Mikä/minkälainen on paras kinkku? Siis olen ostamassa.. Tuore vai pakastettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saimi

Vieras
Eli ensimmäistä kertaa ostan itse kinkun. Tähän asti isäni on ostanut koko sian ja siitä itse suolannut meille kinkun.

Nyt en sitten ymmärrä mitään noiden kaupan kinkkujen päälle. Eli onko merkitystä ostanko sellaisen pakastetun vai tuoreen kinkun? Sillä luulla vai ilman? Luultavasti n. 7 kg kinkku tarvitaan.. Ylensä meillä ollut sellainen n. 10kg, jossa se luu mukana.

Mikä on teidän mielestä paras kinkku? Onko valmistajalla/merkillä väliä?

Kiitos neuvoista jo etukäteen..

Juhlakinkku potkalla pakasteena on meillä yleensä (n 8 kg). Siinä on se luu mutta vaan siinä reunassa. Pitää muistaa vaan ottaa ajoissa sulamaan. Yks vuosi unohtui ja puolijäisenä laitettiin uuniin eikä tosiaan ollu hyvää kinkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja V:
mulle pitää ehdottomasti olla harmaasuolattu

Minkälainen tämä sitten on? Olen kuullut kyllä tuon harmaasuolatun, mutta mistä sen sitten erottaa? Vai onko siis ne tuoreet harmaasuolattuja? Vai lukeeko se sitten erikseen? Saako niitä marketeista?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Minkälainen tämä sitten on? Olen kuullut kyllä tuon harmaasuolatun, mutta mistä sen sitten erottaa? Vai onko siis ne tuoreet harmaasuolattuja? Vai lukeeko se sitten erikseen? Saako niitä marketeista?

Kyllä ne yleensä on harmaasuolattuja. Mutta kannattaa tietenkin tarkastaa asia. Monessa paikassa punasuolatut pitää tilata erikseen. Jos ostat pakastetun, niin laita se jo nyt jääkaappiin sulamaan. ;)

Osta perinteinen kinkku, tai sitten juhlakinkku. Niitä juhlakinkkuja potkallisia tai potkattomia. Se potka lähinnä koristeena siinä, ja tietenkin lisää painoa jonkin verran, että se kannattaa huomioida.

Ihan tavalliset pakastekinkut on yleensä harmaasuolattuja,lukee erikseen,lihasta tulee vaaleaa,ei punaista.En voi sietää punalihaista possua.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Osta perinteinen kinkku, tai sitten juhlakinkku. Niitä juhlakinkkuja potkallisia tai potkattomia. Se potka lähinnä koristeena siinä, ja tietenkin lisää painoa jonkin verran, että se kannattaa huomioida.

No saakos vielä kysyä mitä eroa on perinteisellä ja juhlakinkulla?

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

No saakos vielä kysyä mitä eroa on perinteisellä ja juhlakinkulla?

juhhlakinkussa ei

Joo. Se on vaan tehty harmaan talouden suolaamossa. Muissa kinkuissa on nitriittiä.

You should realize the actual hints on the trade, particularly if you need to acquire many printed things the thing is with retailers every day. The very first thing you will have to do will be select a brand name in whose goods you're interested in obtaining. Pay a visit to his or her internet site to discover more regarding any sites they have got near you. When you've gathered a listing of their outlets, attempt viewing as many as you possibly can must his or her wholesalers. A few retailers pay for on-line wholesalers, so that you can generally consult the actual keep boss for that web address. The next thing is traveling to the website as well as picking out the exact same object from the wholesalers list. Purchasing on the internet is simple and you should have got the treats in just a handful of working days. prentice capital management website Regularly search for approaches to strengthen your support services. prentice capital management website Carry out We all However Incorporate some Doubters Below?

Yhteistyössä