Mikä olisi tehokkain keino saada 8 kg kolmessa kuukaudessa painoa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Eli kesän aikana pitäisi tuo määrä painoa pudota. Olen miettinyt niitä pussikuureja (nutrilett, easydiet), karppausta. Liikun mielestäni kohtuullisen paljon, kaikki matkat kävelen, kävelen portaat aina hissin sijasta, kauppareissut teen kävellen jne. Lisäksi pelaan Wiin kuntoilupeliä ainakin 4 krt viikossa. Herkut olen jättänyt kokonaan pois, mutta silti tuntuu, ettei paino putoa yhtään.. Olen syönyt ihan normaalia ruokaa, vaaleat leivät olen jättänyt pois ja en ole mitenkään syöpötellyt. Tuntuu, ettei tästä painosta pääse mihinkään, ei ylös eikä alaspäin. Vaikka kuinka söisi herkkuja niin paino ei juurikaan nouse, mutta ei putoakaan, vaikka jättäisi herkut pois... Pituus on siis 168 cm ja painoa 66-67 kg. Haluaisin painon 58 kiloon..

Mä sain ton määrän tossa ajassa jonkinlaisella lievästi karppimaisella valiolla. Ja vähentämällä ruuan määrää. Lähtö 71kg ja tulos 62kg, pituutta 172 cm.

Karppausta kerran kokeilinkin, mutta se kariutui siihen, etten keksinyt mitään syömistä. Kun aamulla yleensä syön leivän ja jogurtin ja samoin illalla leivän ja jonkun jogurtin tai hedelmiä, banaanin, niin noiden tilalle ei keksi mitään.

Voisiko joku karppaaja laittaa vaikka yhden päivän syömiset, että millainen ruokavalio on? Minulla on vielä se ongelma, etten pidä kananmunista ja pähkinöistä mitkä taas sopisi karppaukseen.

Sä olet normaalipainoinen, joten laihdutus on hankalaa. Vaatii usein kunnon kalorivajetta ja liikuntaa, jotta laihdutus lähtisi käyntiin. Sen jälkeen paino voi laskea tasaisemmin tavallisella dieetillä.

Karppauksella varmaan enemmänkin - käytä ensimmäinen viikko (tai pari) perehtymällä kunnolla asiaan ja aloita vasta sitten, niin ei kariudu niin helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja moips:
http://kalorilaskuri.fi/reseptit.php?resepti=134128

kaverilla lähti viikos joku 4-5 kiloa.... onhan sekin jo alku.

Miten tuon keittoviikon jälkeen palataan normaalimpaan ruokavalioon ilman, että kilot tulevat salamana takaisin?

kananmuna on kyllä hyvä,mutta jos sitä inhoo niin pitää keksiä jotain korvaavaa. etooko se sua vaikka laittasit vain yhden munan ja siihen tonnikalaa,juustoo ja ehkä pekonia ja kasviksia? tekisit siis niistä munakkaan aamulla.
itte tykkäsin tehdä kasvisgratiinia, eli kruunusekoituspusseja 3 ja sekaan kermaa sekä koskenlaskijaa (tavis ja sinihome) mausteeks viel musta ja valkopippuria. nams :) sit senkanssa söin lihaa.
rahkaa myös voi syödä,laittaa sekaan vaikka marjoja ja makeuttaa makeutusaineella.

lisäksi tykkäsin tehdä lihapullia,ilman korppujauhoja, ja napostella stten niitä.

pudotin itse aikanaan 25kg karppaamalla,eikä aika kovinkauaa menny. takas ei tullu. en tosin ruvenny mässäänkään. aluks olo on voimaton,mutta sitten kroppa tottuu.

[QUOTE="vieras";23711758]Miten tuon keittoviikon jälkeen palataan normaalimpaan ruokavalioon ilman, että kilot tulevat salamana takaisin?[/QUOTE]

pikkuhiljaa siirrytään tavalliseen ruokavalioon. ei kertarysäyksellä.
ja jos syö vähempi kun kuluttaa ei painoo tuu takas. toki nestevajaus täyttyy,mutta läskit jokka mahd. lähteny ei tuu sillon takas.

Reippaasti lisää kovempaa aerobista liikuntaa! Sinulla on varmasti ihan ok peruskunto, joten voisit lisätä liikunnan tehoja PALJON.
Olet normaalipainoinen, joten kilojen nopea pudottaminen ei onnistu millään vippaskonsteilla. Annoksien kokoon kannattaa myös kiinnittää huomiota.
Jos oisit oikeasti läski, niin silloin kannattais karpata tosissaan painonpudotuksessa.

