelussa.

Voiskohan tuo ent. Elisa tarkoittaa että edellinen perijä ollut Elisa ja nyt siirtynyt Instrumille? *arvailee vain*

Ja oletko varma että Elisan aspan sanoma 'kaikki kunnossa' tarkoitti kaikkia nimelläsi olevia maksuja, eikä vain yhtä liittymää tms?

Joskus nuo kyllä tulee perintätoimistoilta kovin viiveelläkin, mutta kannattaa tosiaan selventää.

Silloin kun tulee perintätoimistolta niin selvin soittaa sinne ensin, sitten vasta Elisaslle ellei selkiä.

Hmm.. Onkohan tuo ihan oikeasti huijauslasku, koska perintäfirmaa nimeltä Instrum ei ainakaan Googl etunne. Intrum Justitia kyllä on olemassa. Ap: soita tänään Elisalle ja jos sieltä ei selviä, soita huomenna sinne perintäfirmaan.

Joo siis Istrum Justitia nimenomaan.
Itsekin googletin tuon entisen elisan ja löytyi tuo Anvia,niinkuin Nipsukka jo linkitti.Me vaan ei asuta edes tuolla alueella,ei lähelläkään.

Mulla on ollut Elisalla vain yksi nettiliittymä,ei mitään muuta

Jaahas,kävin perjantain postin hakemassa ja siellä oli uusi samanlainen lasku mutta 111 e..Kiva...Nyt oli velkoja Elisa Oyjn luotonhallinta ja sama perintätoimisto. Yhtä hämärä lasku,mutta uhkaus että menee oikeuteen 2.8 jälkeen ei hirveästi naurata : (

Nyt taidan ola kusessa,asuntolaina jää tässä kuussa maksamatta.

Jaahas,kävin perjantain postin hakemassa ja siellä oli uusi samanlainen lasku mutta 111 e..Kiva...Nyt oli velkoja Elisa Oyjn luotonhallinta ja sama perintätoimisto. Yhtä hämärä lasku,mutta uhkaus että menee oikeuteen 2.8 jälkeen ei hirveästi naurata : (

no älä nyt helvetissä vaan noita ala maksamaan!

huomenna soitat ja selvität asia.

Onko sinulle tullut karhukirjeitä, että olisi rästissä laskuja?

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mun miehen numeroon soitettiin varmaan kymmenen kertaa eräästä perintätoimistosta. Kyselivät jotain ihme tyyppiä puhelimeen. Ukko vielä kertoi nimensä ja katsoivat ettei hänellä ole mitään perinnässä. Pahoittelivat häiriötä, mutta taas ensi viikolla soittivat jälleen tavoittaaksen sitä ihme tyyppiä. Ties kuinka monta kertaa soittivat ennenkuin tajusivat poistaa tuon numeron tämän ihme tyypin tiedoista.
Ukolla alkoi jo palaa käpy |O

no olipa ihme tyyppi!!

elisa ei lähetä maksumkehotuksia vaan ne menee suoraan instrumille joka perii laskut.
tästä on ollut juttua kuningaskulutajassa, samaa tekee myös tampereen sähkö.
joku lakimies kehotti maksaa lasku suoraan esim elisalle koska laskuun on lisätty myös kovat perintäkulut

Joo mitään karhukirjeitä ei ole tullut. Aika pitkältä ajalta tosiaan kun viime lokakuussa päivätty. Maaliskuussa maksoin rästissä olleen laskun ja soitin Elisalle varmistaakseni että enempää ei varmasti ole. Nykyisin en ole asiakas enää.
Tuntuu pirun pelottavalta että milloin tahansa voi postissa tulla yli 300 e lasku,johon ei yhtään ole osannut varautua.Opiskelijabudjetilla kun ollaan ja lapsi vielä,rahaa ON OLTAVA ruokaan aina!
Kiitos kaikille vastanneille,yritän tässä nauttia tästä viimeisestä lomapäivästä vielä,huomenna alkaa puhelinralli : )

voithan soittaa sinne elisan aspaan tänään jo.. kyllä niitten pitää tommoseen vastata.. tiukkana vaan että "mitä vittua lähetätte tämmösiä, jos oon soittanut ja kysynyt onko laskuja rästissä" siis jos asiallinen toiminta ei auta.

Nostan tämän vielä jos joku ei aamuista keskustelua nähnyt.
Soitin Elisalle ja kyseistä laskua ei ole olemassakaan heillä!
Asumme Joensuussa,joten tuo entinen Elisa nyk.Anvia ei päde tälle alueelle.Tämän sain selittää Instrum Justitiallekin pariin otteeseen,kun eivät millään mainanneet uskoa että Elisa ei ole perijänä. Sanoin suoraan että en maksa laskua. Saoivat ottavansa yhteyttä Elisaan.

Pikkisiskon liittymä on nimissäni ja Elisalta joku sinne soitellut tään ja kysellyt minua,mutta eivät sitten omaan numerooni enää soittaneet.Vielä on pieni pelko takapuolessa että tuo lasku pitää maksaa,vaikka Elisan kanssa asia selvitetty ekan kerran jo alkuvuodesta ja tänään toisen kerran.