mikä mua vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoltaTÄYNNÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoltaTÄYNNÄ

Vieras
Hei

Mitäs osaisitte sanoa seuraavaan: kolme viikkoa sitten alkoi vasemman puolen kyljen alta pistelemään, sillai lievästi. Huomasin vaan että onpa outoa. Ja tämä tapahtui itseasiassa just sen jälkeen kun menkat loppuivat. Myös alkoi kirkasta vuotoa tulla, aattelin että normaalia valkovuotoa? Sitä kesti viikon. Vatsa tuli muualtakin kummalliseksi. Semmosta kuumotusta tai jotain. Välillä ollut vähäisempänä. Nyt viikon verran kuvioihin on mukaan tullu alaselkäsäryt.Nekään ei kovin pahoja, sellaista pistelyä tai pientä jomotusta. Välillä kipu tuntuu vaan oikealla puolen alaselkää ja säteilee siitä oik.pakaraan. Myös samanaiakisesti alavatsaan pistää, erityisesti vasemmalle puolelle. Ihan kummallista. Ja viikon sisään pitäis alkaa menkat. Jos tätä olis kestänyt vasta muutaman päivän, ajattelisin että ehkä olen raskaana mutta kun nämä alkoivat heti viime menkkojen loputtua niin en ymmärrä yhtään. Niin ja mitään muutoksia ei oo tapahtunu paskankoostumuksessa,ei oo ripulia,ei ummetusta, ei tuu verta, ei limaa. Myöskään ei oo kuumetta, ei pahoinvointia, ei laihtumista, ei anemiaa, ei ruokahaluttomuutta...

olen varannut ajan lääkäriin joten selviää tää asia toivon mukaan mutta sitä ennen olis mukava kuulla jos joku olis kokenu vastaavaa että mitä tää ehkä vois olla?

Kirkas, venyvä vuoto on ollut todennäköisesti ovulaatiota edeltävää hyvin hedelmällistä limaa. Itsellänikin se alkaa heti kuukautisten päätyttyä ja kestää ovulaatioon saakka. Nuo kivut ja kuumotuksen tunteet sen sijaan kuulostavat erikoisilta. Tulee toisaalta mieleen virtsatietulehduskin. -> Missäs se tuntuisi jos vti olisi noussut munuaisiin asti, tuntuuko se selässä?

Minulla oli samantapaisia oireita jotka viimein pahenivat lähes synnytykseen verrattaviin supistuskipuihin, kuumettakin piti päiväkausia ja kirkas tympeän hajuinen vuoto jo lorisi housuihin ja alaselkää särki. Viimein arvauskeskuksen lääkäri tajusi laittaa eteenpäin naistentautien polille ja diagnoosi oli märkäinen kohtutulehdus. Kierukka pois ja 2 vahvaa antibioottikuuria päälle. Hengissä selvisin mutta en toivo pahimmalle vihamiehellenikään moista vaivaa. Kivut olivat pahimmillaan ihan helvetilliset.
Ei sinulla välttämättä ole tätä mutta kannattaa mennä lääkäriin ennenkun tilanne on yhtä paha kuin minulla.

Itselläni on aivan samanlaisia ongelmia. Alavatsa toisinaan "kipeä", ei siis särje mitenkään häiritsevästi, mutta tuntuu. Lisäksi alaselkä särkyillyt samalla tavalla. Ja samat ongelmat alkoivat myös kuukautisten jälkeen. Tein raskaustestinkin, tosin en edes uskonut olevani raskaana, joten negatiivistahan se näytti. Syön e-pillereitä.

Ongelmat jatkuneet nyt pari viikkoa. Kävin alkuviikosta terveyskeskuksessa antamassa virtsanäytteen, josta tutkitaan yleensäkin löytyykö jotain ja lisäksi tehdään klamydiatesti. Klamydiaa en niinkään epäile, tai ainakaan sen ei pitäisi olla todennäköistä (ainahan kaikki on kuitenkin mahdollista). Virtsatietulehdukseen söin enenn menkkoja kuurin, ja se meni ohi, mutta oireet voivat myös johtua siitä.

Saan tänään tai viimeistään huomenna tuloksia labrasta, joten kohat selviää ainakin jotain. Ilmoittel kun olet käynyt lääkärillä, saitko jotain selvää mikä sinua vaivaa?

Sain tosiaan omat labratulokseni tänään. Klamydia negatiivinen, eli sen suhteen ok. Virtsassa floora-arvot (oliko se joku bakteeri- vai normaalifloora tms) koholla, eli sitä oli kuitenkin paljon. Johtuu joko huonosti otetusta näytteestä tai sitten sitä on virtsassa.
Tulehduksen merkkejä ei muuten kuitenkaan löytynyt.
Sain ajan lääkärille ensi viikolla, joten katsotaan mitä sitten tapahtuu. Oireethan eivät nytkään kauheasti häiritse normaalia päivääni, mutta vähän kuitenkin, joten parempi selvittää asia.

Yhteistyössä