Mikä mun exää vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jippo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jippo"

Vieras
Jos mä laitan sille viestii se ei vastaa,paitsi jos niissä on jotain ns.asiaa,mutta kaikkeen tunnepitoiseen jättää vastaamatta. Mutta kuitenkin käy täällä välillä syömässä,antaa halaa,joskus halaa vähän itsekkin.

ja kun mä kerankin olen niin että en soittele/laittele sille viestiä niin johan se on soittanut monta kertaa ja laittanut viestiikin oma-aloitteisesti,mitä ei ole ennen tehnyt.

pitääkö mun käsittää tämä tilanne niin että hän ei tiedä että haluaako olla erossa vai yhdessä?

koska a.on yhteinen lapsi b.koska rakastan häntä(hän on myös edelleen virallisesti aviomieheni, ainakin sen 6kk). c.koska eroomme johtaneet syyt oli pitkälti vääristä tulkinnoista johtuvia ongelmia.

Jotta hehheheh,onpa hauskaa, pyysinkö neuvoa siitä että miten minun tulisi toimia? Minä haluan pelastaa aviolittomme ja lapsemme perheen jos se v****u huvittaa jotakuta niin aika lapsellista touhua.

Jos kysyn suoraan tässä vaiheessa on mahdollista että mies ahdistuu ja vetäytyy(koska tämä on hänen "selviytymiskeinonsa" kiperissä tilanteissa),luulen siis että vielä ei kannata hyökkiä painostamaan.

Ja mitään noista et maininnut aluksi. Kiva.
Mun mielestä, jos suhde on tossa tilassa, niin sitten annetaan sille toiselle aikaa ja tilaa. Eikä kokoajan pommiteta jollain diipadaapalla. Lasten asiat hoidetaan asiallisesti ja sit niitä muita.. joko vaikka terapiassa tai sitten sovitte, yhdessä, että esim kahden kuukauden päästä katsotte missä mennään ja silloin molemmilla on oltava jotain järkevää sanottavaa.

Ja mitään noista et maininnut aluksi. Kiva.
Mun mielestä, jos suhde on tossa tilassa, niin sitten annetaan sille toiselle aikaa ja tilaa. Eikä kokoajan pommiteta jollain diipadaapalla. Lasten asiat hoidetaan asiallisesti ja sit niitä muita.. joko vaikka terapiassa tai sitten sovitte, yhdessä, että esim kahden kuukauden päästä katsotte missä mennään ja silloin molemmilla on oltava jotain järkevää sanottavaa.

Anteeksi.
en,mutta oletin että täällä suurinosa ajattelee kyseessä olevan perhe ja mahdollisesti ihan oikea pariskunta,eikä mitään teinisekoilua, koska itse oletan tälläisellä palstalla olevan lähinnä perheellisiä. tässä siis taas näkee sen että ihmiset tulkitsee eritavalla asioita.

Loppujen lopuksi taustoilla ei kuitenkaan sinänsä ole väliä, minä halusin vain mielipidettä siihen mitä aluksi kirjoitin, koska itselläni ei välttämättä tulkinnat ole oikeita koska toivo paremmasta on niin vahva.

En haluaisi painostaa miestä,mutta en myöskään halua elätellä turhia toiveita. Oletan että ulkopuolinen tulkitsee miehen käytöstä hieman realistisemmin kuin minä..vaimokkeena(tai tulevana ex vaimona). Miehelle tuo puhuminen on vaikeaa,siinähän on yksi kriisin johtanut syykin, koska hän vältti viimeseen asti syvällistä keskustelua.

Ulkopuolisena, ja tuoreena jonkinlainen ero takana, kuulostaa juuri siltä että on hieman epävarma.
Luultavasti tiedän tuollaisen tyypin, pakenee mielummin asioita, kun kohtaa ne tai tunteensa. Eikö vaan?

Tarvitsee aikaa, tai sitten hän ei koskaan pysty rakentamaan sellaista suhdetta kun sinä haluaisit.

Ulkopuolisena, ja tuoreena jonkinlainen ero takana, kuulostaa juuri siltä että on hieman epävarma.
Luultavasti tiedän tuollaisen tyypin, pakenee mielummin asioita, kun kohtaa ne tai tunteensa. Eikö vaan?

Tarvitsee aikaa, tai sitten hän ei koskaan pysty rakentamaan sellaista suhdetta kun sinä haluaisit.

-pakenee mielummin asioita, kun kohtaa ne tai tunteensa. Kyllä juuri näin! Hän vielä itsekkin myönsi asian. kun kysyin että pakeneeko hän minua,tätä tilannetta vai kenties jopa omia tunteita.niin sanoi hiljaa että niitä kaikkia ja lähti.

Arvasin! No itselläni suhde takana, joka loppui ilman että mies kävi mitään mitenkään läpi. Ei halua nähdä tai vastaa puhelimeensa. Silti kuulin kaveriltaan että hän rakastaa ym. Pakenee siis vaan. Luultavasti niin kauan kun tunteet ovat jäätyneet.
Pelkurimaista. Mutta minkäs tollaselle tekee.

