Mikä mussa on vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Kun tuo 2v saa mut niin pirun pahalle päälle koko ajan...Taas viikko ollu yhtä nillittämistä, vinkumista ja kiukuttelua, ei vaan jumankeuta jaksa!Alan olee ihan kypsä tuohon mukulaan ja jos voisin niin lähettäisin sen ekalla junalla mummolaan viikonlopuks...Jos ei se huuda muuten vaan niin sit se kulkee ja tekee pahojaan, juoksee karkuun ja räkättää mennessää..

Oi miksi olen tehnyt lapsia?

(kyllä mä oikeasti noista tykkään, nyt tuo vaan jotenkin niiiiin osaa vedellä oikeita naruja..)

:D Eikai tässä oo paljon vaihtoehtoja..

Vaikka mietin kyllä jo et jätänkö isännä mukulootten unta vahtii ja lähen kuuntelee paikalliseen illalla rokettirollia, sen verran kiristää... :p

meillä samaa, neljä vuotias kokeilee rajojaan ja venyttää mun pinnaa äärimmilleen. lohduttaudutaan sillä että kyllä ne siitä joskus vielä kasvaa:whistle:

Täälläkin reilu 4v ja ihan kauhukakara suoraansanottuna. Oli jo eilen mummolassa kyläilemässä mutta kun kotia tuli niin sama meno jatkui.
Nyt hiljensin sen limsalla ja juustonaksuilla (HYI MITEN KAMALA ÄITI :D)

• Tykkää
Reactions: petite
jos se on joku vaihe..? meidän 2v:stä (kk päästä 3v) on tullut ka-ma-la....potkii, kiusaa, huutaa, riehuu, ei tottele, kiukkuaa..on se ihanakin välillä kun halii ja pussaa jne. mutta suurimmaks osaks tuntuu että se vaan haluu tehdä kepposia. :kieh: eikä tunnu yhtään ymmärtävän mitä on hauskaa ja mitä ärsyttävää.. :stick:

Meillä kanssa 2,5 vuotiaalla on nyt kova uhma. Nyt olenkin ottanut tosi tiukan linjan ihan kaikessa. En anna mistään periksi ja minä päätän mitä tehdään ja se myös tehdään just niinkun sanon. Hän saa valita joskus esim. vaihtoehdoista. Tuntuu, että hän on kyllä noteerannut tään mun ryhtiliikkeen ja jo nyt on elämä joissain asioissa vähän helpottunut.

niin ja tää meidän riiviö on myös EI-lapsi. siis kaikki on ei. mitään uutta ei haluu eikä suostu kokeilee. huoh. ihan sama mitä ehdotan niin se on EI! :headwall: uloslähtökin on yhtä hauskuutta kun ei haluu niitä housuja eikä noitakaan, ei haluu pipoa, ei haluu ulos, ei haluu istua paikoillaan että saan kengännauhat sidottua. ulkona kaikki menee suht hyvin. ei mitään suurempia ylilyöntejä. mutta kun pitäisi mennä takas sisään niin sama homma taas, EI! :|

Kun tuo 2v saa mut niin pirun pahalle päälle koko ajan...Taas viikko ollu yhtä nillittämistä, vinkumista ja kiukuttelua, ei vaan jumankeuta jaksa!Alan olee ihan kypsä tuohon mukulaan ja jos voisin niin lähettäisin sen ekalla junalla mummolaan viikonlopuks...Jos ei se huuda muuten vaan niin sit se kulkee ja tekee pahojaan, juoksee karkuun ja räkättää mennessää..

Oi miksi olen tehnyt lapsia?

(kyllä mä oikeasti noista tykkään, nyt tuo vaan jotenkin niiiiin osaa vedellä oikeita naruja..)

tuttu tunne.. meillä oli tuossa iässä sama homma..

sillon tuli kyllä muutama kerta päätä raavittua ja huokastua "kun ois jumalauta tämän tienny aikanaan ennenkö lapsia teki.." :D sitte kun mieli rauhottuu, tuli omantunnon tuskat kun edes mietti että miksi tuli tehtyä lapsia.. ;) muttei se ole huonon vanhemmuuden merkki jos näin ajattelee.. kun voimat on loppu, ne on.

tuttu tunne.. meillä oli tuossa iässä sama homma..

sillon tuli kyllä muutama kerta päätä raavittua ja huokastua "kun ois jumalauta tämän tienny aikanaan ennenkö lapsia teki.." :D sitte kun mieli rauhottuu, tuli omantunnon tuskat kun edes mietti että miksi tuli tehtyä lapsia.. ;) muttei se ole huonon vanhemmuuden merkki jos näin ajattelee.. kun voimat on loppu, ne on.

