Mikä menisi kaupaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gwendolyne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gwendolyne

Jäsen
04.04.2007
628
0
16
Rahaa on niin vähän, että koirat kusee kintuille :/
Mies on töissä, että pärjäillään kyllä, mutta itse haluaisin tienata vähän extraa säästöön. Hoidan lasta kotona ja odotan vauvaa rv 30.

Ompelen lähestulkoon mitä vaan ja varastoakin on kertynyt, mutta tässä pikkukylässä en saa niitä kauppoihin myytyä, enkä huutonetissäkään ole onnistunut tekemään kauppoja sisustus, tms. tavaroista.

Mikä menisi teidän mielestä kaupaksi? Omistan nepprikoneen, jolla saa laitettua pikkuneppareita, painonappeja ja sirkkoja. Lisäksi löytyy hurjat määrät kankaita ja tarvikkeita.

Apuva :attn:

Kauppoihin on vaikeaa myydä siksi että sulla ei ole yritystä joka maksaa arvonlisäveroa, eli kauppiaat ei saa ostoistaan alv-hyvityksiä. Kannattaa myydä ihan toreilla tai sitten netissä erilaisilla kirppareilla, huutonet ei välttämättä ole se paras paikka käsitöille.

Roolivaatteet. Esim. helppoja tehdä olisivat ritariviitat, niihin joku hienokuviointi selkäpuolelle ja tarrakiinnitys. Kun hinta on sopiva kaupaksi menee varmasti, samoin kankaasta voisi tehdä ritaripäähineitä, meillä tuommoisia on 2. Muutkin rooliasut kiinnostavat kovasti ja kaupassa usein nämä ovat kovin kalliita. Jos minulla olisi aikaa, ompelisin näitä itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Kauppoihin on vaikeaa myydä siksi että sulla ei ole yritystä joka maksaa arvonlisäveroa, eli kauppiaat ei saa ostoistaan alv-hyvityksiä. Kannattaa myydä ihan toreilla tai sitten netissä erilaisilla kirppareilla, huutonet ei välttämättä ole se paras paikka käsitöille.

Mulla on y-tunnus, joten siitä ei ongelmaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:

No hyvä juttu, mutta oletko arvonlisäverovelvollinen? Sekin vaikuttaa asiaan.

Olisiko helpompaa niin että kysyisit yksitysiltä kauppiailta että mitä he toivovat myyntiin ja tekisit sen pohjalta ikäänkuin tilaustöinä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Roolivaatteet. Esim. helppoja tehdä olisivat ritariviitat, niihin joku hienokuviointi selkäpuolelle ja tarrakiinnitys. Kun hinta on sopiva kaupaksi menee varmasti, samoin kankaasta voisi tehdä ritaripäähineitä, meillä tuommoisia on 2. Muutkin rooliasut kiinnostavat kovasti ja kaupassa usein nämä ovat kovin kalliita. Jos minulla olisi aikaa, ompelisin näitä itse.

Kuullostaa mielenkiintoiselta! Olen tehnyt keijunsiipiä, mutta muita roolijuttuja en ole tehnyt. Ainoa juttu noissa on, että rooliasuihin menee hurjasti kangasta, joka on kallista vaikka ostankin tukusta.

Miten olisi joku korjausompelu? Esimerkiksi itse (kun en ompele mitään) käytän kolme-neljä kertaa vuodessa pientä yritystä, jonne vien aina kassillisen pikkurisoja vaatteita ja yrittäjä laittaa ne kuntoon. Joskus hän on myös tuunannut minulle kirpparimekosta bailumekon. Löysin hänet yliopiston ilmoitustaululta, ja asiakassuhteemme on kestänyt pitkään.

Samoin monilla kaupoilla on lahkeiden lyhennys- yms. palvelu, joka monta kertaa toteutetaan alihankkijoiden voimin. Tällaiseksikin voisit päätyä.

Piika-äiti

No hyvä juttu, mutta oletko arvonlisäverovelvollinen? Sekin vaikuttaa asiaan.

Olisiko helpompaa niin että kysyisit yksitysiltä kauppiailta että mitä he toivovat myyntiin ja tekisit sen pohjalta ikäänkuin tilaustöinä.

Olen arvonlisäverovelvollinen. En ole kysynyt kuin tämän kylän kauppiailta ja sanoivat, että eivät enää ota käsitöitä myyntiin, pelkkää Marimekkoa ja iittalaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Miten olisi joku korjausompelu? Esimerkiksi itse (kun en ompele mitään) käytän kolme-neljä kertaa vuodessa pientä yritystä, jonne vien aina kassillisen pikkurisoja vaatteita ja yrittäjä laittaa ne kuntoon. Joskus hän on myös tuunannut minulle kirpparimekosta bailumekon. Löysin hänet yliopiston ilmoitustaululta, ja asiakassuhteemme on kestänyt pitkään.

Samoin monilla kaupoilla on lahkeiden lyhennys- yms. palvelu, joka monta kertaa toteutetaan alihankkijoiden voimin. Tällaiseksikin voisit päätyä.

Piika-äiti

Hyvä ehdotus, mutta olen liiaksi luova taiteilijaluonne, joten en millään usko minusta olevan noihin hommiin :ashamed:

Olen arvonlisäverovelvollinen. En ole kysynyt kuin tämän kylän kauppiailta ja sanoivat, että eivät enää ota käsitöitä myyntiin, pelkkää Marimekkoa ja iittalaa...

Aika kurjaa, mutt :/ siinä näkee aikapitkälle sen mitä niiden asiakkaat arvostaa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs kestovaipat tms. vauvan sänkyihin kauniita petivaatteita jne.

Kestovaipat on käyneet mielessä, kun niitä tulee omallekkin tehtyä. Kestositeitä myös tekisin mielelläni myyntiin.

Itseasiassa mulla on hyödyllisyysmallisuoja yhteen vauvansänkyyn liittyvään tuotteeseen, mutta tarvitsisin siihen allergiatestattua trikoota, jota en löydä mistään. Jakelijakin tuotteelle olisi, mutta tämä vaatii trikoon olevan testattua, vaikka ei Tutankaan yms. trikoot ole testattuja, vaikka turvallisia ovatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei lähellä satu olemaan suoramyyntihallia tai käsityöliikettä? niistä saa yleensä ostettua itselleen kuukaudeksi myyntipaikan.

Noup
:( Tää on pjaskakylä, jossa ihmiset ei osta käsityötä.

Nythän on ilmaantunut näitä käsityöihmisiä, jotka tuunaa vanhoista vaatteista uusia ja ainakaan täällä Oulun seudulla ei ole sellaista, joka tuunais vanhoista kankaista lastenvaatteita :) tässä olis yksi joka mielellään ostais lapsilleen kierrätetyistä materiaaleista tehtyjä vaatteita, pehmoleluja tms.

Yhteistyössä