Mikä minulla on?? Kova päänsärky/pahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miee

Vieras
juu eli, yöllä alkoi päänsärky ja heräsin siihen monesti yön aikana..
Oksettaa.. Otin buranaa 600mg, ei tunnu hirveästi auttavan, joskin vähän auttaa. Kenelläkään ollut vastaavaa?

Itse mietin että oisko stressiä tai niskat vaan niin jumissa että sattuu ohimoon.
Sitten tietysti luin nettiä ja pelkään että on jotain vakavampaa esim. aivoverenvuoto.

Itsellä ei ole sellainen olo että lääkäriin tarvisi ainakaan vielä mennä, katsoo jos oireet pahenee.

Flunssa tuskin on. Ja ei ole ikinä ollut näin kovaa kipua ennen.

Nokun kysyin mieheltä ja hällä on, niin sanoi että se särky on melkein niin kovaa ettei pysty olemaan. Muttakun ei tämä ihan niin kovaa ole. Mutta kovempaa kun minulla ennen. Eikä ole ennen ollut päänsärkyä yöllä tai että jatkuisi vielä kun herää.

Mulla välillä on sellaisiakin migreenikohtauksia, että itse särky ei ole kummoinenkaan, tai sitä ei välttämättä edes tule, mutta ennakko-oireet on selvät tai pahoinvointia voi olla silti. Välillä taas tuntuu, että pää hajoaa, jos liikahtaakaan. Eli säryn voimakkuus voi vaihdella huomattavasti. Kyllä tuo migreeniltä kuulostaa. Saitkin tuossa jo lääkitysohjeet, kokeile niitä!

Eikai kukaan tollasia määriä syö särkylääkkeitä? :o

Juu en oo kyllä kuullu että ihan noin paljon. Mutta kaks 500mg Para-tabsia TAI sitten tosiaan toi 800mg Buranaa kannattaa kokeilla.
Jos ei auta niin voi olla sitä migreeniä ja siihen saa erikseen lääkettä kun meet lääkäriin. Mulla ainakaan särkylääkkeet ei vie sitä oksettavaa oloa mihinkään.

Mulla toimii migreeniin nykysellään usein se 800mg ibuprofeiinia + 1200mg parasetamolia pompsina. Tosin jos ap on jo vedellyt lääkkeitä tälle vuorokautta ni pitää pitää huoli ettei se vrk-annos noissa ylity. (3200mg ibuprofeiinissa ja 4000mg parasetamolissa).

Mä otan tavallisimmin 1200 mg ibuprofeenia. Pienemmällä ei mene ohi, vaan lääkettä joutuu napsimaan lisää. Kerralla iso annos, että kohtauksen saa heti poikki. Joskus joutuu silti ottamaan varsinaisen kohtauslääkkeen. Maxalt maksaa nykyään 9 €/kpl, että ensin nappaa kyllä mielellään buranaa, jos menis sillä...

Kuulostaisi kovalta niskasäryltä, joka heijastuu päähän. Kipu voi siinä olla migreeniäkin vastaava (olen itse potenut molempia). Särkylääkettä, lämmintä hartioille/lämmin suihku ja voisiko vaikka mies hieroa lihaksiasi. Rauhallista lepäiyä.

Juu en oo kyllä kuullu että ihan noin paljon. Mutta kaks 500mg Para-tabsia TAI sitten tosiaan toi 800mg Buranaa kannattaa kokeilla.
Jos ei auta niin voi olla sitä migreeniä ja siihen saa erikseen lääkettä kun meet lääkäriin. Mulla ainakaan särkylääkkeet ei vie sitä oksettavaa oloa mihinkään.

No mulla on melkeensä niinnikkeesti että ku iskee toi migreeni niin 2x 550mg miranax sekä 1-2 panacodia päälle että lähtee pois ja melkeen mieluiten kahvin kera että tehostaa vaikutusta. Tavan panadol 1g:sta ei oo apua. Ja toi on ihan lekurin "siunaamana" toi annos.

ja ap:lle migreeniä on niin moni asteisia että joillakin on että lamppu sammuu,oksetttaa ja dynamiittiä päässä. Joillakin sitten taas lievempänä niin että särkee hitosti mutta ei muuta.

Kannattaa kokeilla ihan burana+panadol yhteisellä jos ei auta niin lekurille.

Yhteistyössä