mikä nimeltään se laatikko johon vauva joutuu kun on hengitysvaikeuksia syntymän jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääh

Vieras
Siis mikä on nimeltään se laite mihinkä vauva joutuu syntymän jälkeen jos on hengitysvaikeuksia? onko se happikaappi? Laittelen kuopuksen valokuvia vihdoin ja viimein albumiin niin nyt sitten en muista mikä laite toi on mihinkä pikku herra vietiin heti syntymän jälkeen. Entäs kun on sokeriarvot alhaalla niin onko se tippa nimeltään sokeritippa?

Mulle ainaki sanottiin, että vauva vietiin happikaappiin synnytyksen jälkeen, koska oli jääny vähän lapsivettä kauhkoihin ja hänen oli vaikea hengittää sen takia...
Ukko kyllä väitti, että ihan samannäkönen ku keskoskaappi (ite en sinne menny kattomaan)... en sit tiä, että onkohan sama asia?

Mulle ainaki sanottiin, että vauva vietiin happikaappiin synnytyksen jälkeen, koska oli jääny vähän lapsivettä kauhkoihin ja hänen oli vaikea hengittää sen takia...
Ukko kyllä väitti, että ihan samannäkönen ku keskoskaappi (ite en sinne menny kattomaan)... en sit tiä, että onkohan sama asia?

Tätä mietinkin että onko sen "laatikon" nimi keskos- vaiko happikaappi? ja ihan samalta se tosiaan näytti kuin mihin keskoset laitetaan syntymän jälkeen. Ja tarkennuksesksi poikamme ei ollut keskonen ainoastaan pieniä hengitysvaikeuksia oli aluksi.....

Keskos- ja happikaappi on sama asia. Käytännössä se kaappi ei ole ilmatiivis, eli happea ei anneta ilmaan vaan lapselle (happiviiksillä, hengityskoneella tai Cpap:lla). Kaapin tehtävä on lähnnä pitää lapsi lämpimänä ja ilmankosteus hyvänä.

...tai näin minä olen ymmärätnyt asian kun keskolassa meille asiaa selvitettiin :)

Yhteistyössä