Tuollaista miestä en kyllä halailisi tässä vaiheessa, kun mies hakee omaa tilaa. Sen sijaan voisin kirjoittaa kirjeitä, joissa yrittäisin kysymyksin auttaa miestä järjestämään ajatuksiaan. Välttäisin painostamista. En ehkä koskaan olisi noin välttelevän miehen kanssa joutunut suhteeseen.

Niin joo. ap:lle vielä, ainoa miten tiedän että saisin tämän miehen pysähtymään ja kohtaamaan tunteensa, olisi törmätä häneen sattumalta. Mutta siihen en kyllä lähde. Vaikka meidän tapauksessa se ei monimutkaista olisikaan.

Kerro selkeästi mitä tunnet ja toivot, että palaatte takaisin yhteen. Sen jälkeen sano, että annat hänelle tilaa ja aikaa selvittää omat tunteensa sinua kohtaan. Jos niitä tunteita on, kehoita lähestymään sinua. Sen jälkeen annat miehelle sitä tilaa ja aikaa, etkä pommita millään ylimääräisellä, laitat viestiä tai puhelua vain jos on oikeasti asiaa. Jos mies halaa, halaa takaisin. Sillä tavalla voit antaa tunteittesi näkyä, mutta älä itse mene halaamaan ellei miehesi selvästi ole halausta vailla. Minusta kyllä tuntuu, että parempi olisi molempien ottaa välimatkaa ja miettiä asioita ihan rauhassa. Jos tunteet ovat aitoja, ne kyllä säilyvät. Nyt kaikki tuntuu olevan niin polttavan kuumaa ja niin kärkevästi pinnalla, ettei tuossa olotilassa sovi kummankaan tehdä minkäänlaisia päätöksiä. Jos asutte saman katon alla, muuttakaa erilleen harkinta-ajaksi. Toisen läsnäollessa on vaikea luoda selkeää tilannekuvaa.

Birgitte:Mies kyllä tietää tunteeni, tosin myös senkin että olen hänelle aika vihainen tästä kaikesta(myös syyn). Asutaan eri osoitteissa mies kun lähti majaili vanhemmillaan siihen asti että sai oman asunnon,meni alle 2vko.

Tänään mies haki lapsen,mua alkoi itkettää, menin makakriin itkemään,niin mies kävi ovella jotain pölisemässä, mutta sitten lähtiessä huuteli ulko-ovelta että tuletko halaamaan minuakin. Aina ennen on vain lähtenyt, ja jättänyt minut itkemään.

Silloin kun mies jätti, meni pari viikkoa ennenkuin sain hänestä mitään irti, silloin hän oli sitä mieltä että ei lähde mun kanssa pariterapiaan,tai yhtään minnekkään, että ei rakasta mua, ainoa mitä tuntee on viha yms.

No mikä ihme sen on että tuntee vihan tunteita,kun ei ole koskaan näiden vuosien aikana kertonut minulle että minä loukkaan häntä tietyillä asioilla, kyllähän siinä kertyy vihaa pakostikkin. Silloin ei antanut koskea,ei vastannut puheluihin, tekstiviesteihin joskus, ei katsonut silmiin, ei suostunut tekemään mitään palveluksia(siis tarkoitan nyt lapseen liittyviä, eli jos mä olin unohtanut ostaa maitoa,niin ei voinu sitä tuoda vaikka olis ollut vieressä kaupassa, jos olin valvonut lähes koko yön ja txt että voisiko olla lapsen kanssa,niin ei), hoiti vaan niin lasta että hän itse oli päättänyt päivän.

Nyt siis tilanne on se että on käynyt kaupassa,ihan vaan minuakin varten, yks viikonloppu kävi pesee pyykit,koska mä olin satuttanut selkäni. on käynyt tässä syömässä yhdessä lapsen ja minun kanssa monta kertaa. tekstaa mulle jos sen elämässä tapahtuu otain,esimerkiksi on päässyt näytöstä läpi tai tentistä. Kun kysyine ttä vihaako se vielä mua,niin ei kuulemma(voi johtua siitä että on ensimmäistä kertaa tuonut tunteensa julki).

Jotenkin tätä kirjottaessa(ja pohtiessa kokonaisuudessaan asioita) tulee mieleen että ehkä mies rakastaakin, mutta on ollut niin loukkaantunut, ja ajatellut että asiat on niin solmussa ettei ne enään selviä.. ja lähtenyt.

tulin tähän lopputulokseen siksi että mies on myös tekstannut mulle että kukaan ei voi itkee tälläsen paskan perään.. uskon että on ihan tosissaan tuon ajatuksensa kanssa(vaikka onkin väärässä, vähän hankala hän toki on,mutta niin minäkin,toisella tavalla).

plaaaaah..mikä romaani :D

Ai jeesus!! Jättäkää exät rauhaan!!!

miksi? Sitäpaitsi jos nyt pilkkua viilataan ni virallisesti se on mun aviomies vielä puolisen vuotta(ainakin). Enkä todellakaan jätä, paitsi sitten kun/jos postiluukusta kolahtaa lappu että harkinta-aika on alkanut(sitten mun täytyy uskoa että ohi alkaa olla)..

