Mikä ois ihan ykkönen kun tekkee hampaita..

:wave: Me laitetaan nuo muistaakseni Mam-merkkiset purulelut (joissa on sitä vettä sisällä) aina pakkaseen et ne jäätyy ihan kunnolla. Niitä neiti sitte imeskelee hartaana tovin jos toisenki! :D
 
s021-50t-jaakaapissa_viilennettava_purulelu.jpg
 
Lukekaa ohjeet hyvät äidit, kyseisiä leluja tai muitakaan EI SAA PAKASTAA! Juuri tästä asiasta perhelääkärimme kanssa keskustelimme tänään. Jos vaikka ikenet vähän enemmän kestäisivätkin kylmyyttä, huulet voivat saada paleltumisvammoja. Joku vielä taannoin ehdotti tuttien täyttämistä vedellä ja pakastamista... ethän itsekään saa laittaa esim.kylmäkallea suoraan iholle jos olet vaikka reväyttänyt lihaksen.. älkääkä vain vähätelkö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Lukekaa ohjeet hyvät äidit, kyseisiä leluja tai muitakaan EI SAA PAKASTAA! Juuri tästä asiasta perhelääkärimme kanssa keskustelimme tänään. Jos vaikka ikenet vähän enemmän kestäisivätkin kylmyyttä, huulet voivat saada paleltumisvammoja. Joku vielä taannoin ehdotti tuttien täyttämistä vedellä ja pakastamista... ethän itsekään saa laittaa esim.kylmäkallea suoraan iholle jos olet vaikka reväyttänyt lihaksen.. älkääkä vain vähätelkö.

Peesi tähän,EI MISSÄÄN NIMESSÄ PAKASTIMEEN,ihan tarpeeksi kylmäksi saa jääkaapissa kun pitää,ja laittaa tasasin väliajoin uudestan viilenemään.
Helpointa tietty kun useampi niitä niin saa annettua aina uuden kun edellisen laittaa uudelleen kylmenemään.
Meillä tota porkkanaa kokeiltiin myös,toimii niin kauan ennenkuin ekat hampaat ulkona ikenestä,koska sitten saa järsittyä isonkin palan irti ja siinä tukehtumisvaara.
 
mulle sanottiin että jos hirmuusti vaivaa niin illalla voisi suuhun tulevan hampaan kohdalle laittaa sitä nestemäistä parasetamoolia,lapsille tarkoitettua. yleisemmin käytössä oli purukala..
 
Niin joo ja semmosta kauranäkkäriä ostin kans pojalle joku aika sitten, että saapi nakertaa.. Meillä kun ei oikein muita viljoja voi käyttää kun pelkkää kauraa, maissia ja riisiä... Tai siis noi on kokeiltu ja hyviksi todettu, allergiaepäilyt on muutamasta muusta...

Poika vaan jos näkee esim vesimelonin, niin ei suostu enää näkkäriin koskemaan pitkällä tikullakaan. :laugh:
 

Yhteistyössä