Mikä olisi mielestäsi sopiva eläkeikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
55- olisi ihan ok jos haluaa lähteä. Aina tulee perästä nuoria ketkä kyksnee tekemään työn minkä jälkeesi jätät. Olisihan useimmat ainakin terveitä vielä eläkepäiviä viettäessän.

Viimeksi muokattu:
mä tällä hetkellä yövuorossa töissä, vielä 10,5 tuntia jäljellä.
Aikamoinen päänsärky pukkaa päälle ja tuntuu että muuttuu migreeniks.
Mulla ikää 40v ja tällä hetkellä tuntuu että sopiva eläkeikä mulle olis 45v.
Mutta tosiaan, mulla eläkeikä 65v ja se on kyllä aivan liian korkea tähän hommaan, hyvä ikä olis jäädä näistä hommista eläkkeelle 58vuotiaana.

55 v olisi ihan jees. Yhteiskunnan kannalta tietysti olisi hyvä, jos ihmiset eivät jäisi lainkaan eläkkeelle vaan tekisivät töitä niin kauan kuin vaan henki vähänkin pihisee.

Kyllä se siinä 60-65 v olisi hyvä. Onhan se kansantaloudellisesti kannattamatonta, kun eläkettä maksetaan 20-30 vuotta. Mutta kyllä yllättävän moni alkaa höppänöitymään tossa iässä. Muutama työkaveri on jo eläkeiän saavuttanut ja virheitä alkaa tulemaan, kun pää ei enää toimi samoin. Normielämässä höppänöitymistä ei vielä mitenkään huomaa. Sitten niiden virheiden korjailuun menee aikaa (=rahaa). Maksaja ei ole yhteiskunta, niin tätä ei kai lasketa. Tietenkin on yksilöllistä, koska tuo höppänöityminen alkaa, mutta aika monella siinä kuudenkympin jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26340960:
55 v olisi ihan jees. Yhteiskunnan kannalta tietysti olisi hyvä, jos ihmiset eivät jäisi lainkaan eläkkeelle vaan tekisivät töitä niin kauan kuin vaan henki vähänkin pihisee.

20 vuotta sitten pääsi viisvitosena ns eläkeputkeen ja kuusvitosena sai täyden eläkkeen, mut kummasti hyvinvointiyhteiskunnan rahat ovat loppumassa...

Yhteistyössä