Mikä Miestä vaivaa? Aina äksyää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Mikä tuota miestä vaivaa? Taustaa: minulta käsi leikattu, joka nyt kipsissä elokuun loppuun asti. Eli sillä ei mitään pysty tekemään. ensimmäiset 5viikkoa leikkauksen jälkeen kärsin todella kovista kivuista, nyt sen verran helpottanut että puhelinta kärsii kädessä pitää, sen painavampaa en saanut lupaa kädellä nostaa.

Olen kuitenkin tehnyt kotitöitä, siivonnut rikkaimurilla, järjestellyt paikkoja ym. Mitä nyt yhdellä kädellä pystyy tekemään. mies käynyt kaupassa, tehnyt ruuan. pyykit hoidettu niin että minä laitan koneeseen, mies laittaa narulle. Tämän 1,5kk aikana mies on imuroinut koko kodin yhden kerran, en tahdo edes tietää mitä meidän sohvan tai sängyn alla on.

Mies hermostuu aina jos erehdyn jotain mainitsemaankin kotitöistä. Nyt se käy vain töissä, nukkuu, istuu konella, ja tekee ruuan. Se ei koskaan kysele pojalta (8V) mitään, aina vain huutaa pojalle joka asiasta ja valittaa. Mies ei kertaakaan leikkauksen jälkeen ole kysynyt miten minä jaksan ja mitä haluaisin tehdä. Mies juoksee omissa menoissa joka viikon loppu sen kummemmin meiltä mitään kysymättä.

Nyt suuttui kun en olisi innokas lähtemään mökille, jossa ihan hirvittävän kuuma ja hankalat peseytymis mahdollisuudet tämän käden kanssa. mitään en siellä edes pystyisi tekemään, ollaan siellä kuitenkin oltu useampi viikon loppu mutta nyt ei helteiden takia innosta sinne lähteä. Kotona viileämpää ja kipsin kanssa näin ollen helpompi olla.

Mies ei tunnu näkevän mitään asiaa minun kannalta, tuntuu ajattelevan vain itseään. Kysyin siltä että entä jos se olisi minun tilanteessa että kuukausi kaupalla menisi niin ettei juuri mitään pysty tekemään, sanoi että hänet joutaisi viedä hullujen huoneelle. kysyin viekö minutkin, sanoi että en kuulemma vielä hullu ole. sanoin että mistäs se tietää kun ei ikinä ole kotona eikä ikinä keskustele kanssani.

Mitä minun pitää muuttaa (itsessä?) että mies rauhoittuu ja alkaa ajatella? Kotitöitä se ei ainakaan jaksa tehdä, sen huomannut. Miksi pojalle pitää huutaa? sanoin miehelle eilen kun huusi pojalle illalla että syö nopeammin iltapalasi, että poikaa pitäisi kehua enemmän eikä aina kaikesta motkottaa. Mies vastasi että kehuu kun on siihen aihetta. Olen itse ihan väsynyt tähän tilanteeseen. Pitäisikö suostua mökille lähtöön ja kärsiä itse, silläkö mies rauhoittuu....

Lähetä se mies sinne mökille yksin rauhoittumaan. jospa sitä ketuttaa istua kotona samojen ihmisten kanssa tekee samoja asioita. näin joskus käy kun kaikilla on lomaa yhtä aikaa.

Yhteistyössä