Mikä mua vaivaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt 2lapsen äitee.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt 2lapsen äitee.

Vieras
Tässä jo useita kuukausia oon kärsiny unettomuudesta, heräilen yöllä 1-2h välein enkä saa ainakaan puoleen tuntiin unta. Päivisin oon sitten tosi väsynyt ja illallakin ihan valmis nukkuun jo ysin pintaan, saisinkin heti unta mutta esim. eilen kun nukahdin klo 22 sohvalle niin heräsin jo ennen 23 enkä saanu ennen yhtä unta ja heräilin taas jatkuvasti.. Tää alkaa oleen tosi rasittavaa :/
Mistähän tällänen vois johtua? Onkohan mahdollista saada vielä joskus nukuttua kokonainen yö ilman katkoja? Mitään pillereitä en suostu ottamaan kun pelkään että jos sellasia ottaisin niin en heräis yöllä jos lapset sattuisivat huutelemaan..
Blaah, ei jaksa...

Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Mene lääkäriin selvittämään tuo asia. Varmaan joku stressi on jääny päälle.

Oon tuota miettinytkin mutta en viitsis lääkäriin mennä jos siellä alkavat vaan niitä pillereitä tyrkyttämään.

Stressi ja/tai masennus aiheuttaa juuri noita yöheräilyjä. Kannattaa tutkia kaikenlaisia luonnollisia keinoja saavuttaa lisää terveyttä elämään. Liikuntaa pitäisi myös harrastaa.

Voimia!

Mulla oli ihan sama juttu ja on edelleen. Äippälomalla kuopus herätti parhaillaan 15 kertaa yössä. Minä kävin hakemassa unilääkettä tilapäisesti. Se ajatus lähtee taas niin uusille urille yhden nukutun yön jälkeen. Nyt taas körsin samasta vaivasta työstressin takia ja yöunet on tosi katkonaisia ja lyhyitä ja töissäkin pitäis jaksaa. Pyysin lääkäriltä melatoniinia, joka on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin unilääke. Alkuun nukuinkin kuin tukki ekat pari viikkoo, mut nyt teho ei enää sama ja kestää kauan ennenkuin saan unta. Itse mietin kaikenmaailman työasioita ja uni ei vaan tule. Älä nyt kavahda, mutta monesti myös tietämättään ahdistunut ja lievästi masentunut ihminen alkaa oireilla ensin tuollaisella katkonaisella unella ja aamuyövalvomisella. Toivon, että käännyt lääkärin puoleen. Jaksuja sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Mene lääkäriin selvittämään tuo asia. Varmaan joku stressi on jääny päälle.

Oon tuota miettinytkin mutta en viitsis lääkäriin mennä jos siellä alkavat vaan niitä pillereitä tyrkyttämään.

Sano ettet huoli, jos sitä mieltä tosiaan olet. Lekuri voi sitten miettiä muita vaihtoehtoja. On niitä sellaisiakin lääkkeitä joita mun mielestä voi huoleti ottaa tuossa tilanteessa, kuten melatoniini. BTW oletko yksin lasten kanssa? Jos et, se toinen tietenkin voisi hoitaa mahdolliset yöherämiset jonkin aikaa että saat itsesi balanssiin joko lääkkeillä tai ilman.

Kiitos kaikille vastauksista :) Oon siis yksin 2pienen lapsen kanssa eli ei ole puolisosta apuja :( Taidan heti huomenna ottaa yhteyttä lääkäriin, pakko nyt on jotain tehdä kun ei tää mun ihmettely taida asiaa helpottaa :/

Mulla samoja ongelmia, ajattelin että huono ruokavalio, liian vähän liikuntaa, liian vähän virikkeitä itselle. Verikokeet otatin, kaikki priimaa. Ei auttanu ruokavalionmuutokset ja harrastukset.
Masennusta. En vain antanu sille tilaa kun taistelin vastaan ja ajattelin että vika on mun asenteessa!