Paljon lisää liikuntaa. Haluatko välttämättömästi kiloja pois vai timmimmän kropan?
Juoksulenkkejä 2-3xviikko, pitkä kävelylenkki 1,5h-2h kovalla vauhdilla 1xviikko . Sokerit ja kovat rasvat kokonaan pois ja muutenkin terveellinen ruokavalio .
Kyllä lähtee!

Elämäsi kuntoon-ruokavalio. On mulla toiminut, lähti ekan kuukauden aikana 6 kg ja siitä on lähtenyt helposti vielä lisää. Perusasiat:
- aamupäivisin puoleen päivään asti syödään vain hedelmiä. Määrää ei ole rajoitettu.
- päivällä voi syödä normaalisti ruokaa, ei lasketa kaloreita tai hiilareita. Juju on ruokien yhdistely: vain yhtä kiinteää ruokaa kerralla. Kiinteää ruokaa on kaikki muut paits hedelmät ja vihannekset. Esim. Ei leipää ja juustoa samaan aikaan, mutta leipää saa toki syödä, lihan kanssa ei perunaa tai pastaa, mutta niitäkin toki saa syödä, kunhan ei toista kiinteää samaan aikaan.

Tällä on lähtenyt helposti painoa ilman hiilareiden tai muiden laskemista ja välttelyä. Suosittelen :)

Turkkilainen jogurtti marjoilla, pellavansiemenrouheella höystettynä on hyvää. Vaikkei makeutusaineitten käyttöä suositella olen saattanut tipauttaa muutaman pisaran Hermesetas-nestettä joukkoon ja hyvää on. Ja melko täyttävää.

Tiukka karppaus yhdistettynä lyhtykestoiseen intervallitreeniin (esim. 4-6x30 sekunnin spurtteja joissa pari minuuttia kävelyä välissä) ja lihaskuntoharjoitteeluun. Ennen treeniä pieni hiilarilisä jota ei lasketa päivän hiilareihin (kulutetaan treenin aikana)

Nimimerkillä 8 kg pois 2 kuukaudessa ja vatsalihakset näkyville :)

Älä ehdottomasti kokeile pussikuureja! Varsinkaan kun on noin vähän pudotettavaa. Oikeasti, niillä saat vaan aineenvaihdunnan sekaisin ja lihakset katoamaan! Ovat myös vaarallisia, nyt ollu paljon juttua kuinka ne voi aiheuttaa vakavia häiriöitä maksaan ja munuaisiin.

Tässä mun päivän syömiset:

Aamupala: 2 keltuaista + 1 kananmuna, teetä kermalla, pala juustoa
Lounas: Lihaa kerma-sienikastikkeessa (paljon voita) + porkkanaa ja pari pientä perunaa (hiilarilisä ennen treeniä)
Päivällinen: Kinkkukastiketta jossa kermaa ja vihanneksia + teetä kermalla
Iltapala: Paistettu mantelileipä (0,5 dl mantelijauhetta + 1 kananmuna), päällä voita ja maksamakkaraa + teetä kermalla

Kermaa menee muutama desi päivässä ja rasvaa n. 150-200 g :D

Kiitos taas vinkeistä. Ajattelin kokeilla munakkaan tekoa jos laittaisin siihen jotain lihaa ja kasviksia niin saattaisin saada syödyksi. Paljaita kananmunia en pysty syömään, mutta munakkaita välillä. Riippuu siitä miten ne on tehty, pitää nyt kokeilla saanko itse tehty sellaisen, jonka saan syödyksi. =)

[QUOTE="mä";23711965]Paljon lisää liikuntaa. Haluatko välttämättömästi kiloja pois vai timmimmän kropan?
Juoksulenkkejä 2-3xviikko, pitkä kävelylenkki 1,5h-2h kovalla vauhdilla 1xviikko . Sokerit ja kovat rasvat kokonaan pois ja muutenkin terveellinen ruokavalio .
Kyllä lähtee![/QUOTE]

Molemmat olisi kiva saada. Vaikka en virallisesti ylipainoinen olekaan niin kiloja on silti liikaa, erityisesti alaruumiin kohdalla, reidet, lantio jne. Kiitos noista vinkeistä.

Mä sain kymmenen kiloa pois karppaamalla. Sitten tökkäsi. Tulin siihen tulokseen, että karppaus toimii laihduttavana tekijänä vain todella ylipainoisille. Itse kun pääsin liki normaalipainoiseksi, ei auttanut enää. Nyt jatkan kalorilaskuri. fi:ssä ja paino taas laskusuhdanteessa.

Yhteistyössä