MIKÄ MULLA ON?! (alapääjuttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Oon syönyt e-pillereitä kohta vuoden (ennen synnytystä monta vuotta), aina ollut menkat säännölliset ja samanlaiset. Viimeksi reilu viikko sitten kun menkkojen piti alkaa, niin tuli vain pientä vuotoa, tummanruskeaa. Raskaustestin tein kahteen kertaan, ja molemmilla kerroilla se oli negatiivinen.

Nyt on sitten sieltä asti ollut "jännä tunne" mahassa koko ajan, alavatsaa vihloo koko ajan, ja alaselkää kuumottaa ja sinnekin juilii. Parina kertana vessassa on paperiin tullut vaaleaa/kirkasta "limaa", ei kuitenkaan kutinaa tai pahaa hajua.

Mitä tää voi olla?! Ei ole normaalia tällaiset kivut. Tai en voi puhua varmaan kivuista, mutta vihlomiset. Ja kun se on päällä koko ajan, ei vaan mitään hetkittäistä. :/

Maanantaina varaan heti ajan gynelle, toivottavasti sen saan mahd. pian. Toivon myös ultran samalla, kattoo ettei siellä oo mitään epämääräistä. Pelottaa vaan, maalailen jo kauhuskenaarioita ja pelkään kuolevani. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla on samanlaista ollut nyt vuoden ku laitoin hormoonikierukan,tulee sillon tällön ruskeaa vuotoa ja limaa, alaselkää polttelee ja maha on kipeenä useesti.

Mut mulla se ei siitäkään voi johtua.
Onko tuulimunassa tai kohdun ulkopuolisessa raskaudessa tällaisia oireita, vai näyttääkö testi silloin plussaa?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
tuulimuna ja kohdunulkopuolinen on nyt todella epätodennäköisiä, sillä niissä raskaustesti näyttää ihan samalla tavalla plussaa kuin raskaudessa

Ok :(
Mitäköhän sit... Tulehduksissakin varmaan oireina on pahaa hajua tms.?

siihen nuo kuvaamasi oireet ei sovi. kysta ehkä, nehän on monesti ihan vaarattomiakin. mulla on ollu sekä endoa että kystia, oireilee jatkuvana säteilevänä kipuna eikä vihlaisuina.

Alkuperäinen kirjoittaja tuskin endoa:
siihen nuo kuvaamasi oireet ei sovi. kysta ehkä, nehän on monesti ihan vaarattomiakin. mulla on ollu sekä endoa että kystia, oireilee jatkuvana säteilevänä kipuna eikä vihlaisuina.

Kiitos! Kystasta olenkin lueskellut juuri netistä, ja oireet kyllä voisi olla siihen viittaavaa. Kipu on todellakin jatkuvaa, ei mitään yksittäisiä vihlaisuja silloin tällöin.

Kyllä munasarjakysta voi hyvinkin sekoittaa säännöllisen kierron. Lisäksi on oman kokemukseni mukaan kipeä, tosi kipeä. Minulla oli jonkinlainen "rakkulakysta", joka siten puhkesi omia aikojaan, ja sai aikaan rajun vuodon ja vielä rajumman kivun. Mutta sinänsä "vaaralliseksi" kystaa ei luokitella - siis sanana kysta kaiketi tarkoittaa hyvänlaatuista kasvainta... Mutta voi kai aiheuttaa ison sisäisen verenvuodon.

En tiedä, voivatko nuo sinun selkäkipusi liittyä munasarjakystaan. Oudolta kuulostaa - mutta aiheuttaahan menkatkin toisille selkäsärkyä.

Älä nyt ainakaan hautajaisiasi suunnittele vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Kyllä munasarjakysta voi hyvinkin sekoittaa säännöllisen kierron. Lisäksi on oman kokemukseni mukaan kipeä, tosi kipeä. Minulla oli jonkinlainen "rakkulakysta", joka siten puhkesi omia aikojaan, ja sai aikaan rajun vuodon ja vielä rajumman kivun. Mutta sinänsä "vaaralliseksi" kystaa ei luokitella - siis sanana kysta kaiketi tarkoittaa hyvänlaatuista kasvainta... Mutta voi kai aiheuttaa ison sisäisen verenvuodon.

En tiedä, voivatko nuo sinun selkäkipusi liittyä munasarjakystaan. Oudolta kuulostaa - mutta aiheuttaahan menkatkin toisille selkäsärkyä.

Älä nyt ainakaan hautajaisiasi suunnittele vielä.

Mulla taas ei ole koskaan ollut tällaista. Mietityttää tuo kun menkat oli niin minimaaliset, ja sitten nämä kivut. :/ Jospa pääsisin äkkiä lääkärille ja ultraan, olen satavarma että kaikki ei kuitenkaan kunnossa ole.

Päivitänpä vähän. Olen nyt käynnyt kahdesti pissakokeissa, sekä verikokeista on otettu munuais- ja maksa-arvot sekä crp. Kaikki ok, sekä pissa että verikokeet. Viikon päästä on aika gynelle ja pääsen vihdoinkin ultraan! Nyt pelottaa ihan todella, että mikä mulla on. :(

Huomenna soitan vielä raskaustestin tuloksen pissasta (omat testit näyttää ainakin negaa, joten positiiviseen tulokseen en usko).

Hei pliis, ottakaa joku kantaa ja sanokaa mitä mieltä ootte.
Tuun hulluks kun itestään pyörittelen ja vatvon näitä juttuja. Netistäkään en enää sivuja löydä, missä en ois käyny.. :(

Yhteistyössä