Mikä meni vikaan? (Sorry, taas ruoka-aihetta...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Mie ajattelin, että nyt kun mie teen viikon edullista kotiruokaa perheelle ja leivon leivätkin itse, niin johan tippuu kauppalaskun summa... Mutta mitä vielä?!
Vai eikö lohikiusaus, uunimakkara kasvispedillä + perunamuusi, jauheliha-kasvisrisotto, pakastekalakeitto, silakkapihvit + perunamuusi, broilerkasari, perunat ja kalapuikot + kananmunakastike salaatteineen tai muine lisukkeineen ollutkaan niitä edullisia ruokia?

Siis se vaan ihmetyttää, että teen mie ruuaksi sitten jauhelihakeittoa, stroganoffia, makaronilaatikkoa ja kaalikääryleitä, niin aina mulla menee suunnilleen se sama summa.
Ja nyt ei oo tarkoitus narista mitään ruuan hinnasta - toki mie perheeni ruokin, mutta totesinpa vaan, että aina sinne se sama summa vaan tahtoo noille isommilla ostoksilla mennä.

:D Mulla tuppaa menemään aina silloin paljon rahaa kun ostan jotain todella halpaa ruokaa.

Ihan uteliaisuudesta, kuinka paljon teillä menee esim. perunaa kerralla? Kun teet keittoa niin teetkö kahdella kattilalla? Entä millainen astia makaroonilaatikkoon ja paljonko menee jauhelihaa ja makaroonia?

Perunaa menee yleensä keitinperunoina n. 3kg kerralla, melkein 4kg saapi laittaa jos haluaa varmasti lounastarpeet kotiväelle seuraavaksi päiväksi. (Yliojäämäpotut voi aina hyödyntää jotenkin.)
Keittoon menee kanssa se 4kg, keitän kahdella kattilalla. 2 kg / kattila, ja niistä jää sit se toinen kattilallinen yleensä seuraavaksi päiväksi kokonaisuudessaan. Molempiin kattiloihin yleensä myös n. 600 - 800g tuoreita keittojuureksia / kattila, en käytä pakastejuureksia kun pakon edessä.

Makaronilaatikkoa teen niin, että yleensä laitan 3 400g:n pussia ja 750-800g jauhelihaa jaettuna kahteen vuokaan, siitä jää sit yleensä just kotiväelle lounastarpeet seuraavaksi päiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tonnis:
Kuinka hyvin seuraat tarjouksia?
Itse ostan aina pakkaseen tarjouksista ja muutan suunnitelmia päivän ruoasta, jos poistossa on edullista sapuskaa

Seuraan mie ja ostan tarjouksia ja "löytöjä" joko pakastimeen tai sit käyttöön... mutta nyt ei tullut muutoksia mihinkään - eikä ollut mitään erityisempiä tarjouksiakaan. Ne mitä oli, oli jo etukäteen tiedossa ja ns. hyödynnettykin.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
Menee nyt aiheen ohi mutta sul oli tuol toisaalla joskus reseptejä "jaossa" tai siis niin ku joillekin lähetit niitä malitse ja mäkin koitin pyytää... :whistle: :ashamed:

Multa on sit menny jotenkin ihan ohi... Sorry :ashamed:
Tai sit sie oot ollutr joku niistä, jotka ovat kyllä laittaneet viestiä, mutta unohtaneet laittaa sp osoitteen, mihin ne vois laittaa.
Eli jos laitat mulle vaikka y-viestinä sp-osoitteen, niin laitan ne tulemaan hetimiten.

Kyllä se tuppaa olemaan aika kallista tuo 'tavallinen' kotiruokakin jo. :/ Minä olin ihmeissäni tänään, kun ostelin normaaliin tapaan viikonlopun ruoat + tarvikkeet ja otin kassalla normaalin määrän kasseja hihnalle, yksi jäikin yli. Kuitenkin melkein samoja ostelin mitä aina ennenkin ja samalla rahallakin. :/ Elikkäs olisko ruoka kallistunut vaivihkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Kyllä se tuppaa olemaan aika kallista tuo 'tavallinen' kotiruokakin jo. :/ Minä olin ihmeissäni tänään, kun ostelin normaaliin tapaan viikonlopun ruoat + tarvikkeet ja otin kassalla normaalin määrän kasseja hihnalle, yksi jäikin yli. Kuitenkin melkein samoja ostelin mitä aina ennenkin ja samalla rahallakin. :/ Elikkäs olisko ruoka kallistunut vaivihkaa?

On se...

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

No kun tuolta minustakin tuntuu... Että samalla rahalla ei saa taaskaan ihan yhtäpaljoa kun ennen :/
En mie sit kuvittelekkaan omiani, jos sama "ilmiö" on huomattu muuallakin.
Oli vielä pakko palata kommentoimaan ja ihmettelemään tätä asiaa, kun sain taas linjan auki... Nettikin tökkii taas vaihteeksi.

Yhteistyössä