Mikä mun 1-vuotiasta vaivaa...????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valvotettu äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valvotettu äiti

Vieras
Päivällä mennyt kuin kilpa-auto, ilman mitään vaivaa, ja nyt illantullen näyttäis viimeöinen toistuvan - heti unille mentyään heräilee tosi usein, tarvitsee tuttia/aikuista palauttamaan makuuasentoon/jotain. Normaalisti nukkuu ihan hyvin. Viime yönä valvoi ja vaikersi pari tuntia valveillakin aamuyöstä. Aamulla herätessään piteli korvaansa, muttei sitten taas päivällä ole ollut mitään ongelmaa silläkään osastolla. Ei kuumetta, nuhaa, yskää... Voiko korvatulehdus alkaa tällaisilla oireilla?

...haluisin NIIN kovin nukkua ensi yönä enemmän kuin viime yönä...

Hampaita, masukipeä ja miksei myös tuo korvatulehduskin. Jos toistuu tänä yönä sama käykää huomenna lääkärissä näyttämässä korvat varmuuden vuoksi.

TAI anna ennen nukkumaan menoa särkylääkettä jos sitten nukkuisi ilman kipuja/vaivoja.

Meillä korvatulehdus on juuri oireillut noin! Päivällä kun ollaan pystyssä, niin ei varmaan käy niin korviin (ja päikkärit kun meillä on nukuttu ulkona, niin sielläkään ei niin särje), mutta makuultaan sitten särkee... Ja just tuo, et valvotaan useampi tunti sit keskel yötä... Toki hampaiden tulokin saattaa vaivata juuri korvasärkynä makuuasennossa...

Meillä on pari yötä nukuttu normaalia huonommin, heräilee useamman kerran yössä ja tänään selvisi syykin, sillä 2 poskihammasta on puhjenneet, että ne meillä ainakin on aiheuttanut kränää.

Meillä myös on nyt pari viikkoa nukuttu huonommin. Heräilty monta kertaa yössä ja pitänyt rauhoitella joskus pitkäänkin. Poskihampaathan ne meilläkin vaivaa, kaksi tuli alas nyt kerralla ja ylös ihan milloin tahansa kanssa puhkeaa.

Voi hitsit, ollaan niin hyvin vältytty noilta tulehduksilta... No, kai se tosiaan täytyy lekurille kipaista jos koko yö vielä menee eilisellä kaavalla.

En ehdi enää lääkitä, kun meni jo nukkumaan (tietysti jos heräilee kunnolla taas niin sitten...), ja hampaistakaan ei ensimmäisten puhjettua ole tällaista showta tullut. Ihmetytti vaan tuo just, kun päivällä touhuaa ihan normaalisti, ja yö sitten on tollaista! Ihan loogista kyllä et makuuasento vaivaa jos korvissa kipua. Nukkui kyllä päikkärit sängyssään, eikä silloin ollut ongelmia... Niin ja on kyllä syönyt tosi niukasti eilen ja tänään. Joku sitä kyllä vaivaa, mikä menee päivänpaistetta piiloon :D

Onko teillä muuten ollut aina kuumetta korvatulehduksen kylkiäisenä? Meillä korvatulehdus liittyi kerran nuhaan, mutta tällätavalla ilman räkätautia ei ole ollut. Silloin oli tietysti helpompi epäillä että limaa on korvissa kanssa.

Niin lisään vielä, että meille on ihme kyllä poskihampaat kaikki tulleet, ja ilman oireita ja itkuja. Tosiaan ainoastaan ekaa hammasta tehtiin "pitkällä kaavalla" jolloin valvotti viikon verran.

korvatulehdukset eivät ole aina nostaneet lämpöä. joskus huomattu vahingossa eli ei havaittavia oireita. ripuli on ollut aika hyvä indikaattori ja varsinkin itse haistan kakasta, jos lapsella tulehdus. onpa jopa joskus jätetty lääkitsemättä ja itsekseen parantunu. joskus on koriva puhjennutkin, ilman esioireita.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
korvatulehdukset eivät ole aina nostaneet lämpöä. joskus huomattu vahingossa eli ei havaittavia oireita. ripuli on ollut aika hyvä indikaattori ja varsinkin itse haistan kakasta, jos lapsella tulehdus. onpa jopa joskus jätetty lääkitsemättä ja itsekseen parantunu. joskus on koriva puhjennutkin, ilman esioireita.

Hei, onko haju sellainen "makea", ja kakka kellertävää? Mietin vain, kun vatsa tuolla on sekaisin vähän ollut eilen ja tänään! Luulin että johtuis ruokavaliomuutoksesta, ja voihan se hyvin ollakin niin, mutta saattaahan se tähänkin tosiaan liittyä.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:

Hei, onko haju sellainen "makea", ja kakka kellertävää? Mietin vain, kun vatsa tuolla on sekaisin vähän ollut eilen ja tänään! Luulin että johtuis ruokavaliomuutoksesta, ja voihan se hyvin ollakin niin, mutta saattaahan se tähänkin tosiaan liittyä.

haju on tosiaan makea, sellainen imelä. kakka voi olla vaikka minkä väristä. ja usein makuullaanolo on hankalaa. minä jos oisin sinä, käyttäisin näytillä. korvatulehdukset ovat yleisiä ja minulla on vain yksi neljästä säilynyt niiltä täysin. yhdellä ollut todella paha kierre.