Ihan kuin omasta kynästä. Aijemmin mietin että jos ois ollu se kristallipallo jolla ois nähny nää hetket ym niin epäilen että oisin lapseton. :D

Ai, no meillä tuo 1v8kk on aivan ihana! Hän paijaa ja hoitaa vauvaa; vie hälle leluja, silittelee jos toinen itkee, kääntää sitterin aina niin että vauvakin näkee mitä tehdään, antoi oman unipupunsa vauvalle ja siivoilee mun kanssa ja yksin, on todella kohtelias, halii ja pussailee.
Eilen tosin piirti mustalla tinnerillä naamansa ja kätensä kauttaaltaan mustaksi, teki grilliin oman suuren mutataideteoksensa, tyhjensi mun juuri istuttamat kasvit ruukuistaan kompostiin ja taittoi uuden dvd:nsä kahtia. Niin ja pyyhki likaisen suunsa mun uusiin verhoihin.

rokettirollia kehiin vaan. mä kyllä juoksisin räkättäjän kiinni ja jäähdyttelisin vähän.

miten sattuikin niin sopivasti tää ketju eteen, kun kaksi minuuttia sitten mies kyseli, että miten näitä kaksvuotiaita jaksaa. ja kysymys oli vain siitä, että muksu menikin makkariin valoja rämpyttämään kun oli ollut kovasti kauppaan lähdössä.

no mä huutelin fiksuna perään, että kuulemma tuonikäiselle ei oikein ole syy ja seuraus vielä järjestyksessä, niin ei siltä voi vaatia että se ymmärtäis. mies tuli taluttaen onnellisen näköistä mukulaa, ja totesi, että entäs sitten kun osoittautuu että niitä valoja piti mennä rämpyttämään siksi, että niiden vieressä oli suklaalevy...

tuli sitten akuutti karkkipäivä pojalle...

Minäkin vaiensin 2v antisankarin keksillä, kun oli koko ajan kailottamassa pikkuveljeä hereille. Raivostuttavia tapoja, hyppää päälle, läpsii, potkii, heittelee ja se "ei" on ihan vakiovastaus kaikkeen.."en mee, en tee, en pue, ei tätä, ei tonne, ei ulos, ei sisään, en anna, en nuku"..huoh. Mut onhan se vaan niin ihana :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26244370:
jos se on joku vaihe..? meidän 2v:stä (kk päästä 3v) on tullut ka-ma-la....potkii, kiusaa, huutaa, riehuu, ei tottele, kiukkuaa..on se ihanakin välillä kun halii ja pussaa jne. mutta suurimmaks osaks tuntuu että se vaan haluu tehdä kepposia. :kieh: eikä tunnu yhtään ymmärtävän mitä on hauskaa ja mitä ärsyttävää.. :stick:
kuulostaa varsin tutulta- meillä tuo tuholainen täyttää 2,5 viikon päästä 3-v. Tuntuu että on meneillään joku karmeaakin karmeampi uhmakausi- kaikki on EI,ei,Ei,ei... ja kaikensortin kepposia tarvii tehdä(ihan vain ärsyttääkseen äitiä)... jäähypenkki on ollut varsin kovassa käytössä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26244995:
Minäkin vaiensin 2v antisankarin keksillä, kun oli koko ajan kailottamassa pikkuveljeä hereille. Raivostuttavia tapoja, hyppää päälle, läpsii, potkii, heittelee ja se "ei" on ihan vakiovastaus kaikkeen.."en mee, en tee, en pue, ei tätä, ei tonne, ei ulos, ei sisään, en anna, en nuku"..huoh. Mut onhan se vaan niin ihana :)

Juuuuu, vakiovastaus täälläki..Ja siskonsa ei antais nukkua ollenkaan, aina pitää mennä tökkii tai heiluu siihen viereen.. :rolleyes:

No, kyl tää tästä taas iloks muuttuu.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26244995:
meillä toimii disney channel- on ainakin hetken rauhallinen :D

Yhteistyössä