Minä kyllä pidän tätä vain parisuhdekriisinä, jonka yli voi päästä. Käyn myös (psyko)pariterapeutilla,eikä hänkään näe vielä tilannetta toivottomana.

Ainoa mikä tässä stressaa on se että en oikein ota selvää miehestä.. tokko hän itsekkään ottaa itsestään selvää.

Arvasin! No itselläni suhde takana, joka loppui ilman että mies kävi mitään mitenkään läpi. Ei halua nähdä tai vastaa puhelimeensa. Silti kuulin kaveriltaan että hän rakastaa ym. Pakenee siis vaan. Luultavasti niin kauan kun tunteet ovat jäätyneet.
Pelkurimaista. Mutta minkäs tollaselle tekee.

onkos meillä sama mies:O :D

Taidanpa tietää tunteen. Mutta miten sinä pystyt tuohon? Uskon että jos mä jätän miehen suht rauhaan,niin hän varmaan alkaisi pitää enemmän yhteyttä,mutta pitäisi vielä löytää keino hillitä itseään.

Tai olinhan mä 18tuntia tekstaamatta miehelle ja heti se alkoi perään kyselee ja soittelee,ehkä mä lähen sille linjalle. Vaikka luulen että jos olisin koko ajan ollut välinpitämätön,niin mies olisi varmasti vieläkin vihainen

Hohhoijaa, tiiätkös että sä alat olemaan jo tosi säälittävä kun jauhat tätä vähän väliä. Ihan samaa asiaa. Koita nyt tajuta, mies ei halua sua enää. Vaikka soittaisi tms.
Ja hei, myös tuo alkaa olla jo ärsyttävää että vastailet kaikkiin ketjuihin ihan kuin niissä olisi sama tilanne kuin sulla. Että jos joku kertoo jättävänsä miehensä kun ei mikään toimi niin älä mene sinne lässyttämään 10 sivua siitä että mies voi olla masentunut blaablaa.
Joo hienoa että olet jälkiviisas oman suhteesi kanssa mutta älä yleistä toisten suhteisiin samaa kaavaa mitä teillä oli. Koita seuraavaksi tajuta todellisuus ennen kuin mies on jo viskannut kaiken romukoppaan.

Hohhoijaa, tiiätkös että sä alat olemaan jo tosi säälittävä kun jauhat tätä vähän väliä. Ihan samaa asiaa. Koita nyt tajuta, mies ei halua sua enää. Vaikka soittaisi tms.
Ja hei, myös tuo alkaa olla jo ärsyttävää että vastailet kaikkiin ketjuihin ihan kuin niissä olisi sama tilanne kuin sulla. Että jos joku kertoo jättävänsä miehensä kun ei mikään toimi niin älä mene sinne lässyttämään 10 sivua siitä että mies voi olla masentunut blaablaa.
Joo hienoa että olet jälkiviisas oman suhteesi kanssa mutta älä yleistä toisten suhteisiin samaa kaavaa mitä teillä oli. Koita seuraavaksi tajuta todellisuus ennen kuin mies on jo viskannut kaiken romukoppaan.

No kuule,jos sua säälittää,niin ei multa ole pois! sovitaanko näin että mä kaivan tän ketjun esiin tossa kesäkuussa,niin katsotaan olitko oikeassa :)

Mies myös halaa yms.

Mistä sä teidät mihin mä olen vastannut ja mitä? Mutta toki minä olen sitämieltä että ongelmille pitää ensin yrittää tehä jotain,ennenku hajottaa lapselta/lapsilta perheen.

Saattaahan se olla, että teillä on vielä toivoa (tai sitten miehestä on vain kiva tulla valmiiseen ruokapöytään). Mutta älä painosta miestä niillä viesteilläsi. Ei ihme, ettei vastaa. Anna aikaa selvitellä ajatuksiaan rauhassa. Jos muutut itse etäisemmäksi, mies ehkä alkaa miettiä, miltä tuntuisi menettää sinut. Tai sitten ei, mutta siinä tapauksessa ei olisi takaisin tulossa muutenkaan.

se on kyllä totta, että tosi moni kylmenee nimenomaan loukkaantuneisuuttaan. yrittää sillä käytöksellä viestiä, ettei hän piittaa mistään koska hänestä ei piitata.

ehkä nykyaikaan silti kuuluu tietty rajattomuus siinä loukkaantuneisuuden asteessa. vaikka olen ollut tikahtua vihantunteisiin ajoittain, niin en olisi ikinä jättänyt maitopurkkia tuomatta.

Yhteistyössä