Mikä mielestänne on normaalia? (parisuhdeongelmat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rikilii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rikilii

Vieras
Mietin tässä reagoiko ystäväni normaalisti "kumppanin" menetykseen. Taustalla siis sellaista, että ystäväni tutustui tähän mieheen nettitreffien välityksellä. Tutustumista edelsi pitkäaikainen juttelu messengerissä ja kun sitä oli muutaman kuukauden ajan kestänyt, he tapasivat ensimmäisen kerran. Silloin ihan tuttavallisissa merkeissä, koska molemmilla oli lapsia mukana. Sitten juttelu netissä jatkui. Lopulta mies tuli hänen luonaan käymään ja kävi selväksi, että molemmilla oli tunteita toisiaan kohtaan. Erinäisistä syistä suhde ei kuitenkaan edennyt ystävyyttä pidemmälle, vaikka oli siinä jotain suukottelua ja muuta romanttista piirrettä ollut. Seurusteluun ei suhde kuitenkaan edennyt. He tapasivat alle 5 kertaa milloin miehen, milloin naisen luona. Olivat yötä toistensa luona. Lopulta ystäväni luonteenpiirteet osoittautuivat sellaisiksi, että mies pisti välit poikki. Ensin hän halusi pitää taukoa, mutta tauon aikanakaan ystäväni ei muuttanut toimintaansa vaan jatkoi.. :confused: Mies sitten pisti välit kokonaan poikki. Kun ystäväni oikein kinusi ja kinusi, hän sai kiristettyä miehen sanomaan: "en mä vaan tiedä otanko enää yhteyttä, ehkä otan, ehkä en".

No. Tästä on kolme kuukautta. Ystäväni puhuu miehestä kokoajan. Siis kokoajan. Käy läpi asioita yhä uudestaan ja uudestaan. Sitä, kuinka epäreilua tämä on, kuinka väärin häntä on kohdeltu. Kuinka hän ei voi olla miettimättä, ottaako mies vielä yhteyttä. Kuinka hän voisi muuttua miehelle mieleiseksi jne jne.

Mielestäni ystäväni reagoi turhan voimakkaasti. Mitä te olette mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja vähän sekavaa;24181120:
Mies siis kertoi ystävällesi hänen jostain luonteenpiirteistä joiden takia ei halunnut enää tapailla? Mitä ne luonteenpiireet olivat?

Sori kun on sekavaa. :p En viitsinyt kaikkea kirjoittaa kun olisi tullut niin pitkä viesti. Niin, siis tämä mun kaveri on aika sellaista...ripustautuvaista sorttia, ja soitteli ja kyseli aika paljon kai perään.. ja silleen vähän kyttäili. :( Niin mies ei sitten halunnut hänen kanssaan olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24181119:
Tää on vaan mun mielipiteeni, mutta parisuhde ei ole parisuhde jos "seurustellaan" lähinnä netin välityksellä.

No sitä mäkin olen vähän yrittänyt ystävälleni puhua, että ei hän oikeastaan edes tunne tätä miestä kun eivät he ole niin paljon aikaa yhdessä oikeastaan viettäneet. Mutta ystäväni pitää kuitenkin tilannetta ihan verrattavana siihen, että kymmenien vuosien ystävyys tai parisuhde katkeaisi.

Sellaista se on, netissä kun tapaa - totuus IRL voikin olla ihan erilainen. Se mies ei ehkä tykännytkään siitä naisesta. Olipa kyse luonteesta tai ulkonäöstä tai mistä vaan. Eikös sen pitäis olla selvä tuon käytöksen pohjalta. Ja - netissä on tosi helppo tapailla useita miehiä/naisia. Ehkä sillä miehellä on monta rautaa tulessa ja löytyikin joku hauskempi tapaus.

No sitä mäkin olen vähän yrittänyt ystävälleni puhua, että ei hän oikeastaan edes tunne tätä miestä kun eivät he ole niin paljon aikaa yhdessä oikeastaan viettäneet. Mutta ystäväni pitää kuitenkin tilannetta ihan verrattavana siihen, että kymmenien vuosien ystävyys tai parisuhde katkeaisi.

Parisuhteen kesto ei tietenkään kerro sitä kuinka vaikea ero on ja kuinka paljon toista kaipaa. Mutta tietysti tuollaisessa tilanteessa, jossa ei olla oltu oikeasti kunnolla yhdessä ystäväsi ottaa eron aika raskaasti. Mutta jos hän on muutenkin ripustautuvaa sorttia niin aika ymmärrettävää, että ripustautuu erossakin.

Jotkut ihmiset voivat olla naimisissa kymmenen vuotta ja erota ja silti kertovat, että ero jostain muutaman kuukauden suhteesta oli raskaampi kuin se kymmen vuoden jälkeen tullut ero. Jos se lyhempi suhde on jostain syystä ollutkin suurempi ja se kumppani rakkaampi tms. Mun yks kaveri nimittäin koki vaikeampana eronsa nuoruudenrakastetustaan jonka kanssa seurusteli alle vuoden kuin aviomiehestään jonka kanssa oli vuosia.

Onhan se ahdistavaa, jos toinen heti ripustautuu, alkaa roikkumaan, eikä anna tilaa edes hengittää. En ihmettele, että mies otti jalat alleen. Ystävälläsi taitaa olla pakkomielle miehestä. Hänen käytöksensä ei todellakaan ole normaalia.

Yhteistyössä