Mikä mulla on, kun menkat tuli uudestaan 14 pvn jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alli

Vieras
Eli mulla oli 2 viikkoa sitten menkat ja nyt ne alkoi taas! Mulla on suht säännöllinen kierto, heittänyt muutamalla päivällä eikä ennen ole ollut väliivuotoja.

En käytä hormonaalista ehkäisyä.

Olen laihduttanut 5kg kuukaudessa ja on ollut mahtava stressi. Olisiko voi´nut aiheuttaa uudet menkast? Eiks yleensä laihduttaessa jää menkat POIS?

Joskus voi olla tilapäisiä hormonihäiriöitä , jotka voi aiheuttaa ton, mutta tuo stressi voi olla kyllä yksi aika hyvä syy, kun yleensä sulla ilmeisesti on normaali kierto. Mulla on ihan alusta saakka ollu menkat pari kertaa kuukaudessa eli suunnilleen 14pv edellisistä ja lisäksi vuodan kun niagaran putoukset. Synnytyksen jälkeen ei sentään ole ollut enää niitä sairaita kipuja mitä aiemmin oli. Jos sulla tulevat seuraavat kuukautiset normaalisti niin ei kyllä pitäis olla syytä huoleen. Kannattaa käydä lääkärillä jos monta kertaa peräkkäin käy noin.

Mulla kävi kanssa kerran stressissä sillee, et kesti 14 pv vuoto. Normisti muutaman. 3-4. Et kyl stressi voi tehä iha itessään sen, et ne sekaantuu. Seuraavat tuli mul normaalisti. EN huolestuis, jos tilanne stabilisoituu jatkossa.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Joskus voi olla tilapäisiä hormonihäiriöitä , jotka voi aiheuttaa ton, mutta tuo stressi voi olla kyllä yksi aika hyvä syy, kun yleensä sulla ilmeisesti on normaali kierto. Mulla on ihan alusta saakka ollu menkat pari kertaa kuukaudessa eli suunnilleen 14pv edellisistä ja lisäksi vuodan kun niagaran putoukset. Synnytyksen jälkeen ei sentään ole ollut enää niitä sairaita kipuja mitä aiemmin oli. Jos sulla tulevat seuraavat kuukautiset normaalisti niin ei kyllä pitäis olla syytä huoleen. Kannattaa käydä lääkärillä jos monta kertaa peräkkäin käy noin.

No johan on kierto sulla!!! 8-O

Ole hyvä :) ja älä hätäile, kyl se siitä varmasti normalisoituu :) ja jos ei, lääkäris käynti auttaa :) mut toi laihtuminen ja stressi varmaan vaan käyneet keholle tosiaan, ei paniikkii :).

Sama homma täällä... ! Mulla oli syksyllä "kuukautiset" kaksi kertaa peräkkäin...eli parisen viikkoa väliä ja taas.... lääkäriin menin heti ja nou hätä...lääkärikään ei osannut sanoa missä vika, vaikkakin samassa löydettiin isoja kystia. Sama homma tapahtui nyt tammi-helmikuun vaihteessa. Edellisistä kuukautisista vain 11pv ja taas alkoi vuoto :( sitten tajusin että olen laihduttanut aika paljon lyhyessä ajassa ja töiden ja opiskelun vuoksi tosi kova stressi päällä....nyt olo on jo helpottunut ja tajusin että nyt TÄYTYY OTTAA RAUHALLISEMMIN ! Terveys tärkein...muut tulevat perässä.... mutta suosittelen kyllä että käyt varmuuden vuoksi lääkärin luona, koskaankun ei tiedä mistä tällainen johtuu, saatpa ainakin mielenrauhan :D

Mullaki tuli nytte tupla-menkat.. enste oli syyskuun 2-4 päivä, sitte oliki jo toiset menkat syyskuun 30-lokakuun 2 päivä.. ja nytte sitte lokakuussa kans 22-26 päivä! en ymmärrä.

Vissii huomenna varaamaan aikaa johki.

eli oon 01 syntyny tyttö ja olin tän kuun alussa kreikassa ja mulla alko siellä menkat vaikka pitäs alkaa vast loppu kuukaudest. no ne sit loppu sen 4-5päivän jälkeen mutta nyt ne sit alko uusiks täst loppu kuust ja on ollu pidempää ku yleensä on ja se veri on ruskeeta eli onks mul joku syöpä tai jotain kosk mua pelottaa et joudun sairaalaa tai johoki... pliis auttakaa >_<