Mikä merkitys sillä sykkeellä on juoksuharrastuksessa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-----

Vieras
Oon alkanu juoksemaan, käyn kolme kertaa viikossa tekemässä 3 km lenkin. Koitan juosta koko matkan (eli menen vähän hölkkää reippaampaa vauhtia).

Mut eiks se joku sääntö ole, että pitäis pystyä puhumaan samalla ku juoksee? Mä en todellakaan pystyisi, läähätän ja puuskutan jo ekan kilsan jälkeen, mut juoksen kuitenkin perille asti.

Miks niitä sykkeitä mitataan? Ajattelin ostaa sykemittarin, mut en tajua yhtään mikä pointti sillä on? Siis missä rajoissa sen sykkeen pitää kulkea, että kunto nousee?
 
Oon alkanu juoksemaan, käyn kolme kertaa viikossa tekemässä 3 km lenkin. Koitan juosta koko matkan (eli menen vähän hölkkää reippaampaa vauhtia).

Mut eiks se joku sääntö ole, että pitäis pystyä puhumaan samalla ku juoksee? Mä en todellakaan pystyisi, läähätän ja puuskutan jo ekan kilsan jälkeen, mut juoksen kuitenkin perille asti.

Miks niitä sykkeitä mitataan? Ajattelin ostaa sykemittarin, mut en tajua yhtään mikä pointti sillä on? Siis missä rajoissa sen sykkeen pitää kulkea, että kunto nousee?

Ei ole mitään sääntöä/lakia/asetusta puhumisesta juostessa, joten ei ole sakkoja tulossa.
Sykemittareiden mukana tulee yleensä perusohjeet liittyen ikään ja sykerajoihin.
 

Yhteistyössä