Mikä mun tissiä oikeen vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omituista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omituista

Vieras
Mulla oli ehkä noin kuukausi sitten lievä rintatulehdus, tuli kipeä patti rintaan, joka lähti antibiootilla pois. Kävin ultrassa ja mammografiassa ja kaikki oli ok. Nyt rinta on pehmeä eikä enää patteja. Mutta se on sivulta mistä tissi alkaa ja vähän tissin alapuolelta arka, varsinkin yöllä ja aamulla. Käsin jos koskee niin ei tunnu kipua, mutta jotkut liikkeet sattuvat. Rinta on jotenkin omituisen tuntuinen. Mistähän tämmöinen johtuu? Voisiko olla jotain lihasperäistä? Vai kestääkö parantuminen näin kauan? Pitäisikö sitä olla huolissaan vai antaa vaan ajan kulua ja seurailla tilannetta? Rinnassa ei ole mitään näkyviä muutoksia, enkä imetä enkä ole raskaana.

Ja kävin tutkimukissa, mitään ei löytynyt. Lääkäri sanoi että kipu ja aristus on yleensä aina lihas- tai hormoniperäistä eikä merkki pahanlaatuisesta muutoksesta. Ja varsinkin jos sut on noin hiljattain tutkittu niin en huolehtisi; mutta jos asia vaivaa, niin voitko soittaa lääkärille ja kysyä mielipidettä?

Kiitos vastauksesta. Kävin myös viikko kuvauksien jälkeen gynellä ja kerroin hänelle tästä rinnasta. Hän tutki rinnan ja sanoi että ei tunnu mitenkään epäilyttävälle ja että kyllä kuvauksiin voi luottaa. Puhui myös että rintavaivat ovat usein hormoniperäisiä. Olen varannut ajan fysioterapeutille että katsotaan helpottaako oireet sen jälkeen. Pistää vaan mietityttämään kun suvussa on rintasyöpää, tosin jo vähän vanhemmilla kuin minä.

Yhteistyössä